וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "ערן זהבי ביקש להיות לבד בחדר, לכן הוא לא בסגל הנבחרת"

15.9.2022 / 12:15

מאמן הנבחרת הסביר מדוע חלוץ מכבי תל אביב לא זומן לאלבניה: "יכול להיות שהוא לא יהיה חלק מהסגל עד שהדברים ישתנו". המנהל המקצועי יוסי בניון: "ערן אמר 'זה או זה, או שאני לא מגיע'". וגם: ההחלטה לזמן את אצילי, מצבו של דסה והשארת אבו פאני בחוץ

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

זמן קצר לאחר שפורסם סגל נבחרת ישראל למשחק החשוב בשבת הבאה באצטדיון בלומפילד נגד אלבניה, שניצחון בו שווה העפלה לפלייאוף ליגת האומות, המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן התייצבו למסיבת עיתונאים שבה הסבירו את הזימונים השונים - כולל את זה של עומר אצילי, שכזכור כבר היה בסגל הנבחרת גם במשחקים הקודמים, אולם לאחרונה עלו תהיות אם לזמנו גם הפעם לאור הראיות החדשות שנחשפו ב"חדשות 13" בכל הנוגע לפרשת "הכדורגלנים והקטינות".

מעל הכל, חזן ובניון הפתיעו כשהסבירו את הסיבה שבגינה לא זומן ערן זהבי, כוכב הנבחרת בשנים האחרונות וכידוע חלוץ מכבי תל אביב מהקיץ האחרון. "לגבי ערן זהבי, הייתה לנו פגישה השבוע, הייתי איתו בקשר רציף. עלה נושא החדרים בנבחרות, כשהגענו בתחילת הדרך רצינו שהשחקנים יהיו באותם חדרים כדי לגבש אותם. הוא שאל אם יש איזשהו שינוי, הוא ביקש להיות בחדר לבד ואמר שלהיות ביחד זה מפריע לו מקצועית. אמרתי לו שנבדוק את האפשרות להיות בחדר לבד", אמר המאמן הלאומי אלון חזן.

"ערן הסביר בדרך טובה שזה קשה ויפגע בו בהכנה המקצועית. יכול להיות שהוא לא יהיה חלק מהסגל עד שהדברים ישתנו, אמרתי לו שאני לא יכול לספק לו את הדברים האלה כרגע, כרגע כולם בזוגות בחדרים כדי שהוותיקים ייתנו לצעירים מושג מה זה נבחרת ישראל. הוא אמר שהוא רגיל להיות כך במועדונים שהוא משחק, ונאלצנו לוותר על שירותיו. זה לא אומר שהוא סיים את דרכו בנבחרת, אין לנו שום משקעים מולו", הוסיף חזן.

מעט לאחר מסיבת העיתונאים הגיב זהבי בהודעה בה ניכר שהשלים עם העובדה שלא ימשיך בעתיד במדים הלאומיים: "מצידי עשיתי הכל כולל הכל כדי להיות בנבחרת. לצערי הצוות המקצועי בראשות בניון החליט בגלל סיפור החדר לא לזמן אותי, מה שהשאיר אותי בהלם ובעצב רב שכך אני ככל הנראה אסיים את חלקי בנבחרת ישראל".

אלון חזן ויוסי בניון נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
בחרו להשאיר את ערן זהבי סגל במצב הקיים. חזן ובניון/אודי ציטיאט

המנהל המקצועי יוסי בניון הוסיף בנושא זהבי: "אלון עדכן אותי בשיחה עם ערן. כמובן שהייתי מופתע, דיברתי עם ערן כדי לוודא שלא הייתה אי הבנה. הייתה לי שיחה מאוד ארוכה איתו, ניסיתי להסביר לו שזו מדיניות שקבענו מהרגע הראשון ושהוא צריך להתאים את עצמו. הוא אמר לי חד משמעית שזה או זה, או שאני לא מגיע. לצערי זה לא מה שרצינו, כי אני מאוד אוהב ומעריך את ערן. הוא שחקן ענק שיכול לתרום לנו עוד המון בנבחרת, הדלת עוד פתוחה, ומכאן והלאה אנחנו רוצים להתמקד במשחק נגד אלבניה".

באשר לעומר אצילי אמר חזן: "אני ער לכל הקולות. כשהגעתי לנבחרת, עומר היה שחקן הנבחרת. הסיפור פורסם בזמנו, כולנו מכבדים את מערכת המשפט של מדינת ישראל וחיכינו לראות מה יהיו ההשלכות. בזמן שהחשדות נבדקו הוא לא היה שחקן הנבחרת, אבל כרגע זה מתאפשר. יש עננה שמרחפת כל הזמן, אבל אני צריך לקבל החלטה מקצועית. יש לי את הדעות האישיות שלי, אבל אני חייב להתנהל ברמה מקצועית, כי אני מאמן ולא שופט בבית משפט. אני שומע את הקולות, אבל ההחלטה שלי צריכה להיות מקצועית נטו. אני שם את הצד המקצועי לפניי, זה הצד שאני אמור להיות בו. אנשים אמרו לי כל הכבוד שאני נותן הזדמנות שנייה לבן אדם, בטח אחרי שההליך הפלילי הסתיים. כל החלטה שתתקבל בהתאחדות לכדורגל, אתיישר בהתאם אליה".

לאחר מכן בניון הוסיף על זימון אצילי: "העניין הוא שונה מאוד. אני לא לקחתי את עומר אצילי לבית"ר ואני שלם מאוד עם ההחלטה. הייתי חוזר עליה מיליון פעם. כשהייתי בבית"ר, המקרה בדיוק קרה, העניין נחקר, הפרקליטות לא קיבלה שום החלטה, וגם באותה תקופה אצילי נפגש עם מכבי חיפה לפני שהציע את עצמו לבית"ר, ויעקב שחר לא לקח אותו. הוא אמר לו שהוא לא ייקח אותו כל עוד מתנהל הליך משפטי, וזה בדיוק מה שגם אני עשיתי. אנחנו הגענו לנבחרת אחרי שאצילי כבר היה בנבחרת. כמובן שיש עננה ויש איזשהו צל, אבל ברגע שהחליטו שאין שום דבר פלילי בסיפור של אצילי, אנחנו צריכים לקבל החלטה מקצועית נטו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלי דסה נכנס להופעת בכורה במדי דינמו מוסקבה. דף הטוויטר של דינמו מוסקבה, אתר רשמי
מה שטוב לליגה הרוסית, טוב לנבחרת. אלי דסה/אתר רשמי, דף הטוויטר של דינמו מוסקבה

חזן על זימון אופיר מרציאנו ודורון ליידנר: "אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל כבר תקופה ארוכה. היו מקרים ששוערים לא שיחקו באופן קבוע בקבוצה שלהם, אני לא יכול להבטיח שהוא יהיה בהרכב, יש לנו את עומרי גלזר שנמצא בכושר מצוין, דניאל פרץ יכול היה להגיע לסגל אבל נאלצנו לקבל החלטה שאנחנו מחזקים את הנבחרת הצעירה. לגבי ליידנר, הוא נמצא בקשר שוטף איתי. מאחר שהוא מתעכב עם קבלת הדרכון שלו, הוא לא יכול לשחק במסגרת רשמית אבל הוא משתתף במשחקי אימון מדי שבוע. במשחק נתון אחד של 90 דקות, גם שחקן שלא משחק באופן קבוע יכול לתת את המקסימום".

חזן על אלי דסה: "מצבו הנוכחי הרבה יותר מאשר לפני שבועיים. אם יוקאנוביץ' ודינמו מוסקבה שהיא קבוצת צמרת ברוסיה, יכולה להרשות לעצמה לתת לו כמעט 90 דקות, זה אומר שהוא יכול לעמוד ברמת קצב גבוהה מאוד. אני מאמין שאלי יהיה בכושר משחק טוב, כי את החדות אתה מקבל דרך משחקים".

על אלחמיד: "גם אנחנו מגלים סבלנות כלפיו. יש שם בעיות אישיות, אני מקווה שהן ייפתרו כמה שיותר מהר ושהוא יחזור לתפקוד רגיל. גם עבורו הדלת פתוחה, כמובן".

בניון על הוותיקים בסגל: "מהרגע הראשון, הבהרנו שאנחנו מנסים להצעיר את הנבחרת, אבל זה לא פוסל כל שחקן שיהיה ביכולת טובה, לא משנה מה הגיל שלו. הרעיון הכללי הוא לתת לכמה שיותר שחקנים צעירים להתפתח ולהתקדם. כששחקנים צעירים יוכיחו שהרמה שלהם מספיק גבוהה, הם יהיו חלק מהנבחרת".

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה מול מרקיניוס פריז סן ז'רמן. רויטרס
עבר תנודות לא קלות בתקופה האחרונה". אבו פאני/רויטרס

חזן על פרשת דאבור: "אנחנו מתעסקים בבני אדם, מונס היה בן אדם שהיה לנו קשר קרוב איתו. הוא החליט לפרוש מהנבחרת, כל מי שעטף את נבחרת ישראל עשה הכל כדי שמונס ירגיש הכי טוב כאן. הפרישה שלו נבעה מהדברים שקרו מסביב. היו תקופות קשות או קלות יותר עבורו, אני מכבד את ההחלטה שלו. אני לא פוסל אף אחד".

חזן על עדן קארצב: "אחד הדברים שמאמן בנבחרת ישראל צריך לעשות, זה לתת גיבוי מקצועי לשחקנים. אם נראה באימונים שהפער בינו לבין שחקנים אחרים גדול, הוא לא יהיה חלק מההרכב. אנחנו רוצים לתת לו את האפשרות שהוא עדיין יכול להראות את הדברים בנבחרת בצורה טובה יותר מאשר בקבוצה שלו. עדן שחקן נבחרת לגיטימי לכל דבר, הוא פוטנציאל גדול, זה הזמן שלנו לתת לו גיבוי".

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

אם נבחרת ישראל לא תנצח את אלבניה, ההכרעה בכל הנוגע לזהות העולה מהבית תיקבע לאחר המשחק ביום שלישי (27 בספטמבר) בטירנה בין אלבניה לאיסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully