וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובנטוס הפסידה בביתה לבנפיקה, שער יפהפה להולאנד נגד דורטמונד

הגברת הזקנה עלתה ליתרון משער של מיליק (4), אך ז'ואאו מריו (44 בפנדל) ונרס (55) שמרו על מאזן מושלם. הנורבגי בביצוע וירטואוזי השלים מהפך והעניק למנצ'סטר סיטי 1:2 על האקסית, 0:2 דרמטי לריאל מדריד על לייפציג. רק 1:1 לצ'לסי בבכורה של פוטר

המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות הגיע לסיומו הערב (רביעי), כשבמוקד הביצוע הווירטואוזי של ארלינג הולאנד נגד האקסית, שער שקבע מהפך וסידר למנצ'סטר סיטי 1:2 על בורוסיה דורטמונד. קבוצה נוספת שהפכה וניצחה 1:2 היא בנפיקה, שנחלצה מפיגור מוקדם וגברה על יובנטוס בטורינו. עוד הערב, ריאל מדריד גברה בביתה 0:2 על לייפציג משערים מאוחרים של פדה ואלוורדה ומרקו אסנסיו ואילו צ'לסי אכזבה בבכורה של גרהאם פוטר ונותרה ללא ניצחון בליגת האלופות בעקבות 1:1 מול זלצבורג.

במשחקים המוקדמים של הערב, מילאן גברה 1:3 על דינמו זאגרב וליאל עבדה עלה מהספסל ב-1:1 של סלטיק במשחק החוץ שנערך בפולין נגד שחטאר דונייצק.

מתאו פוליטאנו, שחקן נאפולי. Stu Forster, GettyImages
נאפולי נזקקה לשלושה פנדלים עד שעלתה ליתרון. פוליטאנו/GettyImages, Stu Forster

בית א'

ריינג'רס - נאפולי 3:0

במשחק שנדחה ביממה בעקבות מסע הלוויה של מלכת בריטניה, אוהדי ריינג'רס בהחלט עשו ככל שביכולתם כדי לכבד את זכרה של אליזבת השנייה וגם קבוצתם החזיקה מעמד במשך 55 דקות, אבל אז הורחק ג'יימס סנדס בכרטיס אדום והנאפוליטנים השתלטו על המשחק. בהתחלה הם עוד החמיצו שני פנדלים, אבל כעבור 13 דקות נפסק כדור עונשין נוסף ואותו מתאו פוליטאנו לא פספס. אחרי הרביעייה נגד ליברפול בשבוע שעבר, נאפולי התפוצצה גם הפעם ותשוב מגלזאזגו עם 0:3 חלק. לריינג'רס זהו הפסד ביתי ראשון במשחקים שנערכו בימי רביעי מאז מרץ 2020.

מהלך משחק:

דקה 55: כרטיס אדום לריינג'רס ופנדל לנאפולי. ג'יימס סנדס הכשיל את סימאונה וספג כרטיס צהוב שני ואדום, פיוטר ז'לינסקי לא הצליח להכניע את אלן מקגרגור ולמזלו היה זה מתאו פוליטאנו שהבקיע מהכדור החוזר, אבל שופטי המסך התערבו והחליטו על פנדל חוזר, שגם אותו הפולני לא הצליח לתרגם לשער והיו אלה הדקות של השוער אלן מקגרגור.

דקה 68: גול! עוד פנדל לנאפולי, הפעם מקגרגור וריינג'רס נכנעו. בורנה בארישיץ' נגע בכדור ברחבה עם היד, הפעם פוליטאנו ניגש בעצמו לבעיטה והוא העלה את האורחים ליתרון.

דקה 85: גול! ג'אקומו רספאדורי המחליף הכפיל את היתרון הנאפוליטני. המגן האורוגוואי מתיאס אוליברה במהלך חכם מצא את החלוץ והוא הבטיח את שלוש הנקודות לקבוצתו.

דקה 90+1: גול! נאפולי לא הסתפקה ביתרון הכפול ואת תוצאת הסיום חתם טאנגי אנדומבלה, דקה בתוך תוספת הזמן.

ראחים סטרלינג, קשר צ'לסי. ADRIAN DENNIS, GettyImages
השער הראשון של הבלוז בעידו פוטר לא הספיק/GettyImages, ADRIAN DENNIS

בית ה'

צ'לסי - זלצבורג 1:1

גרהאם פוטר אימן לראשונה בחייו משחק ליגת האלופות וזו גם הייתה הבכורה שלו בצ'לסי, אבל מוצלחת היא לא הייתה כל כך. שבוע אחרי ההפסד באזגרב 1:0 לדינמו שחרץ את גורלו של תומאס טוכל, פוטר ספסל את שני הבלמים ווסלי פופאנה וקאלידו קוליבאי, בשער עלה קפה במקום אדואר מנדי שלא היה כשיר ובהתקפה המשיכו מייסון מאונט, קאי האברץ, ראחים סטרלינג ופייר אמריק אובמיאנג, ולקח להם 48 דקות לחגוג יתרון מוקדם מול אלופת אוסטריה. שערו של סטרלינג לא הספיק, כי אוקאפור ניצל כעבור כמעט חצי שעה טעות בהגנת הבלוז כדי לקבוע חלוקת נקודות ולמנוע מזלצבורג הפסד ראשון העונה בליגת האלופות.

מהלך משחק

דקה 48: גול! השער הראשון של הבלוז בעידן פוטר. שיתוף פעולה מוצלח בין מאונט לג'יימס על קו ימין הסתיים ברוחב של מאונט לסטרלינג, שעם סיומת מושלמת הרעיד את הרשת.

דקה 75: גול! נואה אוקאפור העניש את הגנת צ'לסי על הטעויות בהגנה. טיאגו סילבה שגה בניסיון חילוץ הכדור, חלוץ האורחת נותר חופשי ומקרוב הכניע את קפה.

במשחק המוקדם בבית: מילאן - דינמו זאגרב 1:3

פדה ואלוורדה, קשר ריאל מדריד. Angel Martinez, GettyImages
השבוע שלו. פדה ואלוורדה עם שער נוסף/GettyImages, Angel Martinez

בית ו'

ריאל מדריד - ר.ב. לייפציג 0:2

אלופת אירופה פגשה לראשונה בתולדותיה את לייפציג והיא התקשתה במשך 80 דקות ללא קארים בנזמה, עד שהגיעו פדה ואלוורדה ומרקו אסנסיו עם שני שערים מאוחרים. ואלוורדה, שהבקיע שער מרהיב בתחילת שבוע נגד מאיורקה ב"לה ליגה", גם הפעם היה שם בשביל הבלאנקוס וכעבור 11 דקות הצטרף לחגיגה אסנסיו, שגם הוא היה בכותרות לפני שלושה ימים בעקבות הזעם על כך שלא שותף מול מאיורקה. ריאל מדריד סופרת כבר 12 משחקים רצופים מול קבוצות גרמניות ללא הפסד ומאמנה קרלו אנצ'לוטי חגג את ניצחונות ה-100 כמאמן בליגת האלופות. לייפציג מצדה עם הפסד מאכזב נוסף, אבל לפחות לא משפיל כפי שחוותה ב-4:1 לשחטאר דונייצק בשבוע שעבר.

מהלך המשחק:

דקה 80: גול! הבלאנקוס חיכו זמן רב עד לשער היתרון, אבל היה זה ביצוע יפהפה מצד פדה ואלוורדה שעצר את הכדור, הכין את עצמו לבעיטה והניף את רגל שמאל - כדור שפגש את הרשת של פוטר גולאשי. שער שני של האורוגוואי תוך שלושה ימים, אחרי שכבש גם נגד מאיורקה.

דקה 90+1: גול! הבלאנקוס סגרו סיפוק בתוספת הזמן. אסנסיו, שזעם על כך שלא שותף נגד מאיורקה ביום ראשון, עלה מהספסל בדקה ה-64 במקום קמאבינגה והיה חתום על תוצאת הסיום אחרי שטוני הרים לו ממצב נייח.

במשחק המוקדם בבית: שחטאר דונייצק - סלטיק 1:1

שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד כובש מול דורטמונד. רויטרס
ביצוע יוצא דופן. ארלינג הולאנד כובש/רויטרס

בית ז'

מנצ'סטר סיטי - בורוסיה דורטמונד 1:2

החלוץ הכי לוהט באירופה, ארלינג הולאנד, פגש את האקסית ממנה נרכש הקיץ. זה הרגיש שזה רק עניין של זמן עד שהוא יבקיע, ואכן הוא בסופו של דבר היה מי שחתם את תוצאת הסיום כשיסדר לאלופת אנגליה שער ניצחון וכמובן שלא חגג מול האקסית. ג'וד בלינגהאם האנגלי הבקיע ראשון והימם את הסיטיזנס, אבל בדקה ה-80 הבלם ג'ון סטונס הבקיע בבעיטה מחוץ לרחבה ובחלוף ארבע דקות הגיע הולאנד ובביצוע וירטואוזי הבטיח את שלוש הנקודות. זהו היה משחקו ה-150 של פפ גווארדיולה בליגת האלופות כמאמן וזהו הניצחון ה-95 שלו - מאזן יוצא דופן לכל הדעות, מקדימים אותו רק סר אלכס פרגוסון (102) קרלו אנצ'לוטי (100).

מהלך משחק:

דקה 56: גול! כולם מחכים לראות אם הולאנד יבקיע נגד האקסית, אבל אלו האורחים שעלו ליתרון. קרן מצד ימין הסתיימה בהרחקת כדור של הגנת הסיטיזנס, אבל רויס הרים פעם נוספת למרכז הרחבה ובמקום הנכון היה ג'וד בלינגהאם שמקרוב נגח לרשת של אדרסון.

דקה 80: גול! השוויון של אלופת אנגליה. דה בראונה מסר לסטונס, שפשוט בעט כדור עוצמתי מכ-22 מטר והסיטיזנס מיהרו לחדש את המשחק בניסיון להשלים מהפך.

דקה 84: גול! עכשיו הגיע תורו של ארלינג הולאנד. ז'ואאו קאנסלו הרים עם החיצון, החלוץ הנורבגי התעופף לביצוע וירטואוזי שרק הוא מסוגל לבצע כמותו והשלים את המהפך, ולא חגג מול האקסית.

ארלינג הולאנד, חלוץ מנצ'סטר סיטי. Lindsey Parnaby, GettyImages
סיומת מושלמת וניצחון על האקסית. הולאנד/GettyImages, Lindsey Parnaby

פ.צ. קופנהאגן - סביליה 0:0

שתי הקבוצות נחלו תבוסות במחזור הפתיחה של שלב הבתים, פתחו רע את הליגות המקומיות וכנראה שמחות עם הנקודה שצברו בתיקו המאופס בדנמרק. פ.צ קופנהאגן חסרה את הכוכב שלה אנדראה קורנליוס ואמנם שמטה שתי נקודות בביתה, אבל תישאר יחד עם סביליה במאבק על המקום השני או לפחות השלישי בבית.

שחקני בנפיקה. רויטרס
מהפך נפלא בטורינו בדרך לשש נקודות. שחקני בנפיקה/רויטרס

בית ח'

יובנטוס - בנפיקה 2:1

הגברת הזקנה בעיצומו של משבר. אם היה נראה שפריז סן ז'רמן ויובנטוס יעלו יחד לשלב הבא, בינתיים זו בנפיקה שמאזנה מושלם ואילו האיטלקים, כמו מכבי חיפה, עם 0 נקודות במאזנם. ארקדיוש מיליק דווקא העלה אותם ליתרון כבר אחרי ארבע דקות, אבל הפורטוגלים השוו לפני ההפסקה מפנדל של ז'ואאו מריו (44) ועל המהפך חתום דויד נרס שהבקיע בדקה ה-55. יובנטוס עדיין ללא הפסד בליגה האיטלקית, אבל היא ניצחה פעמיים העונה בכל המסגרות ומעמדו של המאמן מסימיליאנו אלגרי בהחלט מתערער כעת. היה זה המפגש הראשון אי פעם בין הקבוצות בליגת האלופות, אבל בעבר הן כבר נפגשו ובסך הכל בנפיקה כבר במאזן חיובי של שלושה ניצחונות לעומת הפסד בודד ליובנטוס בשישה מפגשים.

מהלך משחק

דקה 4: גול! יובנטוס עלתה ליתרון מהיר. פארדס הרים מצב נייח היישר לראשו של מיליק, שהתרומם גבוה מעל ההגנה הפורטוגלית והכניע את ולחודימוס.

דקה 44: גול! שופטי המסך אותתו לשופט פליקס זוואייר ולאחר בחינת האירוע הוענק כדור עונשין מ-11 מטר לאורחים בעקבות עבירה של פאביו מירטי על גונסאלו ראמוס. ז'ואאו מריו לא התבלבל מול פרין וקבע 1:1.

דקה 55: גול! המהפך הפורטוגלי הושלם בטורינו. אנסו פרננדס השתחרר משחקני הקישור של הגברת הזקנה באלגנטיות, הכניס כדור עומק והיה זה רפא מיר שתחילה נעצר אצל פרין, אבל נרס היה הראשון להגיע לכדור החוזר והוא הפציץ את הרשת. 1:2 לבנפיקה.

במשחק המקביל בבית: מכבי חיפה - פריז סן ז'רמן 3:1

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

משחקי המחזור השלישי בליגת האלופות (4 ו-5 באוקטובר)

באיירן מינכן - פלזן
מארסיי - ספורטינג ליסבון
פורטו - באייר לברקוזן
קלאב ברוז' - אתלטיקו מדריד
אייאקס - נאפולי
איינטרכט פרנקפורט - טוטנהאם
אינטר - ברצלונה
ליברפול - ריינג'רס
ר.ב. זלצבורג - דינמו זאגרב
ר.ב. לייפציג - סלטיק
צ'לסי - מילאן
ריאל מדריד - שחטאר דונייצק
סביליה - בורוסיה דורטמונד
מנצ'סטר סיטי - פ.צ. קופנהאגן
יובנטוס - מכבי חיפה
בנפיקה - פריז סן ז'רמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully