וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כן, הוא מסוגל לעקוף את נדאל": אלקראס הופך ל"מלך החדש של הטניס"

אחרי הזכייה ההיסטורית באליפות ארצות הברית וההעפלה למקום הראשון בדירוג העולמי, ילד הפלא הספרדי נזהר מלצאת בהצהרות, אבל אנשיו עושים זאת במקומו: "הוא מימש רק 60 אחוז מהפוטנציאל". נדאל בירך, גם קספר רוד כבר יודע: מסתמנת אגדה בהתהוות

קליפ סיכום היום בספורט, 11.9/ספורט1

"עידן אלקראס יצא לדרך", "המלך החדש של הטניס העולמי". תקשורת הספורט הספרדית רגילה להפריז כשמדובר בסיפורי הצלחה מקומיים, אבל במקרה של קרלוס אלקראס נראה שכל קומפלימנט יהיה ראוי. הכוכב העולה של הטניס העולמי נחשב להבטחה גדולה כבר במשך זמן מה, אבל נראה שאחרי הזכייה הלילה (בין ראשון לשני) באליפות ארצות הברית אחרי ניצחון 4:6, 6:2, 6:7 (1), 3:6 על קספר רוד כבר אפשר להצהיר שמדובר בתופעה מיוחדת, אולי באגדה בהתהוות.

אלקראס שחגג יום הולדת 19 בחודש מאי, הפך בזכות הזכייה למדורג 1 הצעיר אי פעם, כשהוא שובר את שיאו של לייטון יואיט שעשה זאת בגיל 20 ו-8 חודשים. הוא גם הזוכה הצעיר ביותר בטורניר גרנד סלאם מאז רפאל נדאל שזכה ברולאן גארוס בשנת 2005, כשהיה בן 19 גם כן.

"זה משוגע, פשוט משוגע", אמר אלקראס הנרגש בסיום בגרון חנוק מדמעות. "מעולם לא חשבתי שאגיע להישגים כאלה בגיל 19. הכל קרה כל כך מהר, וזה פשוט בלתי ייאמן. חלמתי על זה מאז שאני ילד, מאז שהתחלתי לשחק טניס. להניף את התואר הזה, זו פשוט תחושה מדהימה".

הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס מניף את גביע אליפות ארצות הברית. רויטרס
הרגע שיסמן את חילופי השלטון בטניס? אלקראס מניף את הגביע/רויטרס

התקשורת הספרדית חוגגת עם אלקראס

"קרליטוס", כפי שהוא מכונה בספרד, עבר דרך מפרכת וקשה בניו יורק. בדרך לגמר הוא שיחק חמישה משחקים של חמש מערכות, וגם הניצחון בגמר לא הושג בקלות, אחרי שהספרדי הציל שתי נקודות מערכה של רוד בסט השלישי ושוב הוכיח שמלבד הכישרון הנדיר, יש לו גם את האופי הנדרש כדי להפוך לכוכב על. בסך הכל בילה אלקראס על המגרשים בניו יורק 23 שעות ו-39 דקות - הכי הרבה זמן משחק אי פעם עבור שחקן בודד בטורניר גרנד סלאם (ו-20 דקות מעל השיאן הקודם קווין אנדרסון, ששיחק 23 שעות ו-20 דקות בווימבלדון 2018).

"השבועיים האחרונים היו אדירים וכללו כמה משחקים קשים מאוד", כתב אלקראס בטוויטר. "תודה לניו יורק על התמיכה, האנרגיות על המגרש היו בלתי ניתנות להסבר. ותודה לכל האנשים בצד השני של העולם שנשארו ערים לפנות בוקר כדי לתמוך בי".

רפאל נדאל, אליו אלקראס מושווה, מיהר לברך וצייץ: "ברכות לקרלוס על ההישג הכפול שלו. אני בטוח שהזכייה הזאת היא רק הראשונה מני רבות שיגיעו בעתיד". אלקראס מצידו התייחס להשוואה ואמר: "לי יש גרנד סלאם אחד, לרפא יש 22. אני רק בהתחלה".

אבל מאמנו של אלקראס, טניסאי העבר חואן קרלוס פררו (שאף הוא הוא היה מדורג במקום הראשון בעולם, אי אז בספטמבר 2003), כבר מוכן להצהיר שמדובר בכישרון שיוצא דופן, שעוד עשוי להשתוות לענקי הענף כולל שמות כמו נדאל, רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ'. "יש לו גם את הכישרון וגם את האופי כדי להפוך לטניסאי היסטורי, לאחד הגדולים בכל הזמנים. אני מעריך שכרגע הוא גירד 60 אחוז מהכישרון שלו, כך שיש לו עוד הרבה לאן לצמוח מבחינה מקצועית, פיזית ומנטלית. יהיה קשה מאוד להגיע להישגים של שלושת הגדולים (נדאל, דג'וקוביץ' ופדרר), אבל מי יודע - אולי קרליטוס יעקוף אותם ויהפוך לטניסאי הגדול בכל הזמנים. אני חייב להציב לו יעדים גבוהים, כי רק כך הוא יממש את הפוטנציאל".

לדבריו של פררו, "קרלוס נולד כדי לשחק בטורנירים הגדולים האלה, כדי לשחק במשחקים גדולים כמו הגמר הזה. מהרגע שפגשתי אותו לראשונה, ראיתי שיש בו משהו מיוחד ויוצא דופן. אני עדיין רואה את זה מדי יום על מגרש. ברגעים החשובים במשחק, הוא תמיד נלחם, תמיד מעז. הוא לוחם גדול".

גם קספר רוד, שפספס הזדמנות לעלות לטופ העולמי בעצמו, מודה שאלקראס הוא כבר עכשיו טניסאי יוצא דופן. "הוא אחד מהכישרונות הנדירים האלה שצצים אחת להרבה שנים בכל מיני ענפי ספורט. ככה זה נראה כרגע. נחכה ונראה איך הקריירה שלו תתפתח, אבל בינתיים נראה שהיא הולכת לכיוון הנכון".

הטניסאי הנורבגי קספר רוד לצד הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס. Diego Souto/Quality Sport Images, GettyImages
גם רוד לא יכול להכחיש: אלקראס כישרון נדיר/GettyImages, Diego Souto/Quality Sport Images

אלקראס, מצידו, יודע שלהצלחה יש גם מחיר - ומקווה להישאר עם שתי רגליים על הקרקע כדי להמשיך לבסס את עצמו כאחד מכוכבי הטניס העולמי. בינתיים הוא כבר התחייב להשתתף עם נבחרת ספרד במשחקי גביע דייויס בשבוע הבא, כך שלא יוכל להישאר על האולימפוס זמן רב.

"ההצלחה לא תשנה אותי. אחזור לספרד, אפגוש את המשפחה שלי ואחגוג איתם בצניעות. ברור לי שאני חייב להיות לעבוד קשה מאוד כדי לזכות בתארים נוספים וכדי להישאר בטופ", הוא אומר. "אני צריך להשתפר מנטלית, פיזית, וגם מבחינת טניס יש לאן לשאוף. אסור לי להישאר באיזור הנוחות שלי. מחר בבוקר, כשאסתכל במראה, אהיה אותו ילד בדיוק, שגאה להיות ספרדי ממורסיה. אני אוהב את העם שלי, אוהב את המשפחה שלי, ולא רוצה להשתנות".

קרלוס אלקראס. רויטרס
האתגר המנטלי רק מתחיל. אלקראס/רויטרס

הדירוג העולמי החדש

1. קרלוס אלקראס
2. קספר רוד
3. רפאל נדאל
4. דניל מדבדב
5. סשה זברב
6. סטפנוס ציציפאס
7. נובאק דג'וקוביץ'
8. קמרון נורי
9. אנדריי רובלב
10. הוברט הורקאץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully