וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטניסאי מספר 1: קרלוס אלקראס זכה באליפות ארצות הברית

הספרדי הנהדר הציל שתי נקודות מערכה בסט השלישי, ניצח את קספר רוד 4:6, 6:2, 6:7, 3:6, זכה בגרנד סלאם ראשון בקריירה והפך לטניסאי הצעיר אי פעם שעולה למקום הראשון בעולם כשהוא בן 19 ו-4 חודשים בלבד

האם אנחנו עדים לאגדה של ממש שמתפתחת מול עינינו? קרלוס אלקראס זכה הלילה באליפות ארה"ב אחרי ניצחון בגמר הגדול על קספר רוד 4:6, 6:2, 6:7, 3:6 במשחק שארך כמעט שלוש וחצי שעות. המשחק הזה טמן בחובו פרס עצום: לא רק זכייה בגרנד סלאם ראשון, אלא גם העפלה למקום ה-1 בעולם. אלקראס הפך עם הניצחון הזה למדורג מספר 1 הצעיר בהיסטוריה כשהוא שובר את שיאו של לייטון יואיט שעשה זאת רק בגיל 20 ו-8 חודשים. אלקראס ניצח בחמש מערכות את שלושת המשחקים הקודמים שלו בטורניר, אבל דווקא במשחק הגדול מכולם בקרב ישיר על התואר הוא התעלה כאשר במערכה השלישית הוא ניצל משתי נקודות שבירה ומערכה של רוד ורמס את יריבו 1:7 בשובר השוויון, כאשר המערכה הרביעית היתה כבר חד צדדית לטובת הספרדי הצעיר.

בזמן שרוג'ר פדרר כבר לפני פרישה וגם רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' בשלהי הקריירה, קרלוס אלקראס הטביע חותם על כך שהוא ה-דבר הגדול הבא בטניס העולמי ואולי הדבר הגדול כבר עכשיו. קספר רוד מצידו לבטח לא יתנחם במחמאות שיקבל, אבל הוא יכול לבוא בטענות בעיקר לעצמו על כך שלא הצליח לנצל שתי נקודות מערכה שהיו לו בסט השלישי. מה שבטוח, גם הספרדי וגם הנורבגי ילוו אותנו בשנים הקרובות במעמדים הכי גדולים ואולי יסמנו את חילופי המשמרות בטניס העולמי.

הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס מניף את גביע אליפות ארצות הברית. רויטרס
עשה היסטוריה. אלקראס/רויטרס

מערכה 1

אחרי שני משחקונים שהלכו צמוד מאוד והיו קרובים לשבירות, אלקארס שבר ל-1:2 והשיג שליטה במערכה הראשונה. אלקראס שמר על ההגשה שלו ועלה ל-2:4, אבל רוד חזר ל-4:3. אלקראס נקלע לפיגור 30:0 במשחקון ההגשה שלו אבל התעשת ועלה ל-3:5. אלקראס נח במשחקון הבא ובהגשה המכרעת ניצח על האפס כדי לגבור על יריבו 4:6 במערכה שארכה 50 דקות.

קספר רוד אליפות ארה"ב. רויטרס
רוצה לעשות היסטוריה בנורבגיה. קספר רוד/רויטרס

מערכה 2

המערכה השנייה נפתחה בלי שבירות, אך במצב של 2:2 והגשה של רוד, אלקראס הצליח להשיג נקודת שבירה. רוד הציל אותה ולאחר מכן אלקראס עשה שתי טעויות בלתי מחוייבות והנורבגי עלה ל-2:3. במשחקון השישי רוד הצליח לחזור מ-30:0, להשיג נקודת שבירה קריטית במערכה וגם לנצל אותה כדי לעלות ל-2:4. אבל אלקראס לא התכוון לוותר בקלות. הוא ניצל טעות של רוד כדי להשיג נקודת שבירה משלו, אבל הנורבגי הציל אותה עם אייס ועלה ל-2:5 במערכה. אלקראס איבד את הריכוז ורוד השיג נקודת שבירה גם במשחקון המכריע. אלקראס הציל אותה אבל לאחר מכן ביצע שגיאה כפולה בהגשה ורוד שבר וניצח 2:6 בדרך ל-1:1 במערכות.

קספר רוד. רויטרס
חזר בסט השני. קספר רוד/רויטרס

מערכה 3

אלקראס פתח בסערה את המערכה השלישית והשיג שלוש נקודות שבירה מהירות. רוד הציל שתיים מהן, אבל נכנע לדרופ שוט נהדר של הספרדי שהשיג שבירה מהירה מאוד. הדומיננטיות של אלקראס נמשכה במערכה הזו. הוא שמר בקלות על ההגשה והשיג נקודת שבירה גם במשחקון השלישי, אבל רוד הציל אותה, שמר על ההגשה ושבר מיד לאחר מכן כדי לחזור ל-2:2. אלקראס הגביר את הלחץ על רוד כדי לשבור בחזרה, אבל הנורבגי עמד בלחץ ועלה ל-4:5 קריטי. במצב של 5:6 לרוד, הוא הצליח להשיג פעמיים נקודת שבירה ומערכה. אבל אלקראס ניצל בעור שיניו והשווה ל-6:6 בתום ראלי מדהים שארך כמעט 10 דקות. שובר השוויון היה שייך לאלקראס, שניצל טעויות לא מחוייבות של רוד, עלה ל-1:5 מהיר ושמר על ההגשות כדי להשיג 1:7 מוחץ ל-5:7 דרמטי בסט השלישי שערך שעה ורבע.

טיי ברייק ראשון שאלקראס לוקח השנה, בדיוק בזמן הנכון

גם ג'ינובילי בא לצפות

מערכה 4

אלקראס, שניצח בחמש מערכות במשחקים הקודמים שלו בטורניר, נראה נחוש מאוד לסיים את המשחק הזה בדרך לזכייה ושמר על ההגשות הראשונות שלו, כשהוא מפעיל לחץ על ההגשות של רוד. במצב של 2:3 לאלקראס, הספרדי ניצל טעות של הנורבגי והשיג נקודת שבירה עליה הוא גם שמר בדרך ל-2:4 קריטי, מרחק שני משחקונים מזכייה באליפות ארה"ב. אלקראס נקלע לפיגור 30:0 מהיר אבל לא נבהל, חזר לניצחון ועלה ל-2:5 במערכה. רוד שמר על ההגשה שלו ואלקראס שמר על קור רוח כדי לנצח 3:6 ולזכות באליפות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully