וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היריבות יכולות לחלום על סגירת הפער": שביונטק משתלטת על הענף

בפולין היללו את אלופת ארה"ב, שהתרגשה ממתיו פרי ושמחה שהפרס לא במזומן: "זה מאשר שהשמיים הם הגבול מבחינתי". כל השיאים שממחישים את עליונותה של המדורגת 1 בעולם בטניס הנשים

קליפ סיכום היום בספורט, 11.9/ספורט1

זו ללא ספק השנה של איגה שביונטק בטניס הנשים, וכל העשור הקרוב הולך ומסתמן כאחד שיתנהל בשליטתה. הפולנייה זכתה הלילה (בין שבת לראשון) באליפות ארצות הברית הפתוחה לראשונה בחייה, כדי לרשום את שמה על תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה הקצרה שלה ושני ב-2022. שביונטק, המדורגת 1 בעולם שזכתה ברולאן גארוס בפעם השנייה לפני חודשים ספורים, גברה 2:6, 6:7(5) על אונס ג'אבור הטוניסאית.

שביונטק הפכה לשחקנית הצעירה ביותר שמגיעה לשלושה תארי גרנד סלאם שלישי מאז 2008, אז מריה שראפובה השיגה זאת בגיל 20, כאשר תשעה שחקניות בלבד בהיסטוריה של הענף זכו בשלושה מייג'ורים לפני גיל 22. היה זה הגביע השביעי שהפולנייה מניפה ב-2022, כאשר בנוסף היא זכתה בדוחא, אינדיאן וולס, מיאמי, שטוטגרט ורומא - מאז סרינה וויליאמס ב-2014 לא הייתה טניסאית שזוכה בשבעה תארים ומעלה בשנה קלנדרית.

את העליונות שלה על פני המתחרות בסבב הנשי ממחיש המאזן של שביונטק בגמרי גרנד סלאם: עד כה, היא לא שמטה ולו מערכה אחת במעמד שכזה - 0:6. בנוסף, היא עומדת על רצף של ניצחון ב-10 מערכות בגמרים, דבר שלא עשתה אף אישה בענף מאז שנת 2000. אלופת ארצות הברית גם הפכה לראשונה ממדינתה שמשיגה את התואר בטורניר היוקרתי בניו יורק.

הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק, זוכת אליפות ארצות הברית הפתוחה. Julian Finney, GettyImages
גרנד סלאם שלישי בקריירה. איגה שביונטק/GettyImages, Julian Finney

"הייתי צריכה לשמור על קור הרוח ולהתרכז במטרה. זו ניו יורק, כל כך רועש כאן. זה ממש מטורף בשבילי, אני גאה באיך שהתמודדתי עם זה מנטלית", סיפרה הזוכה הטרייה לאחר המשחק. שביונטק, שהפכה לטניסאית הראשונה שזוכה בשני תארי גרנד סלאם באותה שנה מאז אנג'ליק קרבר ב-2016, אמרה במסיבת העיתונאים: "בתחילת העונה הבנתי שאולי אצליח לרשום תוצאות טובות, אבל לא הייתי בטוחה שאהיה ברמה שתספיק לזכייה בגרנד סלאם, במיוחד בארצות הברית שהמשטח כל כך מהיר. לזה בטוח לא ציפיתי. זה סוג של אישור לכך שהשמיים הם הגבול מבחינתי. אני גאה, גם קצת מופתעת, ופשוט שמחה שהצלחתי לעשות את זה".

כשגילתה כי הצ'ק שהרוויחה עם זכייתה בתואר יכניס לה 2.6 מיליון דולר, התגובה של שביונטק הובילה לפרץ צחוק בחדר: "אני ממש שמחה שזה לא במזומן".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק, זוכת אליפות ארצות הברית הפתוחה. Matthew Stockman, GettyImages
עליונות מוחלטת בטניס הנשים. שביונטק עם הגביע/GettyImages, Matthew Stockman

בפולין היללו את האלופה: "דומיננטיות מוחלטת של איגה שביונטק בטניס הנשים. היריבות יכולות רק לחלום על סגירת הפער ממנה. היא מספר 1 הבלתי מעורערת, עם יתרון עצום על כל השאר". בתקשורת הדגישו כי לשביונטק יותר נקודות דירוג (10,365) מאשר למדורגות 2 ו-3 בסבב יחדיו (לג'אבור 5,090, לאנט קונטבייט 4,300).

מה שריגש את שביונטק בנוסף לזכייה, אגב, הייתה נוכחותו של כוכב הסדרה "חברים" ביציעי המגרש המרכזי בפלאשינג מדוז. "אני כשניסיתי להיות ממש מרוכזת, אבל ראיתי את מתיו פרי על המסך בזמן החלפת צדדים. יכול להיות יותר מרגש מזה?", צייצה הפולנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully