וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגה שביונטק זכתה באליפות ארה"ב 2022 אחרי שגברה בגמר על אונס ג'אבור

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 6:42

בסיומו של גמר מותח המדורגת 1 בעולם ניצחה 2:6, 6:7 (5) את הטוניסאית, זכתה בתואר בניו יורק והשלימה זכייה בגראנד סלאם שלישי בקריירה ושני ב-2022. שביונטק הפכה לפולנייה הראשונה שזוכה בתואר, ג'אבור הפסידה גמר שני ברציפות

קליפ סיכום היום בספורט, 11.9/ספורט1

איגה שביונטק המשיכה היום (שבת) את ההשתלטות שלה על צמרת הטניס העולמי, כשניצחה 2:6, 6:7 (5) את אונס ג'אבור בגמר אליפות ארה"ב וזכתה בתואר הגראנד סלאם השלישי שלה בקריירה, כדי להשלים שנה מדהימה.

שביונטק, המדורגת 1 בעולם, הראתה דומיננטיות מול ג'אבור הטוניסאית, המדורגת 5 ועוד טניסאית בולטת ב-2022, שנכנעה לאלופה אחרי קרב הרואי במערכה השנייה ההפכפכה, שנמשכה שעה ו-20 דקות (סך הכל המשחק ארך שעה ו-50 דקות). האלופה בת ה-21 הפכה לפולנייה הראשונה אי פעם שזוכה בתואר היוקרתי בארה"ב, ועל הדרך הוסיפה לעצמה עוד גביע לארון שכולל כבר שתי זכיות ברולאן גארוס (2020, 2022).

הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק במהלך גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
מעבר לכישרון ולעוצמות - גם חוסן מנטלי. שביונטק/רויטרס
הטניסאית הטוניסאית אונס ג'אבור במהלך גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
נהנתה מתמיכה גדולה מהיציעים, זה לא הספיק. ג'אבור/רויטרס

הפולנייה כזכור רשמה במהלך העונה האחרונה את הרצף הכי ארוך במאה ה-21, עם 37 ניצחונות שבמהלכם זכתה בששה תארים, כולל הרולאן גארוס בפעם השנייה בקריירה. גם היום היא המחישה את העוצמות שלה ואת הווינריות שלה, כשידעה לא רק לשחק נהדר, אלא להתעלות בהרבה מן הנקודות החשובות.

שביונטק שמרה על המקום הראשון בעולם, אחרי שהרוויחה 2,000 נקודות דירוג לצד פרס כספי של 2.6 מיליון דולר. הטוניסאית, שעדיין חולמת להפוך לערבייה הראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר גראנד סלאם, הפסידה גמר שני ברציפות, אחרי שנוצחה גם בגמר בווימבלדון. עבור שביונטק זה ניצחון עשירי רצוף במשחק גמר, ותואר גראנד סלאם ראשון על משטח מהיר.

הטניסאית הטוניסאית אונס ג'אבור במהלך גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
הרבה רגעי תסכול. ג'אבור/רויטרס
איגה שביונטק אחרי שזכתה באליפות ארה"ב 2022. רויטרס
כן, זה קרה. האלופה מעכלת/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1: 2:6 לשביונטק

שביונטק פתחה בצורה מרשימה, כשבמשחקון השני השיגה שבירה על האפס, ועלתה ל-0:3 חלק כשהיא מאבדת שתי נקודות בלבד בשלושה משחקונים. ג'אבור לא נבהלה והגיבה בשבירה משלה כדי לצמק ל-3:2, כשהיא מציגה אגרסיביות ועוצמה מהקו האחורי. שביונטק שוב התעשתה, ולקחה שני משחקונים רצופים, כשהיא נהנית מאחוזים מצוינים בהגשה הראשונה (19 מ-21), ועלתה ל-2:5. במשחקון השמיני השיגה שבירה שלישית במערכה, ותוך 30 דקות עלתה ל-0:1 במערכות עם 2:6 מרשים.

איגה שביונטק מנחמת את אונס ג'אבור אחרי שזכתה באליפות ארה"ב 2022. רויטרס
איגה שביונטק מנחמת את אונס ג'אבור אחרי שזכתה באליפות ארה"ב 2022/רויטרס

מערכה 2 - 6:7 לשביונטק (5:7 בשובר השוויון)

שביונטק המשיכה ללחוץ, ואחרי משחקון ראשון קשה שבו שמרה בשיניים על ההגשה, גם הצליחה להשיג שבירה שלישית ברציפות כדי לעלות ל-0:2, ולתסכל את ג'אבור שכבר השליכה פעם שנייה את המחבט על הרצפה. הפולנייה עלתה ל-0:3 והייתה קרובה לשבור פעם נוספת, אבל ג'אבור הצילה שתי נקודות שבירה כדי לצמק ל-3:1 ולהישאר במשחק. במצב של 4:2 ג'אבור הייתה זו שהרימה את הרמה ברגע מפתח, ועם שבירה מצוינת זכתה בשני משחקונים רצופים והשוותה ל-4:4.

במשחקון התשיעי המתח הגיע לשיאו, כאשר ג'אבור ניסתה לשחק אגרסיבי ואכן הצליחה להשיג שלוש אפשרויות שבירה, אבל שביונטק הצילה אותן אחת אחרי השנייה ועלתה ל-4:5. בשלב הזה כל נקודה הפכה למותחן: ג'אבור הצליחה להשוות ל-5:5, אבל שביונטק לא נבהלה ושמרה על ההגשות שלה בדרך ל-5:6. הפולנייה כבר השיגה נקות משחק, אבל ג'אבור הצילה אותה וכפתה שובר שוויון כשהשוותה ל-6:6.

בשובר השוויון שביונטק עלתה ל-2:4, ג'אבור הגיבה ב-3 נקודות רצופות ועלתה ל-4:5, אבל שביונטק הפכה ל-5:6 והשיגה מצ'-פוינט שנייה במשחק - אותה הפעם הצליחה לקחת, יחד עם הגביע. התואר הולך לפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully