וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים דולקים: הטורניר המדהים של יוקיץ', יאניס ודונצ'יץ'

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 8:42

הכוכב הסרבי מציג יעילות מפחידה, הגריק פריק בלתי עציר ולא מחטיא גם מהקו, ולוקה רותח. רגע לפני שמינית הגמר, סיכום ביניים

תומר גינת מדבר לאחר נחיתת נבחרת ישראל מאליפות אירופה בכדורסל/צילום: ניב אהרונסון. עריכה: ליר שפיגלר

שלב שמינית הגמר של יורובאסקט 2022 ייצא לדרך היום (שבת), ולכולם ברור ששלבי ההכרעה יכולים להפוך את הטורניר הזה למיוחד מאוד. העובדה ששלושת משחקני הכדורסל הטובים בתבל הגיעו לאליפות ומשחקים ברמה כה גבוהה מציתה את הדמיון כמעט מדי יום, וכעת לא נותר אלא לפנטז על המפגשים הישירים בין ניקולה יוקיץ', לוקה דונצ'יץ' ויאניס אנטטוקומפו. בינתיים, השלושה בהחלט עומדים בציפיות.

שחקן נבחרת יוון יאניס אנטטוקומפו. Mattia Ozbot, GettyImages
שמישהו ינסה לעצור אותו. יאניס/GettyImages, Mattia Ozbot

יאניס אנטטוקומפו

לא תמצאו שחקן יעיל יותר באליפות הזו. יאניס מוליך את טבלת הנקודות עם 29.5 לערב - אך הוא עושה זאת ב-26.5 דקות בלבד למשחק. מיותר לציין שאף כוכב אחר לא מצליח לקלוע בקצב כל כך גבוה (לשם השוואה: לוקה דונצ'יץ' עם 26.6 נקודות ב-32.4 דקות, ניקולה יוקיץ' עם 19.6 נקודות ב-24.3 דקות). אבל הקצב הוא לא הכל.

יאניס מדייק ב-67.3 אחוז ל-2 נקודות (מקום שביעי באליפות), ואולי הנתון המרשים ביותר - ב-84.4 אחוז מהקו (מקום 13 באליפות, לפני שמות כמו שיין לארקין, ואסילי מיציץ', טיילר דורסי, אוון פורנייה ואחרים). בכל קריירת ה-NBA שלו, לשם השוואה, הוא קולע ב-71 אחוז מהקו, ובאף עונה לא הצליח לרשום למעלה מ-77 אחוז מהעונשין. העמודה הסטטיסטית היחידה בה הוא לא מצטיין בטורניר הזה היא אחוזים מחוץ לקשת - עד כה קלע 2 מ-12 בלבד (16.7 אחוז).

הגריק פריק, שלא שותף מול בריטניה כדי לאפשר לו מעט מנוחה, טרם קלע פחות מ-25 נקודות במשחק בודד. משחק השיא שלו היה מול אוקראינה, אז המטיר 41 נקודות (13 מ-18 מהשדה, 15 מ-18 מהעונשין) ב-27 דקות בלבד. הוא מדורג ראשון גם בטבלת המדד כמובן (33.8). בשמינית הגמר מצפה לו מפגש נוח עם צ'כיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'. Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto, GettyImages
פתח בינוני, מאז הוא לוהט. דונצ'יץ'/GettyImages, Marvin Ibo Guengoer - GES Sportfoto

לוקה דונצ'יץ'

הכוכב הסלובני נכנס אט אט לאליפות הזו. בשלושת המשחקים הראשונים - מול ליטא, הונגריה ובוסניה - קלע 14 נקודות, 20 נקודות ו-16 נקודות, בדרך כלל באחוזים בינוניים ועם לא מעט איבודי כדור. אלא שאז הגיעו שני משחקים מופלאים מול גרמניה וצרפת. בראשון סיים עם 36 נקודות ו-10 ריבאונדים, ובשני המטיר לא פחות מ-47 נקודות (15 מ-23 מהשדה, 11 מ-12 מהעונשין) על הראש של הטריקולור, באחת ההצגות הגדולות בתולדות היורובאסקט.

דונצ'יץ' קולע עד כה 26.6 נקודות למשחק (שלישי בטורניר), וגם האחוזים השתפרו - 53.8 מהשדה. הוא מדורג בטופ 10 גם בריבאונדים (7.6, מקום עשירי) ואסיסטים (6.8, מקום שביעי). החדשות הרעות: אף אחד לא איבד יותר ממנו בטורניר, עם 4.6 לערב. תומאש סטוראנסקי במקום השני בהפרש די גדול (3.7). בשמינית הגמר מצפה ללוקה משחק קל מול בלגיה.

שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ'. FIBA, אתר רשמי
לא מחטיא. יוקיץ'/אתר רשמי, FIBA

ניקולה יוקיץ'

מבין כל שלושת הכוכבים, יוקיץ' זה שהיה הכי מאופק עד כה. רק במשחק אחד קלע יותר מ-19 נקודות (29, מול ישראל), אך זה רק משום שלא נדרש לכך. סרביה ניצחה בקלילות את כל משחקיה בבית המוקדם, וכוכב דנבר אפשר לחבריו להיכנס לעניינים. השורה הסטטיסטית אולי לא יוצאת דופן - 19.6 נקודות, 9.4 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים למשחק - אבל שימו לב ליעילות.

הכוכב הסרבי קולע ב-68.4 אחוז מהשדה - מקום ראשון בכל האליפות, ועל הדרך מדייק גם ב-40 אחוז מחוץ לקשת ו-88.9 אחוז מהקו (מקום שביעי בטורניר). בשמינית הגמר מחכה לו המבחן הראשון באליפות הזו, בדמות מפגש עם איטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully