וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגרב נקרעה מהמכה": הדיון שהוביל להרחקתו של רמזי ספורי

8.9.2022 / 10:27

מסקנות הוועדה המקצועית של איגוד השופטים: אנשי ה-VAR התערבו נכון באדומים של קשר באר שבע ויובאנוביץ', נס זמיר היה צריך להיות מורחק

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 2:1/ספורט1

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים פרסמה הבוקר (חמישי) את מסקנותיה מאירועים בולטים במחזור הראשונים של העונה בליגת העל, כולל קטעי שמע מהדיונים בין השופטים הראשיים לאנשי ה-VAR.

האירוע שמשך את מרבית תשומת הלב במחזור האחרון היה הכרטיס האדום שנשלף לעברו של קשר הפועל באר שבע רמזי ספורי, בעקבות תיקול חריף על מגן מכבי חיפה דניאל סונדגרן. שופט המסך רועי ריינשרייבר, שהתערבות נכונה שלו הביאה להרחקה מוצדקת של ספורי, העיר את תשומת לבו של השופט הראשי יגאל פריד לכך ש"הגרב של סונדגרן נקרעה מהמכה של ספורי", שהייתה עם הפקקים והרבה מעל הקרסול.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע מול דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה שחקני מכבי חיפה, תומר חמד מפריד. דני מרון
עבירה מכוערת. ספורי מתעמת עם שחקני מכבי חיפה אחרי שנכנס בסונדגרן/דני מרון

בבלומפילד הורחק חלוץ מכבי תל אביב, ג'ורג'ה יובאנוביץ', אחרי עבירה גסה על שחקן עירוני קרית שמונה נועם כהן, אשר תחילה זיכתה את הסרבי רק בכרטיס צהוב. שופט ה-VAR זיו אדלר התערב בצורה נכונה וקרא לשופט הראשי שניר לוי לבחון מחדש את עוצמת הפגיעה והאזור בו נעשתה, מה שגרם ללוי לשנות את החלטתו כמתבקש, ולשלוף אדום ליובאנוביץ'.

"מדובר בעבירת משחק חמורה המחייבת כרטיס אדום. הפגיעה בנקודת מגע גבוהה, תוך שימוש בפקקים חשופים ועוצמה", הסבירו באיגוד לגבי כל אחת משתי ההרחקות הנ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי ששגה בהחלטה קריטית במשחק בין סקציה נס ציונה לבית"ר ירושלים, הוא עידן לייבה, שה-VAR לא היה שם כדי לחפות עליו כיוון שתקלה טכנית מנעה מהמערכת לעבוד באותו מפגש. כזכור, נס זמיר קיבל כרטיס צהוב אחרי שנגח בפניו של אוראל דגני, אלא שלייבה שעמד ממש ליד האירוע, לא מצא לנכון להרחיק את החלוץ. הוועדה מקצועית קבעה כמובן שלייבה לא פעל נכון: "מדובר בפגיעה אלימה, תוך נגיחה בפניו של שחקן יריב, המחייבת כרטיס אדום והתערבות שופך מסך".

צפו בעבירה שבגינה הגיע לנס זמיר אדום

נס זמיר מקבל כרטיס צהוב אחרי עבירה על אוראל דגני/ספורט1

עוד התייחסו בוועדה לפנדל שנשרק לזכות הפועל באר שבע במהלך משחק הניצחון 0:5 על בית"ר ירושלים במחזור השני, לאחר שאור זהבי עצר בעיטה של אנדרה מרטינס בנגיעת יד, אותה פספס השופט הראשי אוראל גרינפלד. התערבות שופט המסך הובילה לשריקה מוצדקת לבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully