וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמה נמשכת: "היום כששופט נקרא למסך, אין סיכוי שלא יקבל את המלצת ה-VAR"

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 13:09

ההרחקות של יובאנוביץ' וספורי ממחישות את ההוראה הברורה: צריך לקרות משהו ממש יוצא דופן כדי ששופט מרכזי לא יקבל המלצה של שופט המסך. באיגוד שולחים מסר מזהיר לשחקנים: "היום רואים הכל במערכת, אי אפשר לחמוק מעבירות משחק חמורות"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.9/ספורט1

שלוש פעמים בשני מחזורים וחצי נקראו שופטים מרכזיים למסך וקיבלו את המלצות שופטי הוואר. זה לא במקרה. בכנסי ההכנה ובהשתלמויות שהיו בקיץ באיגוד השופטים, הובהר לשופטים שהמגמה שהתבססה במהלך העונה שעברה, לפיה צריך לקרות משהו ממש יוצא דופן כדי ששופט מרכזי לא יקבל המלצה של שופט הוואר, חייבת להימשך.

בשני המחזורים הראשונים היה רק מקרה בודד בו נקרא שופט מרכזי למסך. זה היה אוראל גרינפלד במשחק בין בית"ר ירושלים להפועל באר שבע. השופט הבכיר של האיגוד לא הבחין בנגיעת יד ברחבה של שחקן בית"ר ירושלים או שלא פירש זאת כעבירת יד, ושופט הוואר שקרא לו המליץ לו על פנדל. גרינפלד קיבל את ההמלצה ופסק על הנקודה הלבנה. זה כאמור היה המקרה היחיד בו נקרא שופט מרכזי למסך בשני המחזורים הראשונים.

במחזור השלישי שרק חציו שוחק עד כה (ארבעה משחקים אתמול מתוך שבעה) כבר נרשמו שני מקרים. בבלומפילד ובטרנר. בבלומפילד קרא שופט הוואר זיו אדלר לשופט המרכזי שניר לוי והמליץ לו להרחיק את ג'ורג'ה יובאנוביץ', חלוץ מכבי תל אביב. בטרנר קרא שופט הוואר רועי ריינשרייבר לשופט המרכזי יגאל פריד והמליץ לו להרחיק את רמזי ספורי, קשר הפועל באר שבע. כמו במקרה של גרינפלד, גם לוי ופריד קיבלו את המלצות הוואר ופעלו על פי דעת שופט המסך.

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע מול דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה שחקני מכבי חיפה. דני מרון
רואים אתכם. ספורי/דני מרון
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי תל אביב לאחר הרחקתו. אריאל שלום
"העבירות האלה של ריצה מאחור לשחקן וירידה לגליץ' יובילו לעוד הרבה הרחקות"/אריאל שלום

מדובר כאמור במגמה שונה לחלוטין מזו שהיתה בתחילת הדרך של מערכת הוואר. אז היו הרבה מקרים בהם שופטים מרכזיים ניגשו למסך ולא קיבלו את המלצת שופט הוואר. הדבר גרר עונשים וביקורות באיגוד והיום מבינים שופטים מרכזיים שעדיף להם להסתמך על המלצת שופט הוואר. "עדיין שופט מרכזי מחוייב ללכת למסך כי כך דורש הפרוטוקול. אבל אם בעבר עוד הייתה תקווה לשחקנים על הדשא או למאמן על הקווים שהשופט לא יקבל את פסיקת הוואר ולא יתערב לרעתם, היום יודעים כולם שברגע ששופט רץ למסך, הוא ישנה את ההחלטה שלו", אומרים הבוקר באיגוד השופטים.

ארבע עבירות חמורות נרשמו בחמשת המשחקים האחרונים. עבירות שמסכנות את שלום היריב ועל כך צריכים לתת את הדעת השחקנים. זה התחיל עם אנדרה מרטינס מהפועל באר שבע שהורחק ביום רביעי מול מ.ס. אשדוד אחרי עבירה מאחור על לוקאס סלינאס. זה נמשך אתמול עם ההרחקות של ג'ורג'ה יובאנוביץ', רמזי ספורי ותמיר גלזר מהפועל חיפה. "כנראה שצריך לרענן לשחקנים את הנהלים", אומרים הבוקר באיגוד השופטים. "כנראה שהקיץ והפגרה השכיחו אצל השחקנים שהיום רואים הכל במערכת הוואר ואי אפשר לחמוק מעבירות משחק חמורות. העבירות האלה של ריצה מאחור לשחקן וירידה לגליץ' יובילו לעוד הרבה הרחקות אם שחקנים לא יתעשתו ויתחילו לשמור על הבריאות של חבריהם מהקבוצות היריבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully