וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלופ יגמור כמו טוכל? הפרשנים קובעים: "העונה של ליברפול תיגמר באסון"

ליברפול המאכזבת הובסה בנאפולי, ואנגליה כמרקחה: הרחשים סביב המאמן כבר החלו, ואן דייק וסלאח ה"גמורים" מסומנים כאשמים, וגם שאר השחקנים מודים שזה פשוט לא עובד. קראגר, פרדיננד ופאולר מנתחים: זה הסוף של הקבוצה הדורסנית של השנים האחרונות?

תקציר ה-0:0 בין אברטון לליברפול בליגה האנגלית/ספורט1

ליברפול הובסה אמש (רביעי) בהופעת הבכורה שלה העונה בליגת האלופות, כשהפסידה 4:1 לנאפולי באיטליה בעוד לילה אומלל לאדומים ממרסיסייד. ליברפול ירדה להפסקה בפיגור 3:0, אבל עוד יצאה בזול, לאור העובדה שאליסון הציל פנדל וואן דייק הציל שער בטוח מהקו. מי שהייתה בשנים האחרונות קבוצה חזקה, בטוחה ומלהיבה, נראית העונה שברירית, עם הגנה חדירה. אומנם נאפולי היא קבוצה חזקה, מוליכת הליגה האיטלקית, ואומנם זה בסך הכל פעם שלישית שליברפול מפסידה בשלב הבתים מאז 2019 ופעם שלישית שזה קורה באיטליה - אבל גם זה לא ממש יכול לתרץ את ההתפרקות של האדומים, שהייתה המשך ישיר לפתיחת העונה המאכזבת גם בליגה האנגלית.

מאמן ליברפול יורגן קלופ מאוכזב במהלך ההפסד בנאפולי. Francesco Pecoraro, GettyImages
נראה מיואש. קלופ/GettyImages, Francesco Pecoraro
אנדי רוברטסון מגן ליברפול מאוכזב אחרי התבוסה בנאפולי. רויטרס
ככה זה לא יכול להימשך. רוברטסון/רויטרס

יורגן קלופ מנסה למצוא פתרונות. "קשה לקבל את ההפסד היום, אבל לא קשה להסביר אותו", אמר המאמן המובס, "נאפולי שיחקה מצוין, ואנחנו לא. את שני השערים שאחרי הפנדלים ממש הגשנו להם על צלחת. אנחנו מבינים מה קרה, עכשיו עלינו להבין למה זה קרה. אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש, חסרים לנו הרבה דברים. אם וולבס (היריבה הבאה) ראתה את המשחק הערב, הם בטח התפוצצו מצחוק... אנחנו חייבים להשתפר בהכל, פחות או יותר. עד שתיאגו נכנס, לא ראיתי יציאה אחת להתקפת נגד. שיחקנו יותר מדי לרוחב.

"אנחנו לא קבוצה שעובדת. ואנחנו לא משחקים טוב, ובגלל זה מפסידים. זאת אחריות שלי, ואני צריך זמן לחשוב על זה. התפקיד שלי הוא לפתור את זה, ואז נצטרך להתאפס ולהתחיל מחדש. זאת לא פעם ראשונה שאנחנו לא משחקים טוב, ואני יודע את זה. זה לא שאנחנו צריכים עכשיו להמציא כדורגל חדש, אבל כולם ישמחו אם נוכל לעשות שוב את מה שנהגנו לעשות".

קלופ נשאל האם הוא חושש שגורלו יהיה דומה לשל תומאס טוכל, שפוטר מצ'לסי אתמול. "לא ממש, אבל מי יודע? הכל יכול לקרות", אמר המאמן. "ההבדל לדעתי הוא שיש לנו בעלים מסוג אחר. שלנו יותר רגוע ומצפה ממני לפתור את הדברים בעצמי מבלי שהוא חושב על מועמד אחר. ככה הוא רואה את זה. ביום שזה ישתנה, אני מאמין שגם יגידו לי את זה".

לואיס דיאס ושחקני ליברפול מאוכזבים אחרי התבוסה בנאפולי. רויטרס
אין הגנה, אין התקפה. ליברפול/רויטרס
שחקני ליברפול. רויטרס
מעידה חמישית העונה, ואנחנו רק בתחילת ספטמבר. ליברפול/רויטרס

אנדי רוברטסון אמר בסיום: "היינו חדירים מדי, אתה לא יכול להגיע לאצטדיון כזה ולא לשחק צפוף יותר. הם היו בהרבה יותר טובים מאיתנו. יותר מדי פעמים היו לו שטחים פנויים לרוץ מולנו, וזה גרם לנו לבעיות. כשאתה מגיע למשחק חוץ בליגת האלופות, אתה לא יכול להיות ככה פתוח. אנחנו חייבים לחזור לבסיס ולהיות יותר מלוכדים. הגיעה לנו התוצאה הזאת. אתה חייב לעלות כדי להילחם, אבל לא היינו קרובים היום אחד לשני. חייבים להתעורר מהר, כי אי אפשר לשחק ככה".

אחד השחקנים הכי מאכזבים בפתיחת העונה של ליברפול הוא וירג'יל ואן דייק. מי שהיה עד לאחרונה הסלע האיתן של קלופ במרכז ההגנה נראה העונה מפוזר וחסר ביטחון, רחוק מאוד משיאו. ואן דייק גרם העונה בשבעה משחקים בלבד כבר לשני פנדלים - שווה למאזן שלו ב-164 ההופעות הקודמות במועדון בפרמיירליג ובליגת האלופות. למרות זאת, הבלם ההולנדי עדיין בטוח שהמומנטום יתהפך. "אנחנו יודעים שאפשר להפוך את העונה הזאת. היום לא שיחקנו מספיק טוב, הדבר הטוב בכל הסיפור הזה הוא שהמשבר שלנו מגיע בהתחלת העונה, כשיש עוד זמן לתקן", אמר. "אנחנו עדיין מסוגלים ללכת עד הסוף בליגת האלופות, וגם בפרמיירליג. נעשה כל שביכולתנו כדי לעמוד ביעדים. העונה עוד ארוכה, אנחנו רוצים לתקן ואני מרגיש בטוח מאוד לגבי הסיכויים שזה יקרה".

מאמן ליברפול יורגן קלופ. Ivan Romano, GettyImages
אין תשובות. קלופ/GettyImages, Ivan Romano

הפרשנים באנגליה, כצפוי, לא מרחמים. ג'יימי קראגר, אגדה ליברפולית, סיפק מונולוג כואב על מצב הקבוצה בטלוויזיה הבריטית אחרי התבוסה. "הבעיה היא לא המשחק הערב. תשכחו מהמשחק הזה. החשש האמיתי שלי הוא שמה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים יימשך כל העונה. האם זה הסוף של הקבוצה הזאת? הסגל לא התחזק מספיק בקיץ, והכוכבים כבר 'גמורים' אחרי חמש או שש עונות של כדורגל נהדר. יש ירידה דרסטית אצלם מבחינה פיזית. ליברפול הייתה קבוצה מאוד אינטנסיבית, מאוד אגרסיבית, וזה נעלם לחלוטין. האם זה יכול לחזור? אני לא בטוח".

קראגר טוען שליברפול הנוכחית "מתאבדת" על המגרש, במובן השלילי של המילה. "זה מביך, ממש מביך", הוא אומר על ההגנה של הקבוצה. "הם בנו את ההצלחה שלהם על אינטנסיביות עם ובלי הכדור, הקבוצות היריבות אפילו לא היו מספיקות להרים את הראש וכבר היו מאבדות כדורים. הקבוצה תמיד הייתה קומפקטית, השחקנים היו קרובים אחד לשני. אבל אם הם הולכים להמשיך לשחק כמו ששיחקו עד עכשיו העונה, זה יייגמר באסון - כי הם משחקים כדורגל התאבדותי".

גם ריו פרדיננד כבר קובע ש"ליברפול הנוכחית אפילו לא קרובה לליברפול שאנחנו מכירים מהשנים האחרונות", ומבקר את מוחמד סלאח, ואן דייק ופאביניו. "הבעיה של ליברפול היא שהיא נשענת על יותר מדי כוכבים שכבר רחוקים מאוד מהרמה שלהם בעבר", אמר. "סלאח לא בעניינים, וגם ואן דייק. פאביניו נראה מנותק. אפשר להמשיך לעבור ככה על כל השחקנים בקבוצה הזאת - כולם נראים רע מאוד".

גם רובי פאולר, עוד אגדה של המועדון, מתוסכל מאוד מהמצב. "אני האוהד הכי גדול של ליברפול, אני אוהב את המועדון הזה, אבל הערב פשוט כאב לי לצפות בו על כר הדשא. זו בושה וחרפה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully