וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "הלחץ הוא על הצ'כים". גינזבורג: "אבל הלחץ אצלנו בפרופורציות"

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 21:43

נבחרת ישראל תעלה לרגע האמת ביורובאסקט כשתפגוש את צ'כיה המארחת למשחק שעשוי לשלוח אותנו לשלב הבתים (חמישי, 18:30). גודס: "טורניר ארוך ומתיש מוציא דברים לא טובים לפעמים". מקל: "קהל ביתי? לפעמים זה עובד נגדך"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.9/ספורט1

נבחרת ישראל בכדורסל תעלה מחר (חמישי, 18:30) לרגע האמת מבחינתה ביורובאסקט 2022 כשתפגוש את נבחרת צ'כיה למשחק האחרון בשלב הבתים. בישראל מגיעים למשחק בידיעה שניצחון יעלה אותם לשמינית הגמר מהמקום השלישי, כשגם הפסד בעד 5 נקודות הפרש עשוי להספיק אם במשחק המוקדם נבחרת פינלנד תופתע על ידי נבחרת הולנד.

בנבחרת קיימו היום אימון מאוחר לקראת המשחק נגד הנבחרת המארחת שתהיה חייבת לנצח כדי להעפיל לשמינית הגמר. מלבד נושאים טקטיים עליהם חזרו גם בתדריך הוידאו, מקווים בנבחרת לכדורסל שוטף וקבוצתי יותר, כזה שהוצג לפרקים ארוכים יותר בהפסד לסרביה אמש. כמו כן בנבחרת מקווים לעצור את הדומיננטיות הצ'כית מתחת לסלים עם שני השחקנים המצוינים יאן וסלי ואונדריי באלווין.

שחקן נבחרת ישראל רומן סורקין. רויטרס
רגע האמת. סורקין/רויטרס

מאמן הנבחרת גיא גודס אמר לקראת המשחק: "בסופו של דבר במשחקים כאלה צריך להביא את כל כולך, גם מבחינה פיזית ומנטאלית, ריכוז, ולבוא כיחידה אחת. הלחץ אמור להיות יותר על הצ'כים, הם משחקים בבית, מול הקהל, עם כל מה שמסביב. אנחנו צריכים להתחיל טוב ולהיות מרוכזים 40 דקות. אם נהיה צמודים וזה יגיע לסוף, הלחץ יהיה עליהם, ואז נוכל לנצח. אנחנו קבוצה לא פחות טובה מהם, יתרון הביתיות יכול להיות עליהם, רק ביחד נוכל לעשות את הניצחון הזה.

"אתמול עשינו את הדברים נכון נגד הסרבים, בכמה סלי שלוש שלהם בסוף עשו את ההבדל, אם נביא את התשוקה של אתמול ונעשה את זה 40 דקות ונהיה ביחד, זה יהיה טוב. אלה המשחקים הכיפיים, אני מאמין שאפשר לעשות את זה.

"כדורסל הוא ביחד, לפעמים זה הולך לכיוון אישי, אנחנו לא בטניס. יש לנו רגעים שאנחנו מכריחים דברים מבחינה אישית. להיות ביחד זה גם לצאת החוצה. היינו יותר עצבניים, זה חלק מטורניר ארוך ומתיש שמוציא דברים לא טובים לפעמים. החבר'ה האלה רוצים לשחק ביחד ולנצח ביחד, וגם להפסיד ביחד, זה חלק מהחיים.

"אני מרוכז בעבודה שלי, אני לא קורא, זה משהו שלמדתי לעשות אותו, צריך לעזור לנבחרת לנצח, וזה התפקיד שלי. יש לי כתפיים רחבות ברוך השם, נתקדם קדימה, אלה החיים בספורט.

"ננו מכיר את השחקנים שלנו ויודע על כל אחד מהם, שזה יתרון שלהם למאמן של היריבה. מצד שני, זה פיקנטי ויפה אבל כשהכדור נזרק זה מי שעל המגרש. אם נשחק כמו נגד הסרבים, נוקשים, אגרסיביים, לוחצים את הכדור וקולעים את הזריקות החופשיות, אז הלחץ יהיה על הקבוצה הביתית שמצפים ממנה לעלות סיבוב. זה האינדיקציה של ספורט, אי אפשר לברוח מזה. אנחנו צריכים להיות שם ולהגיע לסוף".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גל מקל: "מגיעים עם אנרגיות חיוביות ואמונה, זה כיף, בשביל זה משחקים כדורסל, כל המדינה מאחורינו אנחנו רוצים לעשות שמח לנו ולאנשים ולהשיג את המשימה שסימנו, להגיע לשמינית הגמר.

"דווקא בהיבט הזה הביתיות שלהם לטובתנו, חווינו ביורובאסקט הקודם קהל ביתי, לפעמים זה עובד נגדך, יש לחץ וציפיות, אם המשחק יילך למשחק צמוד הם יהיו ביותר לחץ.

"ניצחנו שני משחקים ראשונים עם הרבה אופי, חזרנו מפיגור, היה לנו משחק פחות טוב נגד פולין ברמה של האנרגיות והגישה, ואתמול הראינו שאנחנו יכולים להתמודד עם נבחרות גדולות. זה מבחן בשבילנו, לבוא עם מחויבות וריכוז, משחק של לנצח או ללכת, ולעשות הכי טוב שאנחנו יכולים.

"יש עוד שחקנים עם ניסיון, לא רק אני, אנחנו חברים, כל אחד תורם מה שהוא עושה. אחד התפקידים שלי פה זה להטריף את כולם ולדאוג שכולנו יבואו חדים.

"הייתי בהרבה קבוצות גדולות וזו המציאות, בין אתה אוהב את זה או לא, צריך לבוא מוכן לכל משחק, זה המציאות ואנחנו מקצוענים. יש הרבה שחקנים על כל עמדה ובכל יום נתון משהו יכול לקרות. אנחנו צריכים לעשות הכי טוב ברגע שאנחנו על המגרש.

"מאוד בוער בי, כל השנה האחרונה עשיתי המון דברים רק בשביל להיות פה, גם ברמה של הבריאות, ברמה של הקבוצה, אני רוצה להגיד להם בפנים שהמקום הכי חשוב לי זה הנבחרת, זה מאוד חשוב לי ורוצה שזה יהיה מאוד מתוק מחר.

"מי שמתעסק בפחד במעמדים האלה לא שורד, אני מתכנן להגיד לכולם שברגע שאתה עולה למגרש ומפחד להפסיד, אז הפסדת. אנחנו צריכים לרצות לנצח ולא לפחד להפסיד, במשחקים כאלה האמיצים מנצחים".

שחקן נבחרת ישראל גל מקל. רויטרס
"מי שמתעסק בפחד במעמדים האלה לא שורד". מקל/רויטרס

נבחרת צ'כיה של ננו גינזבורג איכזבה באליפות אירופה בביתה עד כה. הנבחרת, שהגיעה בשנים האחרונות לרבע הגמר גם באליפות אירופה וגם באליפות העולם, וכן לטורניר האולימפי בשנה שעברה, הפסידה בשלושה מארבעת משחקיה, כשרק הולנד לא הצליחה לגבור עליה. הצ'כים הציגו כדורסל לא טוב, ונפגעו עמוקות מהפציעה של תומאש סטוראנסקי, השחקן המוביל של צ'כיה מזה כמעט עשור, שאמנם חזר לשחק באליפות, אך מוגבל מאוד ביכולת המשחק שלו.

"אולי כרגע לא, אבל אני בטוח שבשריקת הפתיחה תהיה קצת התרגשות", אמר גיזבורג, מאמן צ'כיה, לקראת המפגש הפיקנטי, "זה לא קורה כל יום, אבל כשמתחיל המשחק שוכחים הכל, גם את הבן שלי ארצה לנצח במשחק. אלו שתי נבחרות טובות שמגיע להן לשחק אחת נגד השנייה ושאחת תעלה. ישראל קבוצה טובה, אני לא צריך לספר על זה, גם מאומנת, גם עם שחקנים טובים, אתמול הם נראו יותר טוב - אבל אין לי הרבה מה להגיד על ישראל. לחץ כמארחת? יש לחץ אבל הכל בפרופורציות, שום דבר לא כמו בישראל. אבל הלחץ הוא בעיקר כי אנחנו לא 100 אחוז בריאים".

סייע בהכנת הכתבה: אוהד שוירמן, פראג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully