וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בנבחרת ישראל, דני אבדיה: "נהיה בשמינית הגמר"

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 8:42

אחרי משחק חיובי נגד סרביה החזקה, בנבחרת מאמינים שינצחו את צ'כיה. זוסמן: "שמנו הכל על המגרש, אוהבים להיות עם הגב לקיר". מדר: "מקווה להביא גאווה למדינה". וגם: הנדנדה הלא בריאה בדקות המשחק ("אף אחד לא יודע כמה ישחק"), ומי מחכה בשמינית הגמר אם נעלה?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.9/ספורט1

1. נבחרת ישראל בכדורסל הפסידה אמש (שלישי) 89:78 לנבחרת סרביה במשחקה הרביעי ביורובאסקט 2022 וירדה למאזן של 2 ניצחונות ו-2 הפסדים. הבחורים בכחול לבן מדורגים עדיין במקום שמעפיל לשלב שמינית הגמר ביורובאסקט, אך כדי לשמור עליו הם יצטרכו לנצח את צ'כיה המארחת במשחק הנעילה, או בתסריט מסוים להפסיד עד 5 נקודות הפרש לשחקנים של ננו גינזבורג ביום חמישי.

ישראל נראתה יותר טוב נגד סרביה מהתצוגה הנרפית נגד פולין יום קודם לכן. היא הצליחה לחזור פעמיים מפיגור דו ספרתי, לעלות ליתרון ברבע השני, וברבע השלישי לעשות שוב סימנים של קאמבק, אך לא יותר מכך.

"הרגשתי את הקאמבק ושאפשר לנצח, אבל שחקנים גדולים עושים מהלכים גדולים", סיכם דני אבדיה שקלע 11 נקודות, ואילו ים מדר שקלע 20 נקודות והצטיין אמר: "באנו להילחם, אנחנו נבחרת ומייצגים הרבה אנשים שנמצאים בבית ורואים אותנו, רצינו לייצג אותם בכבוד ולהפוך אותם למאושרים, נשארנו ביחד לכל המשחק, הורדנו ל-2 הפרש, יצא לנו הרוח עם העבירה הבלתי ספורטיבית ולא הצלחנו לעשות עוד ריצה. אני גאה בחבר'ה על המאמץ שעשינו".

יובל זוסמן שוב קיבל הרבה דקות, וסיים עם 3 נקודות: "עשינו את המיטב שלנו, זה לא הספיק, הם קבוצה מהטובות שיש באליפות, אבל זה לא הספיק, עשינו הכי טוב שאנחנו יכולים. אני מקווה שהראו את זה בטלוויזיה, יש לפעמים אנשים יותר כשרוניים, שמנו הכל על המגרש".

שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן מול שחקן נבחרת סרביה נמניה נדוביץ'. רויטרס
המיטב לא הספיק. זוסמן/רויטרס

2. בנבחרת יצאו עם תחושה טובה מההפסד לסרביה, בעיקר בכל הנוגע למאמץ ולרצון, אך גם לביצוע דברים טקטיים שלא עבדו עד כה באליפות. "אנחנו צריכים לבוא באותה הגישה, הבאנו את הגישה הזאת כי היינו אנדרדוג וידענו שאין לנו מה להפסיד, אבל אנחנו צריכים לשחק ככה בכל משחק", אמר אבדיה, "להביא את רוח הלחימה. עשינו עבודה טובה בהגנה ובהתקפה, נצטרך לשחק בגישה הזאת גם בהמשך. נהיה בשמינית הגמר. התמודדנו יחסית בסדר עם יוקיץ', לא עשינו לו חיים קלים".

למרות התחושה הטובה, אנשי הנבחרת הודו בשיחות במהלך הלילה כי מה שעובד מול סרביה, לא בטוח בכלל שיעבוד נגד צ'כיה. "אתה מגיע למשחק נגד סרביה וזה כמו לשחק נגד מכבי תל אביב בחוץ, אתה משוחרר", סיפר אחד מאנשי הנבחרת, "מצד שני, המשחק נגד הצ'כים הוא בסגנון אחר לגמרי, גם מבחינת הכדורסל אבל בעיקר מבחינת החשיבות והמתח. אם נצליח לבוא משוחררים למשחק הזה זאת תהיה הפתעה גדולה מאוד".

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה. אתר פיב"א, אתר רשמי
רוח הלחימה תימשך? אבדיה/אתר רשמי, אתר פיב"א

3. כאמור, ישראל וצ'כיה יפגשו בחמישי למשחק על כל הקופה. הצ'כים היו יכולים להעלות את ישראל ואת עצמם עוד אתמול אם היו מנצחים את פינלנד, אבל לא הצליחו והמשיכו את הטורניר המאכזב שלהם, כל זאת למרות החזרה של תומאש סטוראנסקי לעניינים. שחקניו של ננו גינזבורג, שכבר הגיעו בשנים האחרונות לרבע גמר אליפות העולם ולטורניר האולימפי, מנוסים מאוד במעמדים הללו ומחזיקים בשני שחקני על - סטוראנסקי ויאן וסלי, אך גם בחבורה של שחקנים משלימים מנוסים וטובים.

"ננוח קצת היום, אבל אנחנו אוהבים את המצבים האלה, להיות עם הגב לקיר, שם אנחנו פורחים, נבוא לתת הכל כמו בכל יום מחדש, אני מקווה שנביא גאווה למדינה שלנו", אמר יובל זוסמן. ים מדר הוסיף: "זה להיות או לחדול, ננוח טוב מהמשחק הזה, נתכונן, אנחנו צריכים לתת הכל על המגרש כדי להגיע עד לברלין. זה לא הזמן להסתכל על איפה אנחנו יכולים להיות, אנחנו עוד באליפות אירופה, יש לנו עוד משחק נגד צ'כיה כדי להגיע לברלין".

שחקן נבחרת ישראל ים מדר. אתר פיב"א, אתר רשמי
"להיות או לחדול". מדר/אתר רשמי, אתר פיב"א

4. הנדנדה ברוטציה של גיא גודס המשיכה גם נגד סרביה. תמיר בלאט, אולי השחקן הכי יציב של הנבחרת במשחקים הראשונים בטורניר, ירד ל-7 וחצי דקות נגד סרביה, תומר גינת שיחק 5 בלבד, גיא פניני שותף בסיום ל-4 דקות, ומצד שני ים מדר עם 29 דקות, רפי מנקו עם 19 ויובל זוסמן עם 26 שיחקו יותר דקות מהממוצע שלהם.

חלק משחקני הנבחרת הודו בימים האחרונים כי הנדנדה הזאת בדקות המשחק לא בריאה בסופו של דבר להצלחה של הנבחרת, ושחקנים מתקשים לפתח ביטחון תוך כדי טורניר. "להגיד את האמת, אף אחד לא יודע אם הוא ישחק וכמה הוא ישחק במשחק הבא", הודה אמש אחד השחקנים שהיה על הפרקט, "יכולים לומר שזה טוב, אבל אתה גם בחשש מסוים שפתחת את המשחק ובגלל טעות כזאת או אחרת אתה לא חוזר למגרש".

מאמן נבחרת ישראל גיא גודס. רויטרס
נדנדה. גודס/רויטרס

5. ניצחון על צ'כיה מחר יסדר לנבחרת ישראל את המקום השלישי בבית ד' ומפגש נגד הנבחרת שתסיים במקום השני - קרואטיה או אוקראינה, כשנבחרת איטליה שיכולה לסיים במאזן זהה לשתיים הללו לא תוכל לעבור אותן בגלל מאזן פנימי.

מנגד, אם התסריט שיעלה את ישראל עם הפסד של עד 5 נקודות (הפסד של פינלנד להולנד) יתממש, ישראל תעלה מהמקום הרביעי ותשחק בשמינית הגמר נגד יוון של יאניס אנטטקומפו וטיילר דורסי.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן, פראג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully