וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה בריאיון: "לא מרגיש מאמן צעיר, ההערכה תגיע עם ההישגים"

7.9.2022 / 12:00

שאלת חוסר הניסיון ("מרגיש בשל לכל רמה"), הטענות לשיפוט ("צריך להתייחס לבאר שבע כקבוצה גדולה"), העימותים מול מכבי חיפה ("אשמח שהדברים יוכרעו על הדשא") ומאבק האליפות. רגע לפני פתיחת שלב הבתים בקונפרנס ליג (חמישי, 19:45, ספורט4), אליניב ברדה בריאיון בלעדי

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 2:1/ספורט1

אליניב ברדה מצא את עצמו בעין הסערה השבוע. אחרי ההפסד הכואב למכבי חיפה (2:1) וההצהרה שלו בסיום לפיה "כולם מחכים לנפילה שלנו", הוא ספג לא מעט ביקורת, ורגע לפני שהוא והפועל באר שבע פותחים את שלב הבתים של הקונפרנס ליג במשחק חוץ מול אוסטריה וינה (חמישי, 19:45, ספורט4), הוא ערך ריאיון מיוחד עם שרון ניסים בו התייחס ליריבות המתפתחת מול הירוקים, למעמדו העדכני כמאמן, לתכניות הרכש ולציפיות מהעונה האירופית.

"כמובן שיצאתי עם תחושה של אכזבה ותסכול", התייחס ברדה להפסד למכבי חיפה ביום שבת. "בעיקר כי הצגנו יכולת טובה מאוד ב-25 הדקות הראשונות. ואז טעות של שחקן שלנו, שזה באמת משהו שחוזר על עצמנו לצערי, וגרם לנו להיות בעשרה שחקנים עד סוף המשחק. וזה לא פשוט, בטח לא כשזה קורה בפעם השנייה בתוך שלושה ימים. ואין לי טענה לכל השחקנים ששיחקו כי הם נתנו את כל כולם. ועדיין עצרנו את מכבי חיפה על מעט מאוד מצבים בחצי השני, ולקבל שער בדקה ה-92 ולהפסיד זה מאכזב, כואב ומתסכל אבל מראה לי שיש לנו קבוצה חזקה ויש על מי לסמוך".

אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע עם רמזי ספורי. דני מרון
"יש על מי לסמוך". אליניב ברדה/דני מרון

יש לך הסבר ליריבות שנוצרה בינכם לבין מכבי חיפה? זה משהו שלא היה לפני שנתיים

"קודם כל - אין דם רע. יש שם צוות מקצועי שעבד בהפועל באר שבע ואני חושב שבין הצוותים יש יחסים מצויינים. אנחנו חברים טובים גם עד היום, אז אין שום דם רע. יש יריבות בכדורגל, אלה שתי קבוצות גדולות שתמיד רוצות לנצח ואני אשמח שהדברים יוכרעו על הדשא".

אבל אלה דברים שלא קורים לכם באף משחק אחר

"אין לי הסבר לזה, זה גם תלוי באיך המשחקים מתפתחים. ולצערי כל המשחקים נגדים בעונה וחצי האחרונות באמת מאוד מתוחים".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ג'וש כהן שוער מכבי חיפה מתעמת עם רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
"אין דם רע". הפועל באר שבע מול מכבי חיפה/דני מרון

בעמדת הראיונות בסיום נתת נאום של "אני מאשים"

"אני לא חושב שזה היה 'אני מאשים', זה היה נאום שאני חושב שצריך לכבד אותנו יותר. צריך להתייחס להפועל באר שבע כקבוצה גדולה. למשל אם במשחק נגד אשדוד שני מהלכים של פנדל אפילו לא נבדקים, זה מרגיש לי קצת שפחות מכבדים אותנו ושהפועל באר שבע לא נמצאת במקום שאני רוצה שהיא תהיה. זה לא ממקום של התקרבנות ולא התבייכנות, כי את מה שאנחנו צריכים להרוויח נרוויח בעבודה קשה ובמאמצים גדולים".

כשאתם מועדים עדיין מדברים על חוסר הניסיון שלך, אתה מרגיש שזה מפריע לך?

"אני לא מרגיש את זה. אבל עם המאמנים שאימנו אותי בקריירה, גם בישראל וגם בחו"ל, והקבוצות שהייתי בהן והניסיון שצברתי, אני ממש לא מרגיש מאמן צעיר. אני מרגיש עם המון ניסיון והמון קילומטראז', למרות שזה לפעמים אולי לא נראה ככה. אני מרגיש מאוד מוכן ומאוד בשל להתמודד בכל רמה. ההערכה כלפיי היא עניין של הישגים וזמן, אם נמשיך קודם כל להיראות טוב ולהביא הישגים אז גם ההערכה תגיע בהתאם. זה הדבר האחרון שמעניין אותי".

אתה מרגיש לפעמים מהאוהדים מין חיבוק דב? אם עד לפני שנה-שנתיים זה היה ברור שאף אחד בקהל לא יכול להגיד מילה רעה על אליניב ברדה, נראה שברגע שהפכת למאמן יש כבר פחות קונצנזוס

"אני חי עם זה בסדר גמור. בנאדם שמשלם כרטיס ובא לראות כדורגל זכותו להעיר ולדבר מה שהוא רוצה. הוא רוצה תמורה לכסף. חזרתי לארץ בשביל האוהדים האלה, טוב לי איתם גם כשהם כועסים וגם כשהם שמחים. אני מנסה לעבוד מהבוקר עד הלילה כדי שהם ישמחו כל הזמן".

אוהדי הפועל באר שבע. דני מרון
"טוב לי איתם גם כשהם כועסים". אוהדי הפועל באר שבע/דני מרון

מה לגבי תכנית הרכש שלכם עד לסגירת חלון ההעברות?

"יש לנו מקום לעוד זר, אז קודם כל נרצה למלא את מצבת הזרים. ואם היינו רוצים אולי להביא עוד איזשהו זר ולמצוא פתרון לאחד הזרים הנוכחיים זה גם יכול להיות, ואולי עוד שחקן ישראלי או שניים כדי לסגור את הסגל".

הפועל באר שבע יכולה לזכות באליפות השנה?

"זה רחוק מאוד לדבר על זה, אנחנו במחזור השלישי ואנחנו עם 3 נקודות מתוך 9. אני חושב שזו תהיה חוצפה מבחינתי לדבר על זה. בכדורגל הכל אפשרי, אבל התחלנו את העונה פחות טוב. גם מכבי תל אביב וגם מכבי חיפה עם תקציבים מטורפים השנה ועשו השקעה וחיזוקים באמת מדהימים. אבל אני מאמין מאוד בקבוצה שלי ובשחקנים שלי. אני מקווה שעכשיו נצליח לחבר ניצחונות ואולי נוכל להסתכל קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully