וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד לקח בעלות, השני ענה למבקרים: גיבורי הנבחרת בניצחון על פינלנד

3.9.2022 / 7:00

דני אבדיה סוף סוף הגיע לנבחרת ישראל עם תצוגת שיא שהגיעה בתנאים לא פשוטים להתאקלמות. גיא גודס צמצם רוטציה ויצטרך לאלתר בהמשך שוב. פניני ומקל שוב הופיעו וכולם מבטיחים: "אנחנו עם הרגליים על הקרקע" לקראת הולנד (22:00)

קליפ סיכום היום, 2.9/ספורט1

1. נבחרת ישראל הצליחה לפתוח אתמול (שישי) את יורובאסקט 2022 עם ניצחון בהארכה על פינלנד 87:89, בתום משחק צמוד והפכפך. אחרי פתיחת משחק חלשה ופיגור של 14 נקודות ברבע השני, הצליחו שחקני הנבחרת, בעזרת משחק ענק של דני אבדיה, להפוך את התוצאה עד להשגת הניצחון החשוב לקראת העלייה לשמינית הגמר.

מי שציפה למראה של חדר הלבשה צוהל, קיבל שחקנים מאופקים מאוד בסיום, שחקנים שמבינים שעליהם להישאר עם הרגליים על הקרקע לקראת המשימה הבאה, כבר הערב (22:00) נגד נבחרת הולנד שהובסה במשחק הראשון שלה בידי נבחרת סרביה החזקה.

"אסור לנו לשמוח יותר מדי, יש לנו קרב סופר חשוב נגד הולנד, נבוא מוכנים", סיפר תומר גינת שסיים עם 13 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. "הבנו שאנחנו צריכים לשחק יותר אגרסיבי, ברבע הראשון נראינו כמו השבוע במוקדמות אליפות העולם, ברבע השני נתנו את הלב אחד בשביל השני, כדורסל ביחד, הגנה, סגירה לריבאונד, זה היה מאוד חשוב בשבילנו המשחק הזה. אני שמח שסיימנו אותו עם ניצחון".

גם יובל זוסמן היה נשמע מאוד מפוקס: "בסוף זה מה שאנחנו רוצים, לא התחלנו מספיק אגרסיבי אבל העלינו את רמת האגרסיבי, הראינו הרבה לב והקרבה ואנחנו מאושרים. רצינו להיות מתואמים, פיזיים, אגרסיביים, לשחק ביחד ולהיות חיוביים ועשינו את זה יותר טוב. הרגשנו שאנחנו הולכים לנצח את המשחק, אבל יודעים שזה רק ההתחלה, להישאר עם הידיים על הקרקע, הראש חיובי ומורם, אבל זה הכל".

הנבחרת ערכה בשעות הערב את קבלת השבת המסורתית בנוכחות כל המשלחת, והיום ינצלו בצוות המקצועי את שעת המשחק המאוחרת ומלבד תדריך הוידאו שייערך לפני כל משחק גם יערכו אימון טקטי.

שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן. רויטרס
"רצינו להיות מתואמים, פיזיים, אגרסיביים, לשחק ביחד ולהיות חיוביים ועשינו את זה יותר טוב". זוסמן/רויטרס

2. הגיבור של הניצחון על פינלנד היה כמובן דני אבדיה. 23 נקודות, 15 ריבאונדים ו-3 אסיסטים היו לשחקנה של וושינגטון וויזארדס נגד הפינים, כולל שלשה שכפתה הארכה. אבדיה פתח את המשחק פחות טוב, אך מאמצע הרבע השני היה בשיאו, ונח לשתי דקות בלבד במחצית השנייה ובהארכה.

בנבחרת סיפרו אמש בגאווה על וי ראשון של "פרויקט אבדיה", עליו עמלו כל הקיץ, לחבר את השחקן הצעיר לתוך המערך שנבנה בשנים האחרונות תחת עודד קטש וכעת גיא גודס. בחודש שלו בנבחרת אבדיה ידע תנודות רבות, מחלת קורונה ששיבשה הרבה מאוד דברים, ולא מעט פעמים שהוא היה צריך לברוח מהמון שרק רצה לחבק אותו.

"לא מפתיע שלקח לדני כל כך הרבה זמן להתחבר", העיד אחד מאנשי הצוות לפני היציאה לפראג בשבוע החולף, "קשה מאוד לשמור עליו מפוקס כשיש מסביבך כל כך הרבה דברים, וכולם כל הזמן רוצים חלק ממך".

בסופו של דבר, הניצוץ קרה. לא רק שאבדיה התחבר למשחק של הנבחרת, הוא השתלט עליו, לקח על עצמו יותר ויותר ואפילו כעס על הספסל כשהכדור האחרון בזמן החוקי לא הגיע לידיו אלא נשאר אצל גל מקל. כעת בנבחרת רק מבקשים עוד ממנו, ומקווים שמכאן לא יהיו עוד ירידות בהמשך הטורניר.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה. אתר פיב"א, אתר רשמי
וי ראשון. אבדיה/אתר רשמי, אתר פיב"א

3. המאזן של גיא גודס במשחקים רשמיים בנבחרת ישראל עד המשחק אמש עמד על שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים. גודס הספיק להפסיד שני משחקים צמודים מאוד לגרמניה ופולין במוקדמות המונדובאסקט ולהתחיל לספוג אש על איך שהנבחרת נראתה בשבוע החולף נגד פינלנד ושבדיה, כשחצים הופנו גם כלפי סגנון וניהול המשחק שלו.

גודס, אלוף ישראל, הצליח להשתיק חלק מהמבקרים בניצחון על פינלנד, והוא עשה את זה כשהוא יוצא מהשבלונה של ניהול משחק מאוד סכמתי בחלון אוגוסט. 10 שחקנים עלו על הפרקט ברבע הראשון נגד פינלנד, הדברים לא התחברו, גיא פניני נזרק כשחקן ה-11 במהלך הרבע השני, וכשההרכב הנכון הצליח, גודס הלך איתו וזנח את האחרים.

עד כמה הוא הלך איתו? עידן זלמנסון לא דרך על הפרקט כל המשחק, ובמחצית השנייה הצטרפו עוד שלושה שחקנים שלא שיחקו - ים מדר, ג'ייק כהן ורומן סורקין. יובל זוסמן שיחק 4 דקות במחצית השנייה, רפי מנקו קצת יותר, וגודס רץ עם רוטציה קצרה כמו שהוא רגיל ואוהב מהליגה - שבעה וחצי שחקנים. האם העובדה ששלושה שחקנים בנבחרת שיחקו מעל 30 דקות ותומר גינת ראה 28 וחצי דקות תשפיע הערב? ייתכן. כאן יצטרך המאמן הלאומי שוב לקבל החלטות.

קבלת שבת של נבחרת ישראל בפראג

קבלת שבת של נבחרת ישראל/איגוד הכדורסל
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס עם גל מקל. רויטרס
יחלק את הדקות הערב? גודס עם מקל/רויטרס

4. כאמור, עמוק ברבע השני גיא פניני נשלח אל הפרקט. זה קרה רק כי נמרוד לוי נחתך בידו ופניני עלה לזרוק עונשין, והגיב עם 5 נקודות מהירות. הוא סיים עם 10 נקודות ב-18 וחצי דקות, שיחק מעל 14 דקות במחצית השנייה, והיה חלק חשוב בניצחון הדרמטי.

"היה הרבה לחץ, ברבע השני מצאנו את הקצב ואת ההרכב שרץ טוב וזה נתן לנו את הביטחון. בטורנירים כאלה צריך לקבל ביטחון מהדברים הפשוטים. זו אליפות אירופה, לא שוטפים פה את המגרש והכל בא בקלות. נצטרך לחפור פה כל ניצחון", סיפר פניני במסיבת העיתונאים לאחר המשחק.

פניני משמש בנבחרת כגורם מאזן. כשדני אבדיה חייך למצלמות 10 שניות לסיום, הוא לקח אותו הצידה ואמר: "עזוב אותך מהמצלמה עכשיו" וניסה לפקס את הכוכב הצעיר. זהו היורובאסקט השישי שלו, כשרק ב-2015 נעדר בשל פציעה. בשביל אנשי האיגוד פניני הוא מעבר לשחקן, ובשום שלב לא עלתה האפשרות לנפות אותו מהסגל. הסברה היא כי יסיים את דרכו במדים הלאומיים אחרי האליפות הנוכחית, אך רבים חשבו כי יסיים את דרכו הרבה לפני כן, ופניני עוד כאן.

אוהדי נבחרת ישראל, גיא פניני. אתר פיב"א, אתר רשמי
גורם מאזן. פניני עם אוהדי הנבחרת בפראג/אתר רשמי, אתר פיב"א

5. שחקן ותיק נוסף שהיה בתפקיד משמעותי במשחק אמש היה גל מקל. הרכז אמנם החטיא את הלייאפ שיכל לנצח את המשחק עוד לפני הארכה, אך במאני טיים קלע את זריקות העונשין שגמרו את ההתמודדות. מקל סיים עם 6 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

למי שהספיק לשכוח, למקל בן ה-34 עדיין אין קבוצה. הוא עובר ימים קשים מאוד סביב מצבו הרפואי של אביה של אשתו ווילי סימס, אך הצליח להתעלות במשחק הראשון באליפות אירופה. מעניין יהיה לראות האם גודס ימשיך להעדיף להשתמש בו על חשבונו של ים מדר, שהצטיין במשחקי ההכנה ובמוקדמות המונדובאסקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully