וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א עם פתיחה שלא נראתה 71 שנה. זהבי: "שיחקנו כדורגל מעולה"

הצהובים פתחו עונה עם 11 שערים בשני מחזורים, כמו בעונת 1951/52. איביץ': "אנחנו עדיין צריכים להשתפר". זהבי מעודד מהיכולת ומשיתוף הפעולה עם יובאנוביץ'. על גלוך: "ילד מוכשר". מאבק האליפות? "יהיה קשה". לבקוביץ': "זו השפלה, מבטיח שלא תחזור"

תקציר: הפועל חדרה - מכבי תל אביב 6:0/ספורט1

מכבי תל אביב המשיכה את פתיחת העונה המוחצת שלה בליגת העל עם 0:6 קליל הערב (שני) באצטדיון בנתניה על חשבון הפועל חדרה. ארבעת השערים הראשונים הובקעו תוך כשמונה דקות, כשערן זהבי כבש לראשונה בליגה אחרי שש שנים (17), אוסקר גלוך סיפק צמד מהיר (18 ו-20) ואנריק סבוריט הוסיף אחרי הכנה של זהבי (25). ג'ורג'ה יובאנוביץ' (82) ודור פרץ (90+2) הצטרפו גם הם לחגיגה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
מצב רוח דורסני. שחקני מכבי תל אביב/קובי אליהו

המספרים

* ב-1955 פתחה מכבי תל אביב עם 1:6 על מכבי נתניה ו-1:4 על בית"ר ירושלים, כך שהעונה היא עברה את זה עם 11 שערים (אחרי 0:5 על בני ריינה במחזור הפתיחה) וסך הכול 0:11 במצטבר. זה הפרש השערים הגבוה שלה אי פעם אחרי שני מחזורים.

* אגב, גם ב-1951/52 כבשה מכבי תל אביב 11 שערים בשני המחזורים הראשונים, אבל בשני לא ניצחה: 1:9 על מכבי ראשון לציון ואז 2:2 מול מכבי רחובות. הפועל פתח תקוה הבקיעה אז 12 שערים: 1:9 על הפועל ראשון לציון ו-0:3 על מכבי חיפה.

* ולאדן איביץ' לא הצליח לנצח במחזור השני בעונות הקודמות שלו בליגת העל. הפעם זה קרה, ובגדול. הוא עדיין ללא הפסד במסגרת העונה הסדירה, כשב-54 משחקים המאזן שלו עומד על 41 ניצחונות ו-13 תוצאות תיקו. שני ההפסדים היחידים בישראל היו בשלהי הפלייאוף.

* הפעם הקודמת שמכבי תל אביב פתחה עונה עם 6 מ-6 הייתה ב-2016, עם שוטה ארבלדזה על הקווים.

* הרצף נמשך: מכבי תל אביב ספגה מהפועל חדרה רק שער אחד ב-11 המפגשים בליגת העל (10 ניצחונות ועוד 0:0) ולא הפסידה לה בליגה מאז ה-3:1 בדצמבר 1977.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
נכנס לקצב. זהבי/קובי אליהו

ולאדן איביץ' כהרגלו לא יצא מגדרו: "היה לנו משחק טוב, שלושה ימים אחרי 120 הדקות בניס והמסע שעברנו, ואנחנו יכולים להיות מרוצים מהתוצאה, ניצחנו 0:6, ועוד היו לנו הזדמנויות. מהמשחק הזה ניקח דברים טובים, אבל עדיין צריך להשתפר, אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לשפר הרבה דברים במשחק שלנו".

האם הוא ביקש לפתוח בלחץ גדול? "בכל משחק אנחנו מבקשים לפתוח חזק", אמר המאמן, "אנחנו יודעים שיש לנו חמישה חילופים, וכל השחקנים יודעים שהם צריכים לעבוד מהשנייה הראשונה ועד האחרונה. יש כאלה שיתעייפו, וזה נורמלי, ושחקנים עולים מהספסל כדי להכניס אנרגיות".

על שיתוף הפעולה של ערן זהבי עם יובאנוביץ' אמר המאמן: "אנחנו מכירים את האיכויות שלהם, יודעים שהם יכולים לשתף פעולה ולייצר שערים. יובאנוביץ' שיחק 120 דקות נגד ניס והיום 90, זהבי שיחק 60 דקות בניס, ואנחנו יודעים שהוא יוכל לייצר לעצמו את האנרגיות שהוא צריך".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. קובי אליהו
התחלה מבטיחה/קובי אליהו
דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
הרבה שחקנים קיבלו ביטחון. פרץ/קובי אליהו

ערן זהבי: "משחק החזרה לליגה שלנו אחרי הרבה מאוד זמן, שער ותצוגה טובה שלנו. שיחקנו כדורגל מעולה, הרבה שחקנים השתתפו בחגיגה והיה משחק טוב. מילה טובה לקהל שמילא את האצטדיון, שרק נמשיך ככה.

"יום חמישי היה מאכזב, זה משדר על העוצמה שלנו השנה. לפני המשחקים מול ניס לא נתנו לנו סיכוי ואמרו שהם גדולים עלינו, ובסופו של דבר אנחנו יוצאים מאוכזבים, עשינו עבודה מעולה היום עם גישה נכונה"

על יובאנוביץ': "שחקנים טובים תמיד יכולים לשחק טוב ביחד ולהבין אחד השני. כחלוץ אני יודע מה זה שקבוצה מבקיעה שלושה-ארבעה שערים ואתה לא כובש, אז דחפתי קצת כדי שייכנס לחגיגה. בדקה 75 אמרתי לו להירגע ושהוא יבקיע, הוא היה קר רוח והבקיע".

על גלוך: "אוסקר שחקן מעולה, ילד מאוד מוכשר. חשוב שימשיך בדרך הזו, לעבוד קשה על המגרש. אני לא צריך לקחת אותו תחת חסותי. אני יכול לדבר איתו ולכוון אותו ולשמש דוגמה איך להתנהל באימונים, אבל הוא עושה את הדברים נכון, והדברים מגיעים אליו".

על מירוץ האליפות: "אנחנו במרתון, רק התחלנו. לצערנו, וכרגע לשמחתנו, אנחנו משחקים רק במסגרת אחת. נצטרך לתת הכל על המגרש ולא לשמור כוחות. כל משחק לגופו, ננסה לאגור כמה שיותר נקודות ובסוף העונה לשמוח".

אסף נימני, מאמן הפועל חדרה. קובי אליהו
"אני בדאון". נימני/קובי אליהו

אסף נמני, מאמן הפועל חדרה: "יש כל כך הרבה דברים לשים עליהם את היד. בשורה התחתונה, לא הופענו היום. בחלומות הכי רעים שלי לא ראיתי את הדבר הזה קורה. נצטרך לעשות הרבה חושבים אחרי המשחק הזה, אין ספק. שלחנו 1,500 אנשים מאוכזבים הביתה וזה מה שמתסכל אותי. אני יכול רק לבקש מהם סליחה. הם ציפו למשהו אחר ושלחנו אותם עצובים הביתה. אנחנו מתנצלים ואני מבטיח להם שנשפר את זה".

על ההתנהלות שלו כמאמן: "אני חי את הקווים ואוהב להרגיש את המשחק. לחץ זה חלק מהמשחק, אם אתה לא חי אותו אז אתה לא במקצוע הנכון. לחץ לא אמור להרתיע ואני לא חושב שהיינו לחוצים. לא הבנו באמת מול מי אנחנו משחקים. מבחינתי היינו מוכנים, אבל זה לא בא לידי ביטוי במשחק. אני מאוכזב, אני בדאון. חד משמעית. אבל אחרי 24 שעות קמים וממשיכים לדבר הבא".

רובי לבקוביץ': "ברור שזה לא נעים, לא חלמנו על תוצאה כזאת, אבל אנחנו שחקנים מקצוענים, זה חלק מהקריירה, אנחנו רואים את זה ברמות הכי גבוהות, בגרמניה ובאנגליה. אני מבטיח אישית לאוהדי חדרה: תצוגה כזאת לא תקרה יותר בחיים. זו הייתה השפלה. יש פה מספיק אנשים חזקים כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully