וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א תאשר את מעבר סטיפה פריצה לליאז' גם אם לא יושג סיכום

28.8.2022 / 17:00

הקרואטי אמנם נמצא תחת חוזה במכבי תל אביב והמועדונים לא הגיעו לסיכום על דמי ההעברה, אך משפטנים בכירים מעריכים שלא ניתן יהיה לעצור אותו מלחתום בסטנדרד ב-9 הימים הבאים. מהן האפשרויות של הצהובים ומה יטען החלוץ להגנתו במקרה של תביעה?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 28.8/ספורט1

פיפ"א תאשר את מעברו של סטיפה פריצה לסטנדרד ליאז', על אף שמכבי תל אביב לא הגיעה לסיכום עם הבלגים, כך מעריכים בשעה האחרונה משפטנים ישראלים הבקיאים בהלכות העברות שחקנים באירופה.

לדברי אותם משפטנים, לא תהיה בעיה לסטנדרד ליאז' לרשום את פריצה כשחקנה ויש לה אף זמן לעשות זאת מעבר ל-31 באוגוסט, מכיוון שחלון ההעברות בבלגיה נסגר ב-6 בספטמבר - בעוד תשעה ימים.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם סטיפה פריצה. אריאל שלום
פיפ"א לא תמנע ממנו לעזוב. סטיפה פריצה/אריאל שלום

פיפ"א, כך טוענים אותם יודעי דבר, פועלת באופן קבוע לטובת השחקן וחופש עיסוקו והיא קודם כל מאשרת את העברת השחקן ליעד חדש, ובמקביל נותנת פתח לתביעה משפטית שצפויה מכבי תל אביב להגיש כנגד הבלגים, אלא אם בקרית שלום ינהלו בימים הקרובים מו"מ עם סטנדרד ליאז' ויגיעו להסכמה על סכום המכירה.

על פי הידוע, קיים פער של קרוב למיליון יורו בין הצדדים. מכבי תל אביב ביקשה מיליון יורו וחצי על פריצה והבלגים הציעו כחצי מיליון יורו. כזכור, פריצה הגיע בהעברה חופשית מווטפורד למכבי תל אביב ומכאן שהוא ונציגיו יטענו שמכבי תל אביב לא ראויה לקבל עבורו את הסכום שהיא מבקשת, מה עוד שהוא נכנס לשנה האחרונה בחוזהו. במכבי תל אביב יטענו מנגד שמדובר באחד החלוצים הטובים בליגה בישראל ושבמועדון הבהירו לו שהוא בתכניות, ולראיה רק בשבוע שעבר הוא כבש שערים חשובים גם בארץ ובאירופה במדי מכבי תל אביב.

כך או אחרת, כפי שזה נראה, המהלך שעשה השחקן, מכוער ככל שיהיה וכזה שהותיר את מכבי תל אביב המומה, יהיה בסופו של דבר מהלך שיוביל להעברתו לסטנדרד ליאז', כאשר הצדדים יצטרכו לדון ביניהם משפטית במוסדות פיפ"א כל עוד לא יגיעו לסיכום. אם פסיקת הארגון לא תהיה מקובלת על אחד הצדדים, כל מועדון יהיה רשאי לפנות ל-CAS - בית הדין לערעורי ספורט.

כאמור, לא מן הנמנע שבסופו של דבר שני המועדונים יסכמו על דמי העברה מקובלים, ולמרות שהיום מכבי תל אביב מרגישה רע מאוד עם התנהגותו של החלוץ, היא תיאלץ לאשר את מעברו של הקרואטי לבלגיה.

משחקים וזוכים בפרסים - הצטרפו לליגת החלומות הרשמית של ליגת וואן זירו בשיתוף וואלה! ספורט וספורט1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully