וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבית: ההבדל התהומי בין העפלה להדחה של מכבי תל אביב

25.8.2022 / 16:15

הצהובים מתייצבים הערב (חמישי, 21:00 ספורט1) למאבק מול ניס על מקום בשלב בתים אירופי, ויודעים כי לתוצאה בצרפת יהיו השלכות מרחיקות לכת בכמה מישורים. על העומס בסגל, המבט למכבי חיפה והכוכבית שאיביץ' רוצה להסיר

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על מכבי בני ריינה/ספורט1

"המטרה של מכבי תל אביב היא להגיע לשלב בתים אירופי בכל עונה", כך ענה הבעלים מיטש גולדהאר במסיבת העיתונאים שנערכה לפני כשבוע. "העונה נשאר לנו עוד משחק אחד במסגרת המוקדמות. כבר הגענו לבתים בליגת האלופות וזה היה נחמד, אם זה יקרה שוב זה יהיה לא רע בכלל", הוסיף הבעלים הקנדי.

מסיבת העיתונאים של גולדהאר התקיימה בבוקר שאחרי הניצחון 0:1 על ניס במשחק הראשון בבלומפילד, כאשר הגומלין ייערך הערב (חמישי, 21:00, ספורט1) בצרפת והמנצחת בסיכום שני המשחקים תעפיל לשלב הבתים בקונפרנס ליג. הצהובים יפגשו הערב יריבה שלפחות על הנייר עדיפה מהם בהרבה, וזאת לא תהיה סנסציה אם הקבוצה של גולדהאר תודח בסופו של דבר מאירופה.

מדובר ביריבה חזקה מאוד, שנבנתה כדי לתפוס בסיום העונה את אחד המקומות שיובילו למוקדמות ליגת האלופות בקיץ הבא, אם כי עד כה פתיחת העונה שלהם נראית מגומגמת מאוד עם שתי תוצאות תיקו והפסד בליגה בנוסף להפסד לצהובים.

לפחות לפני המשחק, נראה שההעפלה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, משמעותית בהרבה עבור הצהובים מתל אביב, ויש לא מעט סיבות או נקודות להסתכל על זה.

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. יותם רונן
הרבה סיבות להשיג את הכרטיס לבתים. גולדהאר/יותם רונן

הפן המורלי

גם אם אנשי מכבי תל אביב לא יודו בכך בפה מלא, הם בטוח עקבו מקרוב וראו את מכבי חיפה חוגגת העפלה יוקרתית לשלב הבתים של ליגת האלופות, ומעבר לפן הכספי מדובר בהעפלה שנותנת המון עוצמה וביטחון לירוקים. מבחינת הצהובים, העפלה לשלב הבתים בקונפרנס ליג חשובה לא פחות, גם כדי להשלים את המשימה ברמה הפסיכולוגית לקראת המשך העונה.

עד כה, הצהובים הגיבו בצורה יפה לכל דבר שחיפה עשתה במסע שלה במקביל. הירוקים נתנו הצגות מול אולימפיאקוס והקבוצה של איביץ' הגיבה עם ניצחון ביתי יפה נגד אריס ועמידה מנטלית טובה במשחק החוץ. חיפה גברה בבית על הכוכב האדום וגם הצהובים מתל אביב גברו על ניס במשחק הראשון בבלומפילד. כעת, אחרי החגיגות והאופוריה בצד הירוק, רוצים גם הצהובים לסמן וי גדול על העפלה נוספת לבתים ויש לכך חשיבות מורלית עצומה.

חשוב לומר שמדובר בקנה מידה אחר של הישגיות, מענקים והיריבות שמחכות בבתים לעומת היוקרתיות שיש בליגת האלופות, אבל במאבק הצמוד שמסתמן בקרב האליפות, גם הצלחה בגזרה האירופית תעניק לשתי הגדולות הרבה מאוד כוחות לקראת המשך המאבקים בזירה המקומית.

מספיק לזכור את הדיכאון שאחז באנשי הקבוצה ובעיקר באוהדים אחרי שהעונה נפתחה בשתי תוצאות 0:0, נגד מכבי נתניה בגביע הטוטו (הפסד בפנדלים, ר"ב) וזירה האזרית בסיבוב המוקדמות השני בקונפרנס, כדי להבין עד כמה התהפך הגלגל, לפחות נכון לעכשיו.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם סטיפה פריצה. אריאל שלום
הגלגל התהפך. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/אריאל שלום

הנקודה הכלכלית

בשנתיים האחרונות הכניסה מכבי תל אביב לחשבון הבנק שלה קרוב ל-90 מיליון שקל רק מהמענקים שקיבלה מאופ"א על ההעפלה ל-32 האחרונות בליגה האירופית לפני שנתיים ול-32 האחרונות בקונפרנס ליג בעונה שעברה.

גם אם לא מדובר בסכומי העתק מליגת האלופות, הכסף הזה הוא משמעותי מאוד עבור המועדון, בעיקר אחרי כל ענייני הפרות הפייר - פליי שהביאו הגבלות ואיסורים בזירה האירופית איתם נאלץ הבעלים מיטש גולדהאר להתמודד בשנים האחרונות.

מענק ההעפלה לשלב הבתים בקונפרנס עומד על 3.14 מיליון יורו, ואליו יתווספו סכומים נוספים משלבי המוקדמות ועוד מענקים נוספים שאופ"א מחלקת למי שמגיע לשלבים אחרונים בכל מפעל. בעונה שבה משלם הבעלים הקנדי משכורות עתק במונחים ישראליים ועוד מתכנן להנחית כאן את אלי דסה בחוזה לארבע עונות, יחד עם בלם זר ומגעים להחזרת יונתן כהן מפיזה, הכסף שעשוי להיכנס מהמענקים לשלב הבתים יחד עם בלומפילד מלא לשלושה משחקים אירופיים נוספים לפחות הוא משמעותי מאוד עבור המועדון.

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
רוצה להסיר את הכוכבית. איביץ'/אריאל שלום

מאמן מצליח עם כוכבית קטנה

ולאדן איביץ' טייל לשתי אליפויות קלות בקדנציה הקודמת שלו בישראל, אבל הוא עשה את זה בלי שהקבוצה העפילה לשלב בתים כלשהו. בעונה הראשונה שלו, זוכרים כולם את ההדחה הכואבת נגד סרפסבורג הנורבגית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית, ועונה לאחר מכן הדחה מול קלוז' הרומנית. בהמשך הושפלו הצהובים גם נגד סודובה הליטאית והודחו גם ממוקדמות הליגה האירופית.

העונה ההגרלה די התאכזרה לצהובים, שהגיעו כמדורגים לפלייאוף וקיבלו את היריבה הכי חזקה שאפשר היה להגריל, כך שאם מכבי תל אביב תודח זה לא יהיה כישלון גדול, אבל זו תהיה הפעם השלישית שאיביץ' הולך לעונה בלי שלב בתים. לכן, גם עבורו באופן אישי, המשחק הערב מהווה אתגר מיוחד כדי לסמן עוד וי בשרשרת ההצלחות שלו ולהביא את קבוצתו לשלב הבתים בהתאם למטרות אותן הגדיר גולדהאר.

איביץ' כבר הראה את השפעתו, הן במשחק החוץ בסלוניקי וכמובן במשחק הביתי נגד ניס, ואם ייצלח את המבחן שלו ושל הקבוצה הערב, אפשר יהיה להוריד את הכוכבית הקטנה ולהגיד בוודאות שמדובר באחד המאמנים הכי טובים שהגיעו אי פעם לאמן בישראל.

ברנדלי קובאס שחקן מכבי תל אביב באימון. אודי ציטיאט
מועמד לעזיבה, אך הוא לא יהיה היחיד. קובאס/אודי ציטיאט

ההשפעה על הסגל

בלי קשר לתוצאת המפגש נגד ניס, מתכוונת מכבי תל אביב לצרף שלושה שחקנים לסגל העמוס ממילא שלה. על פי התכנון לצד בלם זר שיצורף יגיעו גם אלי דסה ויונתן כהן, ואין ספק שלתוצאת המשחק הערב תהיה השפעה רבה על כמות השחקנים שיצטרכו לשחרר. אם מכבי תל אביב תודח הערב ותישאר עם משחקים בליגה הישראלית בלבד, יצטרכו בצוות המקצועי לקצץ את הסגל בשלושה-ארבעה שחקנים לפחות, בנוסף לאנדרה ז'ראלדש וברנדלי קובאס שמועמדים כעת לעזיבה.

חוליית הקישור העמוסה תהיה חייבת לעבור דילול רציני במקרה שהצהובים ישחקו משחק אחד בשבוע ורק במסגרת הליגה. מצד שני, העפלה לשלב בתים ועניין הסגל כבר יקבל התייחסות אחרת לגמרי. בעונה שבה מסתמן קרב אליפות צמוד וקשוח מול הירוקים, אם הקבוצה תצטרך לתמרן בין משחקים בשלב בתים ומשחקים בליגה, איביץ' ישמח להחזיק סגל רחב עם אפשרות להעמיד שני הרכבים חזקים לכל מסגרת ומסגרת.

סגל רחב יעניק למאמן הסרבי הרבה אפשרויות תימרון במשחקי הליגה מבלי שהעומס של אירופה ישפיע לרעה. משמעות ההעפלה לשלב הבתים בקונפרס ליג תהיה גורלית עבור מספר שחקנים, שכרגע מתנדנדים ומקומם לא מובטח אם הקבוצה תודח ותשחק בסופו של דבר רק בליגת העל.

משחקים וזוכים בפרסים - הצטרפו לליגת החלומות הרשמית של ליגת וואן זירו בשיתוף וואלה! ספורט וספורט1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully