וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעקבות קריאות אנטישמיות": אוהדי פ.ס.וו לא רצויים באמסטרדם

עיריית אמסטרדם הודיעה כי תיאסר כניסת אוהדי פ.ס.וו כשתתארח אצל אייאקס: "מבינים את ההחלטה, ההתנהגות לא מקובלת ואנחנו מצטערים ומתרחטים עליה", השיב המועדון

תקציר מהסופר קאפ ההולנדי: אייאקס - פ.ס.וו איינדהובן 5:3/ספורט1

אוהדי פ.ס.וו איינדהובן לא רצויים באמסטרדם בעקבות קריאות אנטישמיות. כמעט שלושה חודשים לפני שאייאקס תארח את היריבה המושבעת שלה במסגרת הליגה וכשלושה שבועות אחרי שהקבוצות נפגשו ב"סופר קאפ" ההולנדי, עיריית אמסטרדם הודיעה הערב (שני) על כך שהחליטה לאסור על כניסתם של אוהדי פ.ס.וו למשחק באצטדיון יוהאן קרויף באמסטרדם, שעתיד להיערך ב-6 בנובמבר השנה.

לפי הודעת עיריית אמסטרדם למועדונים, כשבסוף חודש יולי אייאקס אירחה את פ.ס.וו, משחק שהסתיים ב-3:5 מטורף לזכות האורחת מאיינדהובן, "קבוצה גדולה של אוהדי פ.ס.וו קראו קריאות אנטישמיות קשות ולאורך זמן רב, שירים פוגעניים ועלבונות מאוד לא רצויים שכוונו לעבר שחקני אייאקס".

חשוב לציין כי הנהלת פ.ס.וו איינדהובן השיבה להודעה לעיריית אמסטרדם כי היא "מבינה אותה ומקבלת אותה מכיוון שקרו באצטדיון באותו יום אירועים שלא מתקבלים על הדעת. אנחנו כמועדון מצטערים ומתחרטים על מה שקרה. חבל שרוב האוהדים צריכים לסבול עכשיו, אבל אנחנו מקווים שהענישה הזו תוביל למודעות והבנה שהתנהגות כזו לא יכולה לחזור על עצמה. אוהדים צריכים תמוך בקבוצה ולא לחפש לפגוע ביריבים".

אוהדי פ.ס.וו איינדהובן. Prestige/Soccrates, GettyImages
"אירועים שלא מתקבלים על הדעת". אוהדי פ.ס.וו באמסטרדם/GettyImages, Prestige/Soccrates

כידוע, אייאקס מזוהה שנים רבות כקבוצה "יהודית" לאור העובדה שחלק ממקימיה, שחקניה ואוהדיה בשנותיה הראשונות היו יהודים וגם בשל כך שמגרשה של הקבוצה היה בסמיכות לשכונה יהודית בתחילת המאה הקודמת, אז הוקם המועדון (1900). אוהדי איאקס אימצו את השייכות ליהדות והם ומניפים את דגל ישראל במשחקי הקבוצה, מה שמוביל לקריאות אנטישמיות קשות נגד המועדון, השחקנים והאוהדים מצד קבוצות יריבות.

נזכיר כי בפ.ס.וו איינדהובן לא שיחק בשנתיים האחרונות רק ערן זהבי, אלא שלמועדון משתייך גם שחקן נבחרת הנוער של ישראל, תאי עבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully