וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מעריכים: הארכת החוזה של לברון - הכנה למהלך גדול ב-2024

התכנון הכלכלי המשותף עם הלייקרס, ההחלטה על עתיד ווסבטרוק והשלכותיה והתכנון לשחק עם ברוני: משמעויות החתימה על הסכם חדש

לברון ג'יימס קולע 42 נקודות בליגת קיץ/מתוך טוויטר

המהלך הגדול של הקיץ ב-NBA הגיע אמש (רביעי) בדמות החתימה של לברון ג'יימס על הארכת חוזה בלוס אנג'לס לייקרס בשנתיים נוספות מעבר להסכם המקורי בו החזיק, כלומר עד 2025, כאשר שנה לפני כן תהיה ל"מלך" אופציה להפוך לשחקן חופשי. בארצות הברית ניתחו את ההחלטה של ג'יימס והדגישו כי המשמעות העיקרית שלה היא שהוא צפוי לבצע מהלך גדול נוסף בעוד שנתיים מעכשיו.

למעשה, השיחות בין הלייקרס ללברון נעשו מתוך רצון להבטיח לשני הצדדים גמישות בעתיד, כאשר מצד אחד הכוכב כבר חושב לא רק על השאיפות לזכות בעוד אליפויות, אלא גם על היום בו יוכל לשתף פעולה עם בנו ברוני באותה קבוצה, בעוד הלייקרס יודעים שג'יימס ישחק אצלם עוד שלוש שנים מקסימום ולכן עליהם לחשוב קדימה בכל הקשור לניהול תקרת השכר ובחירות הדראפט.

לברון, שירוויח 97.1 מיליון דולר בשנתיים הנוספות שעליהן חתם אמש, אפשר לקבוצה להתרכז כעת בבניית הסגל לעונה הקרובה, כאשר ההחלטה הקריטית הבאה של הלייקרס תהיה לגבי ראסל ווסטברוק. בלוס אנג'לס עשויים לחכות שהרכז שאכזב בעונתו הראשונה בקבוצה יסיים את חוזהו ב-2023 ויפנה כ-47 מיליון דולר בתקרת השכר, שם תיווצר ללייקרס עוד גמישות עם סיום החוזים של שחקנים נוספים, וכך יתאפשר לחלק את התקציב כדי לחזק את הצוות המסייע סביב לברון ואנתוני דייויס. מנגד, עומדת האופציה להגביר את המאמצים להעברת ווסטברוק בטרייד לפני הדדליין של חודש פברואר הקרוב, כאשר עסקה שתנחית את קיירי אירווינג בעיר המלאכים תהיה היעד האידיאלי מבחינת המועדון, שיישאר תחרותי במאבק על האליפות בדרך זו. עם זאת, מהלך שכזה ישאיר את הלייקרס מוגבלים בתקרת השכר, וקבוצות אחרות צפויות לדרוש במסגרת טרייד כזה את בחירות הסיבוב הראשון של הסגולים-זהובים ב-2027 ו-2029 כתמריץ להסכמה על "סחיבת" החוזה הכבד של ווסטברוק.

לברון ג'יימס עם בנו ברוני ג'יימס. Christian Petersen, GettyImages
הארכת החוזה נעשתה במחשבה על שיתוף פעולה עם ברוני. לברון ג'יימס ובנו/GettyImages, Christian Petersen

מעבר לכך, אופציית היציאה של לברון בעוד שנתיים תגיע במקביל לאופציה בה מחזיק דייויס להתרה מוקדמת של חוזהו, ואם שני הכוכבים יעזבו במקביל - זה יקנה ללייקרס גמישות גדולה בשכר לקראת תהליך הבנייה מחדש. אם לברון ו-AD יחליטו להישאר בלוס אנג'לס עד 2025, הרי שבאותה שנה ייחתם הסכם זכויות שידור חדש ב-NBA וגם במקרה זה הקבוצה תוכל לחשב מסלול מחדש בפן הכלכלי.

ג'יימס, שכבר הצהיר במפורש כי את שנתו האחרונה בקריירה הוא יעביר בקבוצה שתבחר את בנו בדראפט ולא משנה מי זו תהיה, סידר לעצמו את האפשרות להחליט על היעד הבא ב-2024, המועד הכי קרוב בו ברוני יהיה קביל להרשמה לדראפט בהנחה שהוא יהיה טוב מספיק לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully