וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זוסמן: "רוצים להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו"

17.8.2022 / 7:45

בנבחרת ישראל היו מרוצים מהרצינות שהפגינו השחקנים נגד רומניה, ים מדר: "נצטרך לשחק כדורסל איכותי יותר בהמשך". תמיר בלאט נרגש: "מצפה לשחק נגד הטובים ביותר בעולם". וגם: ההתלבטות של גודס בעניין הגבוהים

נבחרת ישראל שמרה אמש (שלישי) על מאזן מושלם במשחקי ההכנה לקראת החלון הרביעי של מוקדמות אליפות העולם ויורובאסקט 2022 כשהביסה בקלות את נבחרת רומניה החלשה 61:112 בהיכל שלמה. הנבחרת תפגוש את הרומנים מחר שוב, כשהפעם דני אבדיה, שפספס משחק שלישי ברציפות מאז שחלה, אמור לשחק ולקבל דקות משמעותיות. עידן זלמנסון צפוי להמשיך להיעדר.

בנבחרת הודו בימים האחרונים כי משחקים נגד נבחרת רומניה אינם האידיאל בהכנה למשימות שעומדות בפניהם, אלא שלא מעט קשיים היו בקביעת משחקי הכנה איכותיים בקיץ הזה, בעיקר בכל הנוגע ליריבות שלא היו מעוניינות להתמודד עם הקושי שבאירוח נבחרת עם מציאות בטחונית כמו ישראל. עם זאת, השחקנים והצוות מנסים ללמוד גם מהמשחקים הללו.

שחקן נבחרת רומניה בכדורסל פטריק רישארד מול שחקן נבחרת ישראל יובל זוסמן. אודי ציטיאט
פקטור משמעותי בנבחרת. יובל זוסמן/אודי ציטיאט

"אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא ביריבה ולעשות את הדברים שאנחנו רוצים טוב", אמר יובל זוסמן שקלע 12 נקודות, ושיחק בעיקר במחצית הראשונה. ים מדר שהוביל את הקלעים של הנבחרת עם 17 נקודות הוסיף על מה ניתן ללמוד: "הרצינות ששיחקנו בה כנבחרת, לא התייחסנו ליריבה, עשינו עבודה טובה להביא את מה שאנחנו עושים באימונים למשחק. עוד משחק טוב שלנו כנבחרת, בהמשך יהיו נבחרות טובות יותר ונצטרך לשחק כדורסל איכותי יותר. לפרק הזמן הזה אנחנו בסדר גמור".

מנגד, היה מי שניסה להסתכל גם על הדברים הפחות טובים וציין שהם לא פחות חשובים: "זה חשוב להסתכל על הדברים שלא עשינו טוב, זה קל להסתכל על המהלכים הטובים וההיילייטס הנוצצים אבל עדין ישנם דברים שאנחנו יכולים לשפר, אנחנו הולכים לשחק נגד קבוצות מאוד טובות בשבועות הקרובים אז הטעויות שאנחנו עושים ינוצלו היטב על ידי אותן הקבוצות הטובות כך שאנחנו צריכים ולתקנן כעת לפני שנגיע לשם", סיכם ג'ייק כהן.

שחקן נבחרת ישראל ים מדר. אודי ציטיאט
הוביל את הנבחרת עם 17 נקודות. ים מדר/אודי ציטיאט

אחרי שבועיים וחצי של הכנות, בישראל מרגישים את המאני טיים מעבר לפינה, כשבשבוע הבא יחלו ההכנות לקראת המשחקים נגד פינלנד ושבדיה במסגרת מוקדמות אליפות העולם. "אנחנו צריכים להמשיך להתגבש והמשחקים מול פינלנד ושבדיה ואז אליפות אירופה זה המבחן. אני מאמין בנבחרת שלנו, אני חושב שכולנו פה מאמינים בעצמנו ואנחנו רוצים לצאת למלחמה הזאת ביחד ונשאיר את הכל על המגרש כמו שאנחנו עושים תמיד", סיפר תמיר בלאט, "אני מאוד מתרגש מאליפות אירופה הראשונה שלי באופן אישי, זה מעמד גדול עם השחקנים הכי טובים בעולם, זה כיף אז אני מצפה לזה".

ים מדר מצידו הוסיף כי: "אנחנו מנסים לקחת את זה משחק אחרי משחק, פחות להתייחס במה יהיה, אלא לנסות לעשות הכנה טובה ולא להסתכל לשלבים הבאים. יהיו נבחרות איכותיות בהרבה בהמשך, נצטרך לשחק עוד יותר טוב ממה שאנחנו משחקים היום".

יובל זוסמן ציין כי: "בעיניי אנחנו צריכים להראות הרבה רצון וזה הכל כי אני חושב שיש לנו הרבה כישרון ויכולת פשוט בעיניי ברבע הראשון או בחצי הראשון לא עשינו מספיק ושוב אנחנו לא משחקים נגד הקבוצה הזו אנחנו משחקים בסוף נגד עצמנו ואנחנו רוצים להיות הגרסה הכי טובה של עצמנו כדי להגיע כמה שיותר רחוק".

"אני נרגש מאוד, אני בקבוצה עם חברה נהדרים ואני מאוד נהנה לשחק איתם, לשחק בנבחרת הלאומית זה אחד הדברים הכי טובים בקריירה המקצוענית שלי אז לשחק בטורניר ברמה גבוהה כמו היורובאסקט. אני מקווה שנוכל לנצח כמה משחקים ולעשות משהו וזה יעשה את זה אפילו למיוחד יותר", אמר ג'ייק כהן.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל ג'ייק כהן. אודי ציטיאט
אחד משישה גבוהים שעומדים לרשות גודס. ג'ייק כהן/אודי ציטיאט

אחרי שניב משגב ובר טימור כבר לא חלק מהסגל, צפוי גיא גודס לנפות בימים הקרובים שני שחקנים נוספים ולהישאר עם 14 שחקנים בסגל לקראת שני המשחקים של מוקדמות אליפות העולם, כשכל ה-14 גם אמורים לצאת לקראת המשחק בטמפרה. הערכות הן שנועם דוברת יהיה אחד השחקנים הללו שכן לא שיחק באף אחד ממשחקי ההכנה.

בנבחרת דיברו לא מעט בתקופה האחרונה על ההתלבטות של גודס כמה גבוהים לנפות מבין השישה שעומדים לרשותו - נמרוד לוי, תומר גינת, ג'ייק כהן, רומן סורקין, עידן זלמנסון וגבי צ'צ'אשוילי, כשמתוך הרשימה הזאת לפחות שחקן אחד לא יהיה ביורובאסקט, וייתכן ששניים לא יסעו בסופו של דבר.

"זה משהו שאנחנו עושים כבר שנים, אנחנו משחקים נגד קבוצות גדולות גם מבחינת יוקרה וגם מבחינת סייז והצלחנו לגרום לזה לעבוד, ניצחנו משחקים בשנים האחרונות מול אותן הקבוצות. אנחנו משחקים את סגנון הכדורסל שלנו, הוא ברמה גבוהה עם אייקיו גבוה כך שאנחנו צריכים למצוא היכן יש לנו יתרון ולנצל את זה, ואת היתרונות שיש לקבוצות אחרות עלינו אנחנו צריכים להחביא אם זה מבחינת סייז, אנחנו צריכים למצוא את היתרונות שלנו ולנצל אותם לטובתנו", סיפר ג'ייק כהן על ההתמודדות מתחת לסלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully