וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "יש זמן לעבוד", אבדיה: "אני מתרגש, חיכיתי לרגע הזה"

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 20:04

האזעקה בעקבות המטח שנורה מעזה לתל אביב נשמעה דקות ספורות לאחר סיום האימון. בלאט, זוסמן, מקל ודיברתולומיאו לא יעמדו לרשותו של גיא גודס במשחק ההכנה הראשון לקראת מוקדמות אליפות העולם והיורובאסקט, שייערך ביד אליהו כאשר 3,000 צופים כבר רכשו כרטיסים. אבדיה ישחק

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 7.8/ספורט1

נבחרת ישראל תחל מחר (שני, 20:30) את משחקי ההכנה שלה לקראת החלון הרביעי במוקדמות אליפות העולם ויורובאסקט 2022, כאשר תפגוש את מכללת אובורן ביד אליהו. המכללה החזקה ממדיוויז'ן 1 ב-NCAA נמצאת בשבוע האחרון שלה בישראל וקיימה כבר משחק ראווה אחד, כשהמשחק נגד נבחרת ישראל יהיה המרכזי שלה במסע. עד עתה לא היה כל שינוי מצד המארגנים בשל המצב הביטחוני, ויותר מ-3,000 אוהדים רכשו כרטיסים למשחק.

ארבעה שחקנים מתוך ה-18 שנמנים על הסגל הרחב לא יטלו חלק במשחק: תמיר בלאט ויובל זוסמן שהצטרפו רק היום לאימונים, גל מקל שסובל מפציעה קלה וג'ון דיברתולומיאו שיחל להתאמן רק יום אחרי המשחק. שאר שחקני הסגל שישחקו: דני אבדיה, ים מדר, ניב משגב, נועם דוברת, רפי מנקו, בר טימור, גיא פניני, ג'ייק כהן, רומן סורקין, עידן זלמנסון, נמרוד לוי, תומר גינת וגבי צ'אצ'אשווילי.

הכדורסלן דני אבדיה באימון פריז סן ז'רמן. אודי ציטיאט
"חיכיתי לרגע הזה". אבדיה/אודי ציטיאט

דני אבדיה: "אני מתרגש, חיכיתי לרגע לזה, נבחרת בוגרת זה משהו שציפיתי לעשות, לייצג את המדינה עם חברים שלי. עם חלק מהם שיחקתי בליגה, לעשות את האליפות איתם זה משהו גדול. אני וים בקשר מיוחד, יש בינינו כימיה לא רגילה, עברנו המון ביחד. תמיד כיף לשחק ולשתף איתו פעולה. עכשיו לשתף איתו פעולה ברמה כזאת זה משהו שאנחנו יכולים לעשות, כל הנבחרת, לא רק אני וים, אבל אני מתרגש".

על שאיפותיו האישיות: "אני רוצה להיות שחקן יותר טוב, להשתפר גם כשחקן וגם כבן אדם, לקחת יותר מנהיגות. לקלוע באחוזים יותר טובים, לשפר כל אספקט במשחק שלי, זה משהו שאני אעשה בכל קיץ, אפילו אם אהיה בן 30. אני רוצה להשתפר כל הזמן".

על ההסלמה בדרום: "זה מציאות לא קלה, אנחנו רגילים לזה כבר וזה עצוב, ליבי עם תושבי הדרום וחבר'ה שנמצאים בגבול הרצועה והחיילים שנלחמים עבורנו ובלעדיהם לא היינו פה. זאת המציאות כרגע, נקווה שיהיה יותר טוב. רואים שאובורן סומכים על הצבא שלנו והמערכת שלנו זה מראה על הצבא ועל המערכת שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן נבחרת ישראל גיא גודס. אודי ציטיאט
לא צפוי לתת דקות לזוסמן ולבלאט במשחק מחר. גודס/אודי ציטיאט

מאמן הנבחרת גיא גודס: "זה משחק רשמי ראשון לפני המונדובאסקט, זה מבלבל אבל חושבים כל הזמן קדימה. רוצים להכניס שחקנים לכושר מסוים, יש שני שחקנים שהצטרפו רק היום, מחר אני לא צופה מהם לקבל דקות. יש לנו סגל מאוד רחב עכשיו, חשוב לשמור על זה, על העצימות של האימונים. יש לנו זמן לעבוד, ניסוי כלים ראשון בשבילנו, לראות ציוותים ומפה להתקדם צעד אחרי צעד".

על אבדיה: "דני המשחק הרשמי האחרון שלו היה באפריל מתישהו, גם בשבילו להיכנס לכושר משחק זה חשוב, עם עוד שחקנים, לא רק עבודה אישית. למספר שחקנים זה יותר ארוך, למספר זה יותר קצר. ננסה ליישר קו כנבחרת, שכולם יהיו באותו קו, מבחינתנו זה ניסוי כלים ראשון מבחינתנו. נראה את הדברים שצריכים לעבוד עליהם. מפה נתחיל. דני הוא ברמת NBA מבחינתנו גם באימונים, רמת האינטנסיביות, רמת האתלטיות, דברים שיותר בולטים מהאחרים, אבל גם ההתאמה שהוא צריך לעשות מבחינת החזרה לכדורסל האירופאי זה שונה לגמרי מה-NBA. הוא מאוד נחוש ורוצה. גם במשחקים פה הוא רוצה לצאת החוצה ולהיות על המגרש, נתחבר כקבוצה".

על כך שחלק מהשחקנים הצטרפו מאוחר יותר: "ברור שהייתי רוצה שכולם יתחילו באותו זמן, זה היה חוסך ממני לחזור על דברים. שחקנים מתאקלמים מהר, אנחנו בסגל של 18 שחקנים. ג'ון דיברתולומיאו יצטרף עוד יומיים, משם נתקדם, נכניס את השחקנים לאט לאט. חשוב שנהיה בעצימות מסוימת באימונים כדי להיכנס לכושר ולראות איפה אנחנו עומדים מול נבחרות אחרות, יש לנו אחרי זה את גאורגיה שהיא נבחרת מצוינת ואז את רומניה".

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל בר טמור עם רפי מנקו. אודי ציטיאט
3,000 צופים כבר הבטיחו את מקומם ביד אליהו. רפי מנקו עם בר טימור/אודי ציטיאט

דקות ספורות לפני סיום האימון נאלצו אנשי ושחקני הנבחרת לרוץ למרחב המוגן כאשר נשמעה האזעקה בעקבות מטח הטילים שנורה מכיוון עזה לתל אביב. כולם הגיבו בהתאם להוראות ושהו יחד במרחב המוגן עד חלוף האירוע.

המשחק יהיה הראשון של הנבחרת, שתצא בהמשך השבוע לטביליסי לצמד המשחקים נגד גאורגיה בסוף השבוע, תשוב לארץ ותקיים שני משחקים בשבוע הבא נגד רומניה בדרייב אין. ישראל תקיים משחק חשוב בטמפרה נגד פינלנד ב-25 באוגוסט במסגרת מוקדמות אליפות העולם, ושלושה ימים לאחר מכן תארח באולמה של הפועל תל אביב את נבחרת שבדיה. את יורובאסקט 2022 תפתח הנבחרת ב-2 בספטמבר בפראג, בבית בו שובצה יחד עם פולין, הולנד, צ'כיה, סרביה ופינלנד וארבע הראשונות בו יעפילו לשמינית הגמר בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully