וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באפריפה על הפודיום: "לרדת מ-20 שניות זה עולם אחר, אף אחד לא דמיין את זה"

6.8.2022 / 0:14

הזכייה ההיסטורית במדליית הזהב באליפות העולם עד גיל 20 הותירה את הישראלי ללא מילים. סגנו שנחשב לפייבוריט המובהק פרגן: "אפשר רק לשבח אותו". באיגוד האתלטיקה מתגאים, חילי טרופר בירך, המטרה הבאה: פודיום באליפות אירופה לבוגרים במינכן

בלסינג אפריפה על הפודיום לאחר הזהב באליפות העולם לנוער/באדיבות הוועד האולימפי

ימים של הצלחות עוברים על האתלטיקה הישראלית. זה התחיל עם הישגים מרשימים באליפות העולם לבוגרים שנערכה בחודש שעבר, כולל מדליית ארד היסטורית של לונה צ'מטאי סלפטר - והגיע הלילה (בין חמישי לשישי) לשיא, עם זהב מדהים של בלסינג אפריפה בריצת ה-200 מטר באליפות העולם עד גיל 20.

אפריפה בן ה-18 סיים את הריצה עם תוצאה בלתי נתפסת של 19.96 שניות, וניפץ את שיא כל הזמנים עד גיל 20. באופן לא מפתיע, מדובר גם בשיא ישראלי אותו אפריפה מנפץ שוב ושוב בחודשים האחרונים.

"אני כל כך מתרגש, אין לי מילים", אמר אפריפה לאחר ריצת חייו, וסיפר על רגעי המתח אחרי הריצה, כשזהות הזוכה הוכרעה בפוטו פיניש. "לרגע אחד אמרתי לעצמי, 'אוקיי, אני שני, אבל אני שמח מאוד מההישג הזה'. אחרי שהתברר שזכיתי, הבנתי שהגשמתי את החלום".

אפריפה הודה ש"לא ציפיתי בכלל לזה. בטח לא בפורום כזה. לא תיארתי לעצמי שאגיע למעמד כזה. זה היה החלום שלי ואני שמח שזה התגשם. אני מאוד מאושר. אין סיכוי שאני אצליח לישון. לא צפיתי בכלל שאהיה ברמה כזאת, לרדת מ-20 שניות זה עולם אחר ואף אחד לא דמיין את זה. גם פודיום גם לרדת מ-20 שניות וגם אלוף עולם זה חלום שנהפך למציאות, זה לא נתפס בכלל".

האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20. לצידו מאמנו איגור בלון. באדיבות איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
"תוצאה של כוח התמדה". אפריפה עם מאמנו איגור בלון/אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה

יגאל בלון מאמנו הוסיף: "כיוונתי לאליפות הזאת לפודיום, אבל בלי מספרים. לא ידענו איפה נוכל לסיים אבל ככל שהתקרבנו לאליפות וראיתי שכל מה שתכננו יוצא לפועל, אז כל הסיפור הפך לאיך להגיע בריאים וחזקים בנפש ועברנו את המבחן הזה. מה הלאה? נגיע לאליפות אירופה ושם נדבר".

"היום ראינו תוצאה נוספת של התמדה וכוח רצון", התגאה יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן. "אפריפה ומאמנו איגור בלון הוכיחו היום שאם תחלום על זה, תוכל להגיע לאן שאתה רוצה. אני כל כך גאה בהם ובכל האתלטים והמאמנים הנמצאים באליפות הזו. להסיר בפניהם את הכובע על המאמצים והגאווה שהם מביאים למדינת ישראל ולספורט הישראלי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בלסינג אפריפה מנצח את לטסיל טבוגו בגמר ריצת ה-200 מטר באליפות העולם עד גיל 20. מתוך טוויטר, צילום מסך
הכי צמוד שיש. אפריפה וטבוגו לפני קו הסיום/צילום מסך, מתוך טוויטר

הניצחון של אפריפה היה הפתעה גדולה עבור חובבי האתלטיקה, שסימנו את לטסיל טבוגו בן ה-19 מבוצואנה כיוסאין בולט הבא. טבוגו שייט בשנה שעברה לזהב באותה תחרות, עם תוצאה של 9.91 שניות - שיא התחרות בכל הזמנים עד הלילה. הפעם הוא סיים שני בלבד, והסתפק במדליית הכסף. למרות זאת, הוא שמר על ספורטיביות והחמיא לאפריפה. "הוא עשה מקצה מדהים, ונותר לי רק לשבח אותו. באופן אישי, זה הריצה הכי טובה של חיי. אני אסיר תודה על התוצאה שלי".

האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20. באדיבות איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
לא פחות ממדהים. אפריפה עם חבריו לפודיום/אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה

שר הספורט חילי טרופר בירך את אפריפה ואמר: "ברכות על הישג חסר תקדים! נחישות וכישרון גדול הביאו לניצחון ההיסטורי על קו הסיום ולשבירת שיא ישראלי. בלסינג, זכייתך מביאה גאווה עצומה למדינת ישראל. ישר כוח!".

מכבי ישראל, במסגרתה אפריפה מתאמן, פרסמה ברכה נרגשת: "מכבי ישראל גאה בהצלחה המסחררת של בלסינג אפריפה, כמו גם בעונה האחרונה של קפיטולניק ולונה צ'מטאי - כולם יוצאי מכבי תל אביב, אגודה שמנוהלת בצורה מקצוענית עם תמיכה מאסיבית של מכבי ישראל".

יו"ר הוועד האולימפי גילי לוסטיג בירך אף הוא: "ההישג של בלסינג מצטרף לזהב העולמי והאירופאי של יונתן קפיטולניק משנת 2021 ומעיד על הפוטנציאל הרב של הכישרונות הישראלים. בעונת 2022 אנחנו רואים את הפריחה באתלטיקה, שחייה, התעמלות, ג'ודו, טאקוונדו, סייף, קליעה, קשתות, טיפוס ושייט בקרב הנוער ההישגי שם טמון הפוטנציאל של הספורט האולימפי. השקעה משמעותית בגילאים האלה היא מנוע הצמיחה שלנו ולכן חשוב ליישם את תכניות משרד הספורט והוועד האולימפי ולהעביר
תקציבים באמצעות היחידה לספורט הישגי שתעמיק את ההשקעה בגילאים אלה".

עו"ד תומר ורשה, שמשרדו השיג לאפריפה את האזרחות הישראלית לפני כשנתיים, מסר: "אנו גאים בהצלחתו של בלסינג באליפות העולם כאזרח ישראלי. ללא האזרחות, בלסינג לא יכול היה לצאת לתחרויות בחו"ל, להתקדם ולהגיע לאן שהגיע. זיהינו את המצוינות של בלסינג, נלחמנו על כך לפני שנתיים ואכן השר דרעי נעתר לבקשה. זוהי דוגמא מובהקת לתרומתם האפשרית של ילדים זרים רבים שגדלים כאן כישראלים לכל דבר, וראוי שגם השרה שקד תמצא לאשר ספורטאים צעירים זרים נוספים שיכולים לתרום למדינה".

אחרי שהאבק ישקע והחגיגות יסתיימו, אפריפה יחל להתכונן לאתגר הגדול הבא: אליפות אירופה לבוגרים שתיפתח בעוד 10 ימים במינכן. בהתחשב בעובדה שאפריפה קבע הלילה את תוצאת השנה באירופה, נראה שהוא יכוון לעמוד על הפודיום גם בתחרות הקרובה. כך או אחרת, הוא מסתמן כתקווה הגדולה של הספורט הישראלי לקראת אולימפיאדת פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully