וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי סלפטר זכתה במדליית ארד במרתון באליפות העולם

18.7.2022 / 18:33

מדליה רביעית לישראל באליפויות העולם וראשונה אי פעם במרתון: הרצה השיגה תיקון למפח הנפש מאולימפיאדת טוקיו וסיימה במקום השלישי באורגון אחרי קאמבק אדיר. מאור טיורי במקום ה-23

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7/ספורט1

פחות משנה אחרי החמצת המדליה האולימפית, שם הייתה במאבק על הארד עד שפרשה בקילומטרים האחרונים בספורו, לונה צ'מטאי סלפטר השיגה תיקון הערב (שני) עם מדליית ארד מדהימה באליפות העולם באורגון. הישראלית קיזזה פער של 40 שניות מהמקום השלישי, ניצחה בקרב ראש בראש על הארד את נזרט וולדו מאריתראה ועשתה היסטוריה ישראלית בריצות המרתון.

סך הכול זו המדליה הרביעית של ישראל באליפויות העולם, אחרי השתיים של הקופץ במוט אלכס אברבוך (ארד ב-1999 וכסף ב-2001) והארד של קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו (2015).

לונה צ'מטאי סלפטר. Hannah Peters, GettyImages
איזו התרגשות. לונה צ'מטאי סלפטר עם הדגל/GettyImages, Hannah Peters

צ'מטאי בת ה-33 הייתה במקום הראשון אחרי 13 ק"מ, יחד עם שש רצות נוספות, אבל ארבע מהן ביצעו בריחה בק"מ ה-18 והישראלית נסוגה לקבוצת הרדיפה. באותו זמן פרשה מהתחרות האלופה המכהנת רות' צ'פנגטיץ' בגלל כאבי בטן, ולאור היעדרותה של האלופה האולימפית פרס גפצ'ירצ'יר - המאבק נפתח.

הפער מהמוליכות צמח כבר ל-40 שניות, אבל לונה הגבירה קצב והצליחה לקזז בהדרגה ולהתקרב אל הראשונות. היא הרוויחה גם מפרישתה של אבבל ישנה האתיופית שהייתה שלישית, וכך עקפה אותה ונכנסה למאבק ישיר על הארד עם וולדו האריתראית. הקרב הזה הסתיים בניצחון גדול של הישראלית, שעצרה את השעון על 2:20:18 שעות וחגגה בהתרגשות עצומה עם הדגל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
לונה צ'מטאי סלפטר והזוכות במרתון באליפות העולם באתלטיקה 2022. Jim WATSON, GettyImages
התיקון הושג. לונה צ'מטאי סלפטר, מימין, עם שתי המדליסטיות האחרות/GettyImages, Jim WATSON

גוטיטום גברסלאסה האתיופית זכתה בזהב עם שיא באליפות העולם - 2:18:11 שעות. את הכסף קטפה ג'ודית' ג'פטום קוריר הקנייתית שהגיעה תשע שניות אחריה.

מאור טיורי, הישראלית השנייה שהשתתפה במרתון, סיימה במקום ה-23 עם זמן של 2:31:54 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully