וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום: האם כך ייראו אצטדיונים בעתיד?

כחלק מתערוכת הגמר בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל שהתקיימה בנושא "אי נוחות זמנית" נדרשו הסטודנטים לחשוב ולעצב פיתרון לבעיות שגורמות להם ולחברה אי נוחות. מאיה גולדבלום מצאה פיתרון לחוויית האצטדיונים

אין דבר משמעותי יותר מלראות משחק של הקבוצה האהובה עלייך באצטדיון, להריח את ריח הדשא ולהרגיש את האדנרלין וההתרגשות של השחקנים עצמם. אך לרוב נתקלים בצפיפות, רצפות דביקות ומושבים כלכך לא נוחים ורחוקים שהצוואר נשבר רק מלנסות לראות את השער.

כך גם מאיה גולדבלום, סטודנטית לעיצוב חזותי בבית הספר לעיצוב וחדשנות, במסלול האקדמי המכללה למינהל, גדלה על כדורגל ותמיד תהתה לעצמה איך אפשר לשפר את חווית הצפייה באצטדיון עצמו שהכרטיסים אליו לא זולים בכלל. "מאז ומתמיד אהבתי ספורט. מאז שאני זוכרת את עצמי ביליתי באצטדיוני כדורגל וכדורסל. אבא שלי היה לוקח אותי מגיל 6 וכבר אז הרגשתי אי נוחות." מספרת מאיה "כמעט כולם סביבי היו גברים. מעט מאוד נשים ועל ילדות בכלל אין על מה לדבר."

אצטדיון כדורגל מהעתיד. יחצ,
יותר נעים, יותר ירוק/יחצ

כחלק מתערוכת הגמר בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל שהתקיימה בנושא "אי נוחות זמנית" נדרשו הסטודנטים לחשוב ולעצב פיתרון לבעיות שגורמות להם ולחברה אי נוחות. בליווי והנחיית דיקן בית הספר ד"ר גוין סאס, המעצב גיל דביר והמעצבת מיכל קסטיאל. המסלול בבית הספר נמשך כארבע שנים ובמהלכו הסטודנטים לומדים את מקצועות העיצוב ובסיומו משתלבים בתעשייה במקומות הנחשבים ביותר.

"תמיד חשבתי שמשהו אצלי לא בסדר, שונה. מסביבי לא ממש פרגנו לאהבה שלי לכדורגל, אבל המשכתי ללכת עם אבא שלי כי ממש אהבתי את האדרנלין במשחק. אצטדיון כדורגל זה מקום שאפשר לצעוק בו ולהשתחרר אבל תמיד הרגשתי שאני צריכה לשים לעצמי מעצורים כי בכל זאת אני אישה ואני צריכה להתנהג בהתאם. ככל שהתבגרתי הבנתי שהבעיה היא לא אצלי. משהו בחברה שלנו בעיקר בישראל נשאר קצת מאחור. כדורגל נשאר במחשבה של הרוב משהו ששיך לעולם הגברי", משתפת מאיה.

אצטדיון כדורגל בעתיד. יחצ,
למיקסום החוויה/יחצ

" מכאן צמח הרעיון לפרויקט שלי. רציתי ליצור אצטדיון שידבר גם לנשים. שאישה לא תרגיש שהיא זרה בו, היא צריכה להרגיש כאילו זה הכי טבעי בעולם שהיא אוהבת כדורגל והיא רוצה לחוות את זה מקרוב, לחוות את האדרנלין שבמשחק. הרעיון מאחורי הפרויקט הוא לייצר חוויה שלמה, חוויה לנשים, חוויה לגברים, חוויה משפחתית. לכן יצרתי 7 סוגי יציעים שונים, על מנת שכל אחד יוכל למצוא את עצמו בתוך החוויה השלמה."

באצטדיון קיים יציע פאב שמאפשר ישיבה עם חברים, יציע מסעדה שבו ניתן לשבת ולאכול ואפילו לצאת לדייט זוגי, יציע משפחות בעל ספות שמאפשרות אינטרקציה משפחתית, יציע קולנוע שבו הדגש הוא על המרחב האישי, "כך שכל אחד יוכל להרגיש בנוח במהלך הצפייה" מחדדת מאיה. בנוסף האצטדיון יציע, יציע פארק שמאפשר מרחב גדול שבו אפשר להתרווח עם סלסלת פיקניק ולהנות מזווית צפייה מיוחדת.

ואיך אפשר לשכוח? יציע טריבונות ללא מושבים לאוהדים ה"שרופים". "אלה שאוהבים לקפוץ, לתופף, לצעוק ולהשתחרר. היציע הוא בעצם מרפסת שהרצפה בו עשויה זכוכית שקופה מה שמאפשר לראות את המשחק ממבט על- חוויה בפני עצמה".

מאיה מספרת על המחשבה מאחורי העיצוב "מאחורי כל אחד מהיציעים שתכננתי עומד הרעיון המרכזי לייצר סביבה נעימה ומרווחת שתגרום לכמה שיותר נשים ואנשים להגיע לאצטדיון. המעטפת של האצטדיון בנויה מבטון דק לבן. הוא תוכנן בקווים מאוד עדינים, עגולים ונשיים. המעטפת הזו יודעת להיפתח לכניסת הקהל ולהיסגר בשעת פתיחת המשחק.

  • עוד באותו נושא:
  • אצטדיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully