וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונאס וינגגור הבטיח את זכייתו הראשונה בטור דה פראנס

רוכב האופניים הדני, שלפני חמש שנים עבד למחייתו כדייג וב-2021 סיים כסגן של טאדיי פוגצ'אר, שמר על ההובלה גם בתום הקטע ה-20 ויוכתר בראשון בשאנז אליזה

תיקתקנו, סיכום אירועי ה-22 ביולי/ספורט1

יונאס וינגגור הבטיח הערב (שבת) את זכייתו הראשונה בקריירה בטור דה פראנס. הדני בן ה-25, שהשתלט על החולצה הצהובה בקטע ה-11 וברח לאלוף הקודם טאדיי פוגצ'אר בזכות הניצחון הפנטסטי בקטע ה-18 שבו גם סיפק את הרגע הספורטיבי המושלם עם מחווה ליריבו הסלובני, השלים את העבודה במירוץ נגד השעון בקטע ה-20 וחגג יחד עם קבוצת יומבו-ויסמה.

ואוט ואן ארט הבלגי, שסייע לווינגגור רבות בדרך לתואר, חיכה לו ליד קו הסיום וראה איך חברו מסתפק במקום השני ולא לוקח לו את הניצחון בקטע נגד השעון. הבלגי סיים בזמן של 47:59.86 דקות, 19 שניות לפני האלוף החדש ו-27 שניות לפני פוגצ'אר, ויגיע לפריז עם החולצה הירוקה (מספר הנקודות הרב ביותר). גם החולצה המנוקדת של מלך ההרים שייכת לקבוצת יומבו-ויסמה, ואותה לובש האלוף החדש וינגגור, כשבנוסף הפכה הקבוצה לראשונה מאז אריוסטאה ב-1991 שמנצחת בשלושה קטעי טור רצופים: וינגגור בחמישי, כריסטוף לאפורט אתמול והיום ואן ארט.

יונאס וינגגור רוכב אופניים דני, מנצח טור דה פראנס 2022. רויטרס
סגן ב-2021, אלוף ב-2022. יונאס וינגגור הנרגש בקו הסיום/רויטרס

מחר יגיעו הרוכבים לשאנז אליזה ושם יהפוך וינגגור, שעד לפני חמש שנים עוד עבד למחייתו כדייג במקביל לצבירת הניסיון כרוכב, לדני השני אי פעם שזוכה בטור היוקרתי, אחרי ביארנה ריס שעשה את זה ב-1996. בשנה שעברה הוא סיים כסגן של פוגצ'אר והפעם היוצרות התהפכו, כשהסלובני יוסיף למקום השני גם את החולצה הלבנה ותואר הרוכב הצעיר בפעם השלישית ברציפות.

המדורג הבכיר של קבוצת ישראל פרמייר טק בקטע ה-20 היה הוגו הול שסיים במקום ה-88, כאשר הישראלי גיא ניב הגיע במקום ה-121 עם זמן של 55:50 דקות. הקנדי, שחתום על אחד משני הניצחונות של הקבוצה במהלך הטור (סיימון קלארק בקטע החמישי, הול בקטע ה-13) ניצב במקום ה-24 בדירוג הכללי ואחריו מייקל וודס במקום ה-36. ניב במקום ה-79.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יונאס וינגגור רוכב אופניים דני, מנצח טור דה פראנס 2022, עם בתו. רויטרס
יונאס וינגגור על הפודיום עם בתו/רויטרס

הדירוג הכללי (אחרי 20 קטעים):

1. יונאס וינגגור (דנמרק, יומבו-ויסמה) 76:33:57 שעות
2. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, אמירייטס) 3:34+ דקות
3. גריינט תומאס (בריטניה, אינאוס) 8:12+ דקות
4. דויד גודו (צרפת, גרופאמה) 13:56+ דקות
5. אלכסנדר ולאסוב (רוסיה, בורה-האנסגרואה) 13:35+ דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully