וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השידור שריגש את העולם: "איזה יום לישראל!"

עוד גאווה לישראל בטור דה פראנס: במהלך הניצחון של הוגו הול מ"ישראל פרמייר טק" שדר "יורוספורט" תיאר בקול רועד את ההישג של הרוכב, עם הקדשה מצמררת לאחיו

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.7/ספורט1

קבוצת האופניים הישראלית "ישראל פרמייר טק" ממשיכה לחגוג את הישגיה המפתיעים בטור דה פראנס, אחרי שאתמול (שלישי) השיגה בפעם השנייה במירוץ ניצחון בקטע. אחרי שסיימון קלארק האוסטרלי עשה זאת, אתמול הוגו הול הקנדי הצליח לנצח בקטע ה-16 במירוץ היוקרתי שבצרפת, בקטע שיצא מהעיר העתיקה קורקאסון עד לפויקס שלמרגלות הפרינאים.

זה הסתיים בצורה דרמטית : 29 רוכבים יצאו לבריחה, ולא בפעם הראשונה במירוץ השנה, "ישראל פרמייר טק" ניסתה לתקוף והכניסה שני רוכבים לקבוצת הבריחה, הקנדים מייק וודס והוגו הול.

הול התקשה מעט בעלייה הראשונה של היום אבל אז עשה מהלך מרשים ומפתיע: הוא חזר בגדול בירידה והחל לתקוף את שארית קבוצת הבריחה בתחילת הטיפוס למור דה פוג'ר. העלייה האחרונה. הוא הגיע לפסגה עם 30 שניות פער על שני הרוכבים אחריו בהם חברו מייק וודס.

הוגו הול, רוכב אופניים קנדי מקבוצת ישראל פרמייר טק. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
רגע מרגש. הוגו הול/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT

בירידה בת ה-27 ק"מ הול גלש בצורה מרשימה ויעילה, הרוכב האמריקני שרדף אחריו התרסק בירידה, ונציג הקבוצה הישראלית חצה ראשון את קו הסיום. וודס עצמו סיים שלישי והשיג לקבוצה הישראלית עוד פודיום. בסך הכל כאמור הקבוצה הישראלית השיגה כבר שני ניצחונות, ובסך הכל חמש הופעות על הפודיום. "איזה יום לישראל!", סיכמו שדרי יורוספורט.

לאחר מכן הול הקדיש את ההישג לאחיו הגדול, שנהרג בתאונה לפני עשור. "היה לי חלום אחד, וזה להשיג ניצחון עבור אחי, כשנהרג כשהפכתי למקצוען", אמר הול הנרגש אחרי הניצחון, "היום זה בשבילו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בשתי הדקות האחרונות של הקטע, כשהסתמן הניצחון הבטוח של הקנדי, שדר "יורוספורט" תיאר בצורה מרגשת את ההישג, בשידור שנצפה על ידי מיליוני אנשים בעולם. "יש פה סיפור לצד ההישג הזה", אמר, "כאשר נותרו עוד 1.5 ק"מ לסיום הקטע, הוגו יחשוב על הילדות שלו, על ימי הקיץ החמים שבהם ישב אחר הצהריים על הספה בביתו לצד אחיו פייריק, שניהם היו חובבי אופניים, שנהגו לצפות ביחד בטור בדה פראנס... לפני עשר שנים הוגו הול היה חלק מקבוצה קנדית, החל לקחת חלק במירוצים הגדולים, כשהתבשר שאחיו נהרג בתאונת דרכים על ידי נהג שיכור... מאז, האיש שעל המסך שלכם, שעכשיו רוכב אל התהילה בצרפת, שדוהר לעבר הניצחון, האחר צהריים ביום קיץ חם, מאז אותו היום רצה לכבד את אחיו המנוח.

"מכל הצדדים מריעים לו עכשיו, למנצח. לאורך השנים ניצחו פה בקטע הזה כמה שמות גדולים. הוגו הול הוא לא אחד מהשמות האלה. אבל איש של משימות, העובד הקשה, האיש שתמיד עבד בשביל אחרים, עכשיו הוא הולך לזכור את האיש שהיה לצדו. אולי לא האיש הכי גדול, אבל אולי הסיפור הכי יפה. עשר שנים אחרי הרגע הנוראי בחייו, הגיע הרגע שבו יכול להוקיר לאחיו את הרגע הגדול בחייו". הול עבר את הקו, והשדר קרא: "פייריק, זה בשבילך!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully