וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא כבד, הוא אחי: הסיפור של הוגו הול

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 20:11

לפני קצת פחות מעשור, הקנדי מצא את אחיו גוסס והחזיק לו את היד עד שמת. האובדן נתן לו את הדרייב עד שחצה ראשון את קו הסיום

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.7/ספורט1

בדצמבר 2012, כמה ימים לפני חג המולד, פגע נהג שיכור בפייריק הול, שיצא לריצה ברחובות העיירה סן-פרפטו בקוויבק. אחיו של פייריק, הוגו, חזר כמה שעות קודם לכן הביתה מספרד. כשאחיו בושש לחזור הביתה, הוא יצא לחפש אותו, ומצא אותו גוסס ברחוב. הוא הספיק להחזיק לאחיו את היד, עד שמת.

שני האחים היו קרובים מאוד, התחרו יחד בטריאתלון ונהגו לצפות בטור דה פראנס במשותף. "בהתחלה זה הרס אותי", סיפר הוגו ל"פלוטון מגזין", "עכשיו זה מניע אותי". ב-2010, בגיל 20, הוא החל לרכוב בקבוצה קנדית מקצועית. הוא ניצח בטור של קוויבק, סיים שלישי במירוץ נגד השעון באליפות קנדה ורביעי באליפות העולם עד גיל 23.

הוגו הול, רוכב אופניים קנדי מקבוצת ישראל פרמייר טק. ANNE-CHRISTINE POUJOULAT, GettyImages
עבר לקבוצה בתחילת השנה. הול/GettyImages, ANNE-CHRISTINE POUJOULAT

ב-2013 הוא עלה לליגה של הגדולים והצטרף לקבוצת AG2R La Mondiale הצרפתית שהתחרתה בסבב העולמי הבכיר. כמו רוב הרוכבים, התוצאות שלו לא היו בשמיים, ובעיקר הוא רכב עבור רוכבים בכירים ממנו. אבל הוא זכה בזהב במשחקים הפאן אולימפיים ובאליפות קנדה נגד השעון והשתתף באולימפיאדה. ב-2019 עבר לקבוצת אסטנה וזכה להגשים את החלום הגדול - להשתתף בטור דה פראנס. או בעצם, כמעט את החלום הגדול. "החלום שלי הוא לזכות בקטע בשבילו. הוא מעולם לא זכה לבוא לאירופה ולראות את התחרות. לכן הייתי רוצה להשיג את זה לפני שאפרוש".

בתחילת השנה, למרות שהיה לו חוזה לעונה נוספת באסטנה, הול עבר לפרמייר טק, יחד עם יעקב פולסאנג. המעבר התאפשר לאחר שחברת פרמייר-טק הקוובקית הפכה מספונסרית של אסטנה לספונסרית של הקבוצה הישראלית. לפני ארבעה ימים, בקטע ה-13, הול הצליח להצטרף לשני רוכבים בטיפוס האחרון ולסיים שלישי. "זה נותן לי מוטיבציה לקטעים הבאים", אמר. היום, בקטע ה-16, הול היה חלק מקבוצת בריחה גדולה, ובטיפוס הראשון, כ-40 ק"מ לסיום, הוא ביצע את המהלך שלו והשיג את הניצחון הראשון שלו בתחרות בינלאומית. כשהול חצה את קו הסיום והצביע לשמיים. "זה בשביל אחי", אמר לאחר מכן למצלמות.

הניצחון של הול היה השני של פרמייר-טק בטור השנה, והניצחון הראשון של רוכב קנדי בטור מאז 1988. מייקל וודס הקנדי, הרוכב הבכיר של פרמייר-טק, סיים שלישי ומיהר לחבק את הול. יום חלומי לקבוצה. הגשמת חלום לרוכב פשוט, שרוכב לזכר אחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully