וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר ראשון מאז 1997: יונתן קפיטולניק ידהים באליפות העולם?

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 16:50

אחרי שהתאושש מהפציעה, הקופץ לגובה הראשון של ישראל מאז מטוסביץ' ב-1997 יתמודד עם האלוף המכהן בארשים והאלוף האולימפי טאמברי (3:45)

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7/ספורט1

יונתן קפיטולניק ישתתף הלילה (בין שני לשלישי, 3:45) בגמר הקפיצה לגובה באליפות העולם באתלטיקה הנערכת באורגון, ארה"ב, שהוא למעשה הגמר הראשון של גבר ישראלי במקצועות השדה באליפות העולם מאז 2007 (אלכס אברבוך בקפיצה במוט). הקופץ לגובה הישראלי היחיד שהיה בגמר בעבר הוא קונסטנטין מטוסביץ' שסיים שביעי באתונה ב-1997, ולפחות את ההישג הזה ינסה קפיטולניק בן ה-19 לשפר.

הקופץ ממכבי תל אביב, שמתאמן אצל אנטולי שפרן, הפך בשנה שעברה לאלוף אירופה עד גיל 20 וכחודש לאחר מכן זכה בזהב גם באליפות העולם לאותם גילאים. לפני כחודשיים קבע שיא אישי של 2.30 מטר וכעת הוא רוצה להמשיך בגרף ההתקדמות, באליפות הראשונה שלו בבוגרים.

יונתן קפיטולניק קופץ לגובה ישראלי. Christian Petersen, GettyImages
שווה לקום באמצע הלילה כדי לראות אותו. יונתן קפיטולניק/GettyImages, Christian Petersen

ביעד הראשון של כרטיס לגמר הוא כבר עמד, ולמרות הפציעה במוקדמות הוא רוצה לשפר את התוצאה וביום טוב אולי אפילו לאיים על המדליות. מבין 13 המשתתפים בגמר, רק ארבעה קבעו השנה תוצאה טובה משלו, ביניהם האלוף האולימפי ג'אנמרקו טאמברי מאיטליה שאמור להתחרות על הזהב עם מועתז בארשים הקטארי - אלוף העולם מ-2019 והאיש שהתקרב יותר מכל אחד אחר לשיא העולמי של חאבייר סוטומאיור (2.43 מטר ב-2014 לעומת שיא של 2.45 שקבע הקובני האגדי ב-1993).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully