וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן קפיטולניק עלה לגמר אליפות העולם

עודכן לאחרונה: 15.7.2022 / 23:46

הקופץ לגובה הישראלי בן ה-19 צלח 2.28 בניסיון השני, אבל מיד עם הנחיתה תפס את רגלו ולא הצליח לקום מהמזרן באופן עצמאי. ככל הנראה לא מדובר בפציעה חמורה, אלא רק בהתכווצות שרירים והוא ישתתף בגמר. "מקווה לעשות תוצאה טובה יותר בגמר", אמר

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 15.7/ספורט1

אליפות העולם באתלטיקה, שנערכת ביוג'ין, אורגון שבארצות הברית, יצאה הערב (שישי) לדרך. הקופץ לגובה יונתן קפיטולניק בן ה-19 הוא הנציג הישראלי הראשון שנכנס לתחרויות במוקדמות. הישראלי הנהדר הצליח לעבור 2.28 בניסיון השני ולהבטיח כמעט בוודאות את מקומו בגמר, אבל מיד עם נחיתתו על המזרן, תפס קפיטולניק את הרגל ונראה שהוא סובל מכאבים. הוא נעזר בשני אנשי צוות על מנת לרדת מהמזרן ונראה סובל מכאבים גם לאחר מכן. עם זאת, לאחר כשתי דקות הוא צולם הולך משם בצורה עצמאית. מאוחר יותר התברר שלא מדובר בפציעה חמורה, אלא ככל הנראה בהתכווצות שרירים וקפיטולניק אמור להשתתף בגמר שייערך בין יום ראשון לשני ב-3:45 שעון ישראל.

יונתן קפיטולניק קופץ לגובה ישראלי. Christian Petersen, GettyImages
נפגע ברגל שמאל, אבל כנראה לא מדובר במשהו רציני. קפיטולניק/GettyImages, Christian Petersen
יונתן קפיטולניק קופץ לגובה ישראלי. Hannah Peters, GettyImages
עמד במשימה ובגדול. קפיטולניק/GettyImages, Hannah Peters
יונתן קפיטולניק קופץ לגובה ישראלי. Christian Petersen, GettyImages
סבל מכאבים אחרי הנחיתה על המזרן. קפיטולניק/GettyImages, Christian Petersen

קפיטולניק קפץ בקבוצה B של המוקדמות וצלח את הגובה ההתחלתי, 2.17 מ' כבר בניסיון הראשון. לאחר מכן הוא היה קרוב לעבור גם 2.21 בניסיון הראשון, אבל פגע ממש לקראת סיום התנועה ברף והפיל אותו. בניסיון השני קפיטולניק עבר בצורה מרשימה מעל הרף, שהוצב 9 סנטימטרים מתחת לגובה השיא שלו. קפיטולניק הצליח לעבור גם את הגובה הבא, 2.25 מ' בניסיון הראשון ונראה נהדר. לאחר מכן הרף עלה ל-2.28 מ' וקפיטולניק פסל עם הישבן בזמן העלייה בניסיון הראשון. הישראלי הצליח לעבור את הרף בניסיון השני, אבל עם נחיתתו סבל מכאבים ברגל שמאל ונשכב על המזרן כשהוא מסתייע בשני אנשי צוות כדי לקום משם ולפנות את המזרן למתמודדים אחרים. עם זאת, אחרי כשתי דקות צולם קפיטולניק כשהוא הולך משם בצורה עצמאית.

קפיטולניק אמר: "אני שמח מאוד על העלייה לגמר. התרגשתי קצת בהתחלה ואני שמח שהצלחתי לצאת מזה ולעלות לגמר. יש לי עכשיו כמה ימים לנוח עד הגמר, ואני אנסה להגיע מפוקס ורענן. אני מקווה מאוד לעשות תוצאה טובה יותר בגמר. תודה לכולם על התמיכה".

מאמנו של קפיטולניק אנטולי שפרן אמר אחרי העלייה לגמר: "זה הישג גדול. יונתן הוא הכי צעיר בתחרות ואני שמח מאוד על זה שהוא הצליח לעלות לגמר. הייתה תחרות לא פשוטה. יונתן התרגש והיה כבוי מאוד בהתחלה, אבל לשמחתי הוא יצא מזה. אני מקווה שהוא יקבל ביטחון אחרי שעלה לגמר ושם נעשה, אני מקווה, תוצאה עוד יותר טובה".

ג'אנמרקו טאמברי קופץ לגובה איטלקי. Ezra Shaw, GettyImages
האלוף האולימפי הצליח לעלות לגמר רק בקושי. טאמברי/GettyImages, Ezra Shaw

הפתעה גדולה כמעט נרשמה כשאחד משני האלופים האולימפיים (כזכור בטוקיו שניים החליטו לחלוק ביניהם את הזהב) ג'אנמרקו טמברי האיטלקי פסל פעמיים בגובה 2.25 מ', אבל אז צלח את הגובה הזה בניסיון השלישי. מדובר בגובה שנמוך משמעותית מגובה השיא שלו (2.39 מ'). לאחר מכן הוא פסל שוב ב-2.28 מ', אבל הצליח לעלות לגמר אחרי שצלח בניסיון השלישי. לשותפו למדליית הזהב מועטז בארשים הדברים הלכו בצורה חלקה והוא לא פסל בכלל עד 2.28 וכולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully