וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנה קנייזבה מיננקו לא הצליחה להעפיל לגמר משולשת באליפות העולם

הקופצת הוותיקה פסלה פעמיים במוקדמות ותוצאה של 14.12 מטר הייתה רחוקה מלהספיק. אדווה כהן לא העפילה לגמר ב-3,000 מכשולים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 15.7/ספורט1

האתלטית הוותיקה, חנה קנייזבה מיננקו, לא הצליחה להעפיל לגמר קפיצה משולשת לנשים באליפות העולם באתלטיקה 2022. יומה השני של האליפות שנערכת ביוג'ין, אורגון, הגיע וקנייזבה התחרתה בסשן הבוקר (ביוג'ין השעון 10 שעות אחרי ישראל). אחרי שיונתן קפיטולניק הבטיח מקום בגמר קפיצה לגובה, קנייזבה רצתה לעשות זאת בעצמה ולא הצליחה.

קנייזבה בת ה-32 פסלה בניסיון הראשון ובניסיון השלישי וקבעה תוצאה מאכזבת של 14.12 מטר בקפיצה השנייה - מה שלא הספיק לה בשביל מקום בגמר. הקופצת הוותיקה הגיעה לשיאה באליפות העולם בבייג'ינג ב-2015, שם זכתה במדליית הכסף וקבעה שיא ישראלי: 14.78 מטרים. בשנה שעברה היא העפילה לגמר אולימפיאדת טוקיו וסיימה שם במקום השישי. בשבוע שעבר קבעה 14.47 מטר בקליפורניה - תוצאה שהייתה מספיקה בשביל גמר הערב, אבל היא כאמור לא הצליחה להתקרב אליה.

קנייזבה סיכמה: "הרגשתי טוב מאוד במהלך החימום, אבל בתחרות עצמה משהו קרה לי. לא הרגשתי כמו תמיד וזה בא לידי ביטוי בקפיצות. הרמה הייתה מאוד גבוה במוקדמות ולצערי לא הצלחתי להעפיל לגמר. עכשיו כבר הפנים למינכן. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה הגדולה. זה מחמם את הלב".

העיניים שלנו היו נשואות כמובן לקבוצה א' שם מתחרה קנייזבה, אבל תשומת הלב העולמית הייתה נתונה ליולימאר רוחאס. הפנומנית מוונצואלה, אלופת העולם פעמיים ברציפות, מדליסטית הזהב מטוקיו וכמובן שיאנית העולם - קבעה 14.72 מטר בקלילות רבה וזה רק החימום עבורה.

חנה קנייזבה מיננקו אליפות העולם. רויטרס
כמה חבל. קנייזבה מיננקו/רויטרס

אדווה כהן השתתפה במוקדמות ריצת 3,000 מטר מכשולים ועצרה את השעון על 9:44.74 דקות - הרחק משיאה האישי שעומד על 9:29.74 דקות. הרצה בת ה-26 סיימה במקום ה-12 במקצה מספר 3 וה-35 מתוך 42 בסך הכול.

לטסנבט גידיי האתיופית זכתה במדליית זהב בריצה ל-10,000 מטר, שבה סיפאן חסן נותרה מחוץ לפודיום. גידיי שזכתה בכסף באליפות העולם הקודמת, קבעה את תוצאה השנה: 30:09.94 דקות. היא הקדימה את שתי הקנייתיות, הלן אובירי (30:10.02 דקות) ומרגרט צ'לימו קיפקמבוי (30:10.07 דקות). חסן - האלופה האולימפית ואלופת העולם הקודמת - סיימה רביעית עם 30:10.56 דקות.

פאבל פאידק הפולני זכה בזהב עולמי חמישי ברציפות ביידוי פטיש - הישג עצום, כשלא פחות מדהימה היא העובדה שהוא מעולם לא זכה בזהב אולימפי ולשיאו הגיע בטוקיו עם ארד "בלבד". פאידק יידה למרחק של 81.98 מטרים והקדים את בן ארצו וויצ'ך נוביצקי (81.03 מטרים). את הארד קטף אלבינד הנריקסן עם תוצאה של 80.87 מטרים. גם במשחקים האולימפיים השלושה הללו טיפסו לפודיום, אבל הסדר היה: נוביצקי זהב, הנריקסן כסף, פאידק ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully