וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ האחרון של אליסון פליקס: "רוצה שתזכרו את המדליות, וגם את המאבק"

האתלטית המעוטרת מתרגשת לקראת מקצה הפרידה, מסכמת קריירה אגדית ונזכרת במלחמה עם נייקי: "ההישגים הכי גדולים שלי לא היו על המסלול"

אליפות העולם באתלטיקה שתיפתח הערב (שישי) באורגון תעמוד בסימן הפרידה מאחת מהספורטאיות הגדולות בכל הזמנים, אליסון פליקס. האצנית המעוטרת אי פעם שהודיעה מוקדם יותר על פרישה בסוף השנה, תתחרה באליפות בפעם העשירית והאחרונה בקריירה, ותנסה לסייע לנבחרת השליחות של ארצות הברית ב-4X400 מטר מעורב לזכות במדליה. אם היא תעשה זאת, היא תחגוג את המדליה ה-30 שלה באליפות העולם ובאולימפיאדה, הישג כביר, נדיר וחסר תקדים שממחיש את הדומיננטיות שלה בענף שנמשכה 20 שנה.

פליקס בת ה-36 הפכה לאגדה גם בזכות הישגיה ההיסטוריים, אבל גם - אולי בעיקר - בזכות המאבק הפמיניסטי מעורר ההשראה שלה. פליקס שנכנסה להיריון בשיא הקריירה, נלחמה מלחמת חורמה ב"נייקי" שניסתה לעצור את תשלומי החסות שלה לפני ואחרי הלידה, התנתקה מתאגיד הענק והפכה ברבות השנים לפעילה חברתית. אחרי הסאגה המתוקשרת עם "נייקי", עם ילדה קטנה בבית, היא זכתה בשתי מדליות באולימפיאדת טוקיו והמחישה היטב מדוע היא נחשבת מודל לחיקוי לנשים ברחבי העולם.

"אני סופר-גאה במה שהשגתי על המסלול, אבל מאמינה שההישגים הגדולים ביותר שלי לא בהכרח נרשמו בתחרויות, ולא בהכרח כללו מדליות", אמרה פליקס בריאיון לסוכנות AP לקראת פתיחת האליפות. "כשהבעתי את המחאה שלי בסיפור עם 'נייקי', ידעתי שאני נוגעת בנושא חשוב מאין כמוהו. הרגשתי שיש כאן הזדמנות לשנות את הענף, לשנות את כל התפיסה שלו. אני מאושרת שהצלחתי לשנות אותו אפילו קצת. והיום, כשאני בוחנת את הקריירה שלי במבט לאחור, אני רוצה להיזכר גם בזכות המדליות, אבל גם בזכות המאבק".

אליסון פליקס רצה אמריקאית. רויטרס
תעמוד על הפודיום בפעם האחרונה? פליקס/רויטרס

לדבריה, מדליית הארד בריצת ה-400 מטר בטוקיו, בה זכתה אחרי שהפכה לאמא, הייתה גדולה יותר מכל מדליית זהב בה זכתה, בגלל המשמעות הסמלית. "לא היה שום דבר שהשתווה לזה. זה היה הישג עצום עבורי, עצם העובדה שהגעתי לאולימפיאדה לא הייתה ברורה מאליה, ובדיעבד גיליתי שההופעה שלי שם גרמה להמון אנשים להתחבר אליי ולמסרים שלי".

אחרי הפרישה בסוף השנה, פליקס תהפוך לאמא במשרה מלאה. היא מצפה לזה בכיליון עיניים. "אני מתרגשת מכל הדברים הרגילים שלאנשים אחרים ייראו משעממים. להיות שם עם הילדה שלי כל הזמן, לקחת אותה למקומות, לבלות איתה. אני חושבת על זה, ומרגישה מוכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully