וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויב מבית: מסוט אוזיל נזרק מפנרבחצ'ה בטונים צורמים

14.7.2022 / 12:00

האופוריה הייתה בשיאה כאשר הכוכב הגרמני הגשים לכאורה חלום ילדות וחתם בפנרבחצ'ה, אבל ההרפתקה לא החזיקה מעמד אפילו שנה וחצי. עכשיו הוא ינסה לנקום בקנריות במדי איסטנבול בשאקשהיר, ויזכה גם לביקור סוער בישראל אחרי הסערה הפוליטית

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 13.7/ספורט1

"אני חוזר ומדגיש - אסיים את הקריירה שלי רק בפנרבחצ'ה, ולא בקבוצה אחרת. כל עוד החוזה שלי בתוקף, מטרתי היחידה היא להזיע ולהילחם עבור החולצה שלנו. זו החלטה ברורה וסופית", כתב מסוט אוזיל באינסטגרם לפני חודש וחצי. אולם, היא לא הייתה סופית בשום אופן, וחוזהו של הקשר הגרמני בוטל השבוע, שנתיים לפני המועד שצוין בו.

הפליימייקר בן ה-33 כבר מצא לעצמו בית חדש באותה עיר, ויצטרף לאיסטנבול בשאקשהיר, יריבת מכבי נתניה במוקדמות קונפרנס ליג. סביר להניח שהוא לא יספיק להיכנס לכושר על מנת להגיע לעיר היהלומים וליטול חלק בהתמודדות, ויחסו כלפי ישראל יפחית את אטרקטיביות של הביקור בכל מקרה, אבל זה לא ממש מעסיק אותו כרגע. אחרי שהועזב בטונים כה צורמים, ישמח כעת אוזיל לנקום במועדון שהיה עד לא מכבר חלום ילדות קסום.

מסוט אוזיל, קשר פנרבחצ'ה. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
חלום הילדות הפך לסיוט. אוזיל/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

הגעתו של אוזיל לאיסטנבול בינואר 2021 לוותה באופוריה חסרת מעצורים מבחינת אוהדי הקנריות. לצערם, הם לא היו יכולים לפגוש אותו בשדה התעופה בגלל המגבלות בעיצומה של מגיפת הקורונה, אבל פנרבחצ'ה דאגה לשידור ישיר ביוטיוב בו צפו יותר מחצי מיליון איש. הם ראו בו מושיע שישלים את הפאזל, ישדרג את הסגל באמצע העונה ויצעיד את הקבוצה לאליפות כדי לקטוע בצורת ארוכה במיוחד. מאז 2014 לא סיימה פנר בפסגת הטבלה בטורקיה, וזה נצח מבחינת מועדון כה גדול.

ניתן להקביל זאת לתחושות אוהדי ארסנל שקיבלו את אוזיל באקסטזה אדירה ב-2013 אחרי שלא ראו אליפות במשך תשע שנים. כידוע, הקשר לא הצליח להביא את התואר המיוחל לתותחנים והקריירה שלו בלונדון ידעה לא מעט עליות ומורדות לפני שהמנג'ר מיקל ארטטה הדיח אותו מהסגל באמצע עונת 2019/20. אוזיל נחת באיסטנבול אחרי שלא שיחק כמעט שנה, אבל זה לא פגע בציפיות וגם הזווית הרומנטית הודגשה היטב. "כל ילד גרמני-טורקי אוהד קבוצה טורקית, והקבוצה שלי תמיד הייתה פנרבחצ'ה. זה כמו ריאל מדריד של טורקיה - המועדון הכי גדול במדינה", הצהיר הכוכב, והמעריצים בצהוב-כחול התמוגגו כאשר נזכרו ביצועיו בסנטיאגו ברנבאו.

היה גם שיקול פוליטי בצירופו, כי פנרבחצ'ה היא קבוצתו האהובה של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, איתו שומר אוזיל על יחסים קרובים. ארדואן היה אורח הכבוד בחתונתו של הקשר ואיתו הוא נפגש גם לפני שהנבחרת של יואכים לב נסעה למונדיאל 2018 - דבר שגרר לסערה גדולה מאוד בגרמניה. השערוריה העמיקה את השסעים בחדר ההלבשה ופרשנים גרמנים מסוימים האשימו את אוזיל ואת קשריו עם ארדואן בפיאסקו אחרי ההדחה המבישה בשלב הבתים. זה היה, כמובן, גם אקורד הסיום של אוזיל במדים הלאומיים - חסרו לו שמונה משחקים כדי להגיע ל-100 הופעות, אבל מעטים הזילו על כך דמעה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם ארוסתו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. האינסטגרם של מסוט אוזיל, אתר רשמי
נשיא טורקיה לצד מסוט אוזיל ואשתו/אתר רשמי, האינסטגרם של מסוט אוזיל

בטורקיה גרסו כי ארדואן היה זה ששכנע את אוזיל להעדיף את פנרבחצ'ה על פני הצעה אטרקטיבית של די.סי יונייטד מה-MLS, והוא לא קופח גם מבחינה כספית. ארסנל המשיכה לשלם כמעט את כל שכרו עד לסיום חוזהו בקיץ 2021 על אף שהוא כבר שוחרר, ובהמשך נאמדו הכנסותיו ב-5 מיליון יורו לעונה - סכום עתק במונחי הקנריות. גם במועדון האמינו כי השילוב המקצועי, התדמיתי והפוליטי מצדיק את ההימור. אם הפרוייקט הזה היה מתחבר, ההצלחה יכולה הייתה להיות מזהירה בכל ההיבטים, ואף שחקן אחר לא היה מסוגל להביא ערך מוסף כמו אוזיל.

מצד שני, גם הפיאסקו היה עלול להיות מפואר וחסר תקדים - כי הרי גם כישלון במקרה זה שילב אלמנטים מקצועיים, תדמיתיים ופוליטיים. בעוד אוזיל ניסה לקדם ככל יכולתו את זיהויו הטורקי, גורמים רבים בתקשורת הדגישו את העובדה כי ויתר על אזרחות טורקית כדי לייצג את גרמניה. הציפיות הגבוהות של האוהדים לא בהכרח הסתדרו עם כושרו הספורטיבי של הכוכב שלא ראה דשא הרבה יותר מדי זמן, וסגנונו לא בהכרח התאים לגישה הפיזית והאלימה של שחקני ההגנה בליגה הטורקית. עובדה היא כי דייגו הברזילאי - גם הוא פליימייקר אלגנטי שהיה פעם שותפו של אוזיל לקבוצה ההתקפית העליזה של ורדר ברמן - לא התאקלם בפנרבחצ'ה כאשר הצטרף אליה ב-2014 והוגדר כפלופ.

אז היה לעסק הזה פוטנציאל ללכת לשני הכיוונים, וכבר בשבועות הראשונים הסתמן כי הסיכוי להתרסקות גבוה הרבה יותר. פנרבחצ'ה הפסידה לגלאטסראי בדרבי בהופעת הבכורה הביתית של אוזיל בפברואר 2021, הודחה מיד לאחר מכן מהגביע בידי איסטנבול בשאקשהיר והמאמן ארול בולוט פוטר. המנהל הספורטיבי אמרה בלוזוגלו, עד לא מכבר קשר דומיננטי בנבחרת וחבר טוב של אוזיל, מונה זמנית למאמן, אבל לא הצליח להציל את העסק. הקבוצה סיימה רק במקום השלישי, לא העפילה לליגת האלופות, אמרה עזב את כל התפקידים ועבר לאיסטנבול בשאקשהיר, ובלעדיו נקלעה הקבוצה למשבר עמוק עוד יותר בתחילת עונת 2021/22.

הייתה זו העונה המלאה הראשונה של אוזיל בקבוצה, והתקוות שוב היו גבוהות, אבל הוא סבל ממגוון בעיות רפואיות, בעוד פנרבחצ'ה צללה למעמקים וראתה את טרבזונספור פותח פער עצום במקום הראשון. המאמן הפורטוגלי ויטור פריירה פוטר כבר בדצמבר, ומחליפו איסמעיל קרטאל מצא את עצמו במהרה על מסלול התנגשות עם אוזיל כי לא העניק לו יחס מיוחד. הדלפות על גישה לא מקצועית של הכוכב באימונים הופיעו בתקשורת והמתח העצום בחדר ההלבשה התפרץ כאשר בחר קרטאל להוציא את אוזיל כבר במחצית במשחק הצמרת הקריטי מול קוניאספור ב-20 במרץ.

שחקן פנרבחצ'ה מסוט אוזיל. חשבון הטוויטר של פנרבחצ'ה, אתר רשמי
אוזיל ופנרבחצ'ה נכשלו בכל אלמנט/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של פנרבחצ'ה

האורחת הובילה 0:1 והפגינה שליטה במרכז המגרש, ולכן הבוס סבר שקבוצתו תתפקד טוב יותר ללא הכוכב הגדול. בתגובה, זרק עליו אוזיל לעברו את הנעליים וקילל אותו בגרמנית, בעוד אוזאן טופאן - קשר טורקי שידוע במזגו החם - מצטרף ותומך בו. ללא אוזיל, ביצעה פנרבחצ'ה קאמבק, ניצחה 1:2, ונשיא המועדון עלי קוג' עידכן את המאמן: "תחליט מה שתמצא לנכון, ותקבל גיבוי מלא בכל מקרה". קרטאל בחר להשעות את אוזיל ואת טופאן עד לסיום העונה, והקבוצה אכן תיפקדה היטב בחודשיים האחרונים של העונה כדי להבטיח את המקום השני ואת הכרטיס לצ'מפיונס ליג. את טרבזונספור כבר לא ניתן היה להשיג בשלב זה.

קרטאל עזב בקיץ, כי הפורטוגלי הוותיק והמפורסם ז'ורז'ה ז'סוס גויס במקומו, אבל גישת המועדון כלפי אוזיל לא השתנתה. הוא כבר לא היה חלק מהתוכניות, וז'סוס הצהיר זאת בעצמו. הקשר ניסה להיאבק על שמו הטוב, טען לקיפוח ופירסם מכתבי אהבה לאוהדים ברשתות החברתיות, אבל הסיפור הזה נגמר. בפנרבחצ'ה הוחלט שהנזק גדול יותר מהתועלת ושעדיף לצאת לדרך חדשה ללא רעשי הרקע שהוא מספק. הוא חלם לספוג את אהבת הקהל ולזכות באליפות השניה בחייו, אך במקום זאת סיים בצורה עגומה כמו בארסנל.

כאשר הבין שההצהרות הנחרצות לא משנות את רוע הגזירה, העדיף אוזיל לוותר על השכר הגבוה, להשתחרר מחוזהו ולצאת להרפתקה חדשה במועדון מתוקשר הרבה פחות. אמרה בלוזוגלו מחכה לו בזרועות פתוחות באיסטנבול בשאקשהיר - מועדון כמעט נטול אוהדים שזכה באליפות ב-2020, ומזוהה גם הוא מאוד פוליטית עם ארדואן. בעצם, נשיא טורקיה יכול לשלוט בו הרבה יותר באמצעות עושי דברו בהנהלה, מאשר בפנרבחצ'ה שהייתה ונשארה עצמאית.

בעונה שעברה יצאה בשאקשהיר ממשבר משלה וסיימה במקום הרביעי המכובד. עכשיו יתכננו אוזיל ואמרה נקמה משותפת בפנרבחצ'ה. זה הולך להיות מסקרן למדי, ומי יודע - אולי גם למכבי נתניה יהיה מה לומר במסגרת הכנותיה לעונה החדשה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully