וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוט אוזיל שוב הצטלם עם רג'פ טייפ ארדואן: "חשף את פרצופו האמיתי"

ביקורת בגרמניה אחרי שקשר ארסנל צולם מזמין את נשיא טורקיה לחתונתו: "הוא אוהב לדבר על הרגשות שלו, פחות מעניינים אותו חפים מפשע בכלא הטורקי"

עריכת וידאו: מתן חדד

בפלייר: התגובות אחרי העלייה של ברצלונה לרבע גמר ליגת האלופות

למרות הסערה הגדולה שהייתה בקיץ סביב המפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, נראה שמסוט אוזיל לא ממש התרגש מכך ובשבת שוב הסתבך וספג ביקורת חריפה. קשר ארסנל ונבחרת גרמניה לשעבר (שפרש מהנבחרת אחרי הכישלון במונדיאל והביקורת הקשה שהוטחה בו ובאילקאי גונדואן על שנפגשו עם ארדואן לפני הטורניר) נפגש עם ארדואן ואף הזמין אותו לחתונה שלו שתיערך בקיץ הקרוב.

"בילד" פרסם בעמוד הראשון שלו תמונה של אוזיל עם ארוסתו אמין גולסה בת ה-25, בעבר מיס טורקיה, כשהשניים מעניקים לארדואן הזמנה לחתונתם. התמונה והסיפור גררו ביקורת קשה בגרמניה עקב היחסים המתוחים של ברלין עם אנקרה בשל הפרות זכויות אדם שיטתיות ומתמשכות בטורקיה. "אני חושב שזה לא הולם ולא ראוי", אמר הפוליטיקאי הגרמני צ'ם אוזדמיר, שהוריו טורקים, "כל אחד יכול להזמין את מי שהוא רוצה לחתונה שלו. זה נכון כמובן גם לגבי מסוט אוזיל, אבל שחקני נבחרת היום ולשעבר הם דמויות לחיקוי. הם חייבים לשאול את עצמם אם הם מתנהגים בהתאם לכך כשהם נפגשים עם דיקטטורים שחיים על חשבון המדינות שלהם וגורמים ליריבים פוליטיים שלהם להיעלם".

בטור שכתב ב"בילד" על ידי פאול רונצהיימר ספג אוזיל ביקורת קשה כשנכתב עליו: "אוזיל מעולם לא הבין מה הוא עשה לא בסדר ועכשיו הוא מראה שוב את הפרצוף האמיתי שלו ואולי אפילו ביקש מארדואן להיות השושבין שלו בחתונה. אוזיל, שדיבר בצורה כל כך פתוחה על הרגשות שלו, כנראה לא כל כך מתעניין ברגשות של אנשים חפים מפשע שיושבים בכלא בטורקיה. לא אכפת שארדואן ישתמש בתמונות מהחתונה לצורך תעמולה וכדי להשפיע על אנשים צעירים. אוזיל מראה שפשוט לא אכפת לו מפגיעה בזכויות אדם, שמופרות על בסיס יומיומי בטורקיה. למישהו שרוצה שארדואן ישמש כשושבין שלו אין שום קשר לערכים שלנו. טוב מאוד עבור גרמניה שאוזיל לא משחק יותר בנבחרת".

הפוליטיקאי אלכסנדר גראף למבסדורף, שמשמש גם חבר בבונדסטאג, הוסיף: "החתונה היא אירוע פרטי לחלוטין של מסוט אוזיל, אבל הוא כוכב עולמי ואנשים מסתכלים על הדברים שהוא עושה ולכן זה חבל מאוד שהוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה". הפוליטקאית זווסאן צ'בלי צייצה בטוויטר: "בזמנו מסוט אוזיל התגונן ואמר 'אני גרמני כשאנחנו מנצחים ומהגר כשאנחנו מפסידים' על הנבחרת. זה פתאום היכה בי. מה שהוא עושה עכשיו זה מאכזב. הוא מודל לחיקוי עבור מיליוני בחורים צעירים והמעשה שלו הוא חסר אחריות".

מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם ארוסתו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. האינסטגרם של מסוט אוזיל, אתר רשמי
התמונה שהופצה בטורקיה. אוזיל עם ארוסתו וארדואן/אתר רשמי, האינסטגרם של מסוט אוזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully