וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכביה: ממשיכי דרכה של אסתר הורגן ז"ל

לראשונה, תופיע במכביה משלחת של עולים חדשים מצרפת - ותיקרא על שמה של אסתר הורגן ז"ל שנרצחה בפיגוע טרור אכזרי

אסתר הורגן ז"ל 
10.04.21. אין, אתר רשמי
אסתר הורגן ז"ל/אתר רשמי, אין

הניצחון של אסתר: אסתר הורגן נולדה וגדלה בפאריז, צרפת. בגיל 18 היא עלתה לבדה לישראל, נקלטה בארץ, גרה בירושלים, התחתנה עם בנימין - והשניים הביאו לעולם שישה ילדים, שהפכו עם הזמן להורים בעצמם. בשנים האחרונות התגוררה המשפחה בצפון השומרון, ביישוב טל מנשה. אסתר נחשבה לדמות בולטת ואהובה מאוד בקרב כל מי שהכיר אותה, תמיד שמחה לעזור, לסייע ולתת יד, אופטימית ואוהבת טבע - וגם אהבה מאוד ספורט.

סיפור חייה של אסתר נגדע ברגע: בדצמבר 2020, כאשר יצאה לריצה ספורטיבית ביער סמוך לביתה, נעלמו עקבותיה. לאחר חיפושים נרחבים שארכו שעות ארוכות התגלה כי היא נרצחה באכזריות על-ידי מחבל שארב לה ביער, בפיגוע טרור שנחשב לאחד האכזריים שמדינת ישראל חוותה בשנים האחרונות. המחבל, שרצח את אסתר כנקמה על מות חברו בכלא הישראלי, הורשע בבית המשפט וקיבל מאסר עולם ושלוש שנים נוספות.

"היינו נשואים במשך כ-31 שנים. אסתר הייתה בת-זוג נהדרת ואמא מיוחדת. עמוד התווך של הבית", מספר בנימין. "הרצח שלה זעזע את כולנו, ובתחילה לא ידענו איך אפשר להתמודד. החיסרון של אסתר קשה ומשפיע עלינו בכל רגע, אבל החלטנו כמשפחה שאנו 'בוחרים בחיים', ממשיכים קדימה ומתמודדים עם המציאות שנכפתה עלינו. אסתר הורישה לנו הרבה זיכרונות טובים, את אהבת האדם והזולת, הכרת הטוב, ערבות הדדית ודאגה לאחר - זה חלק קטן מהמורשת שלה, וכולנו משתדלים להמשיך את דרכה".

אסתר אהבה מאוד ספורט, ו"הדביקה" באהבה הזו את משפחתה וסובביה. "תמיד היינו 'משפחה ספורטיבית', אבל הרצח של אסתר העצים את זה", מספר בנימין. "כל הילדים שלנו עוסקים בספורט וממשיכים את דרכה בצורה כזו או אחרת, ובתחומים מגוונים: ריצות כמובן, אבל גם רכיבה על אופניים, יוגה, פילאטיס, חדר כושר ואפילו שחמט וריקוד. אסתר הייתה 'פייטרית' עד יומה האחרון, וייתכן שבאמצעות הספורט כל אחד מאיתנו מתחבר לאסתר".

אריאל קנדל. יחצ,
אריאל קנדל/יחצ

מאז הירצחה, המשפחה מקפידה להנציח את זכרה ואת פועלה של אסתר במגוון דרכים, כאשר אירועי ספורט מהווים חלק מרכזי במפעל ההנצחה. אחד הבולטים שבהם הוא מירוץ שנתי הנקרא EstheRun, העובר במקום הרצח בצפון השומרון, ומתקיים בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית שומרון וארגון "מרתון ישראל".

לקראת המכביה, פנו אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), ואחיו מיכאל, למנהלי המכביה עם רעיון מעניין. "בהתחלה לא היינו בטוחים בכלל שהמכביה תתקיים, לאור החשש שהקורונה תקשה על ספורטאים יהודים מחו"ל להגיע לארץ", מספר אריאל. "ואז עלה הרעיון לקדם השתתפות של עולים חדשים במשחקים. לשמחתנו, רואי הסינג, מנכ"ל המכביה, והצוות שלו חיבקו את הרעיון והסכימו לקדם אותו, והיוזמה נשארה גם כאשר היה נראה שנגיף הקורונה בעולם דועך ולא תהיה בעיה לספורטאים זרים להגיע לארץ. זה המקום להודות להם מעומק הלב על ההירתמות. וכך, לראשונה, תשתתף במכביה הנוכחית משלחת של עולים חדשים מצרפת, המונה כ-75 ספורטאים".

מיכאל מונה למנהל משלחת העולים החדשים מצרפת, ויחד עם אריאל - הם פנו לבנימין בבקשה שכחלק מפעילות ההנצחה, משלחת העולים תיקרא על שמה של אסתר ז"ל. "אריאל ומיכאל פנו אלי, והדבר חימם את לב משפחתנו. זה כבוד גדול עבורנו", מספר בנימין. "אסתר נרצחה במהלך פעילות ספורטיבית רק בשל היותה יהודייה, ובימי חייה הדגישה את בריאות הגוף כחלק בלתי נפרד מבריאות הנפש והנשמה. התרגשותי גברה כאשר נודע לי שבני הצעיר ייקח גם הוא חלק סמלי בתחרויות במסגרת משלחת העולים מצרפת. אני כבר מחכה בקוצר רוח לאירוע הפתיחה של המכביה, לראות את משלחת העולים צועדת לזכרה - ובני בתוכה".

"אסתר וסיפור חייה שנגדע באכזריות אין קץ נגעו באנשים רבים ברחבי ישראל, וכמובן גם בקהילת העולים דוברי הצרפתית בישראל", מסכם אריאל קנדל. "ההשתלבות המוצלחת שלה בחברה הישראלית היא מופת ודוגמא לייחוד ולאיכות שמביאים איתם העולים לישראל. בכוונתנו להמשיך וליצור דרכים נוספות להנציח את שמה של אסתר, את פועלה ואת רוחה המיוחדת".

  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully