וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המדליה בבודפשט: הרשקו ביקרה בבית שמשפחתה נטשה כדי לשרוד

12.7.2022 / 21:01

הג'ודאית שזכתה בארד בגרנד סלאם, ניצלה את ביקורה בעיר כדי לראות היכן התגוררה סבתה לפני כ-80 שנה והעלתה פוסט מרגש: "שמחה שאני מצליחה להראות את דגל ישראל בכל העולם"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 12.7/ספורט1

רז הרשקו התחרתה ביום ראשון בגרנד סלאם בודפשט והצליחה לזכות במדליית ארד דרך בית הניחומים, אבל לא זה היה הרגע המרגש ביותר של הג'ודאית בנסיעה להונגריה.

בפוסט שפרסמה הערב (שלישי) באינסטגרם, סיפרה הרשקו כיצד לקחה את מדליית הארד ואיתה הלכה לבית שבו התגוררו לפני כ-80 שנה סבתה וקרובי משפחתה, וממנו כמובן נאלצו לברוח כדי שרוד את השואה ולהישאר בחיים.

הפוסט הנוגע ללב של רז הרשקו

"זאת הפעם הראשונה שלי בבודפשט, ביום ראשון האחרון התחרתי בגרנד סלאם וזכיתי במדליית הארד", כתבה הרשקו, "היום, יומיים לאחר התחרות, החלטתי שאני רוצה ללכת לראות בעצמי את הבית שבו סבתי ומשפחתה התגוררו לפני כ-80 שנה. הגעתי לרחוב pusztaszeri ut 16, פתחתי את השער ועליתי במדרגות הרבות, עד שהגעתי לכניסה של בניין בעל שלוש קומות. באותה השנייה הרגשתי תחושות שלא הרגשתי מעולם.

"התקשרתי לסבתא שלי בווידאו והתחלתי לדבר איתה ולהראות לה את האזור, היא הסבירה לי על כל פינה ופינה שנמצאת שם, ואפילו כיוונה אותי לחצר האחורית שבה היא ואחיותיה קטפו פירות מהעצים. כל כך ריגש אותי לעמוד איפה שסבתא שלי גדלה, אבל עם זאת, העציב והחריד אותי לחשוב שעם כמה שהכל פה ירוק ותמים, לפני כ-80 שנה התחוללה מלחמה מחרידה ונוראית. איך סבתי ומשפחתה נאצלו לברוח ולהגן על עצמם, רק בגלל היותם יהודים", המשיכה הרשקו.

עוד כתבה: "במהלך המלחמה סבתא שלי חייתה בבודפשט יחד עם סבתא רבא שלי ז"ל בזהות בדויה של נוצריה. 'המראה' שלהן והמסמכים המזויפים שהשיגו עזרו להן (ההוראות לסבתא שלי, ילדה בת 5 היו לא לדבר ולא לענות לאף אחד - 'אילמת' כדי לא להסגיר את זהותה). אני כל כך גאה בסבתא שלי, במשפחה שלי ובמדינה שלי. גאה במקום שבו אני עומדת, בדגל שלנו, והכי שמחה בעולם שאני מצליחה להראות אותו ולהשמיע את ההמנון בכל מקום בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully