וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא של נדאל ביקש ממנו לפרוש, רפא סירב: "מקווה להיות כשיר לחצי הגמר"

הספרדי התגבר על פציעה בדרך לניצחון על פריץ ולחצי גמר ווימבלדון וסיפר על הבעיה שהגבילה אותו: "הקהל הרים אותי. נאלצתי להגיש באופן שונה. אצטרך להיות ב-100% כדי שיהיה לי סיכוי נגד קיריוס". וגם: מספרי הניצחון

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 6.7/ספורט1

מסרב להיכנע: רפאל נדאל צלח הערב (רביעי) עוד משוכה קשה בווימבלדון 2022, בדמותו של טיילור פריץ שהגיע למפגש מבלי לשמוט מערכה לאורך כל הטורניר ואף הוביל פעמיים במערכות, אך הספרדי האדיר ניצח בסופו של דבר 6:3, 5:7, 6:3, 5:7, 6:7(4) ועלה לחצי הגמר. שיאן הזכיות בתארי גרנד סלאם, שכזכור כבר זכה השנה באוסטרליה וברולאן גארוס, התמודד במהלך המשחק עם פציעה בשרירי הבטן שאיימה לאלץ אותו לפרוש מהטורניר, כשזאת אף הייתה עצתם של אביו ואחותו בזמן ש"רפא" קיבל טיפול רפואי.

זו הפעם השנייה בקריירה של נדאל בה הוא מנצח משחק בגרנד סלאם בשובר שוויון במערכה החמישית, כשהראשונה הייתה ברבע גמר אליפות ארצות הברית מול דומיניק תים ב-2018. באותה שנה, הספרדי גם רשם את ניצחונות הקודם בחמש מערכות בווימבלדון. יריבו באותו משחק, שנערך אף הוא בשלב רבע הגמר, היה חואן מרטין דל פוטרו.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. Clive Brunskill, GettyImages
בלתי נלאה. נדאל אחרי הניצחון/GettyImages, Clive Brunskill

נדאל הפך לטניסאי הרביעי בעידן הפתוח שזכה בשני טורנירי הגרנד סלאם הראשונים של השנה ובשלישי הגיע לחצי הגמר: עשו זאת לפניו רוד לייבר ב-1969, ביורן בורג ב-1978 וב-1980 ונובאק דג'וקוביץ' ב-2021, שנה בה גם זכה בשלושת הגרנד סלאמים הראשונים ונכנע רק בארצות הברית לדניל מדבדב.

נדאל, כידוע, גבר על פריץ בסיומו של שובר שוויון שהסתיים ב-4:10 מרשים לזכות השור ממאיורקה. זו הייתה הפעם העשירית שנדאל יוצא עם ידו על העליונה משובר שוויון ב-11 המשחקים האחרונים, אבל היחיד שניצח אותו ברצף זה היה אותו פריץ שהכניע אותו בשתי מערכות בגמר אינדיאן וולס האחרון. אם פריץ היה מנצח את נדאל גם הערב, הוא היה נכנס לרשימה מאוד יוקרתית של 10 טניסאים בלבד שנמצאים במאזן חיובי מול נדאל לאורך הקריירה, לא במקרה רובם פגשו אותו רק פעם אחת ויצאו מאותו מפגש עם ידם על העליונה.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. GLYN KIRK/AFP, GettyImages
גם על פציעה הוא התגבר. נדאל/GettyImages, GLYN KIRK/AFP

"היה לי משחק קשה נגד שחקן נפלא, כל הקרדיט מגיע לטיילור שמשחק מצוין לאורך כל העונה. מבחינתי האישית זה לא היה משחק קל, אז אני פשוט שמח להיות בחצי הגמר", סיכם נדאל לאחר הניצחון. "הגוף שלי באופן כללי מרגיש בסדר, הייתי צריך למצוא את הדרך להגיש באופן שונה, היו רגעים שחשבתי שלא אצליח לסיים את המשחק, אבל שאבתי אנרגיות מהקהל במגרש".

לספרדי הוזכר - כמתבקש - שהיום לפני 14 שנים נערך הגמר הבלתי נשכח בו גבר על רוג'ר פדרר, והוא השיב: "הרגשתי שהקהל הרים אותי. בלתי אפשרי שלא לזכור את הגמר ההוא נגד רוג'ר, את כל הרגעים המיוחדים שחלקנו ברחבי כל העולם ואת המשחקים שהיו לנו כאן. לא דמיינתי שב-2022 אשחק כאן בווימבלדון, אבל אני פה ואסיר תודה על כך".

לסיום, האיש שזכה ב-22 מייג'ורים התייחס לניק קיריוס, יריבו בחצי הגמר, שהקהל הגיב בשריקות בוז למשמע שמו על רקע האישומים בתקיפת בת זוגו: "אני מקווה להיות כשיר למשחק. ניק שחקן מצוין על כל משטח, ובמיוחד כאן על הדשא. אצטרך להיות ב-100% כדי שיהיה לי סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully