וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיישן בכדור, 12 מצלמות על השחקנים: הטכנולוגיה במונדיאל 2022

פיפ"א הודיעה על שימוש באמצעים חדשים בגביע העולם שייערך בקטאר, שאמורים לשפר זיהוי נבדל וצמצום זמן הפסקת המשחק

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 30.6/ספורט1

פיפ"א הודיעה היום (שישי) על הכנסת טכנולוגיה חדשה, חצי-אוטומטית במונדיאל הקרוב שייערך בסוף השנה בקטאר. האמצעים החדשים אמורים לשדרג את היכולת של מערכת ה-VAR לזהות נבדל ויכללו חיישן מיוחד בכדור שיזהה את רגע המסירה/בעיטה ו-12 מצלמות ברחבי האצטדיון שיעקבו אחרי הכדור ואחרי 29 נקודות בגופו של כל שחקן ויחשבו את מיקומו המדויק על המגרש בכל רגע נתון. אחת המטרות היא לזרז את התקשורת בין שופטי ה-VAR לשופט כדי לצמצם את עיכוב המשחק.

הנתונים שייאספו על ידי החיישנים והמצלמות יעובדו באמצעות מערכות שעובדות על אינטילינגציה מלאכותית בזמן האמת. 29 הנקודות על גופי השחקנים אחריהן יעקבו המצלמות הן אותן נקודות בגוף שלרוב נשלחות קדימה ועררו מחלוקת גם לאחר הכנסת מערכת ה-VAR.

מערכת ה-VAR הוכנסה לשימוש ב-2018 ונעשה בה שימוש במונדיאל שנערך ברוסיה באותה שנה. אט אט המערכת החלה להיות חלק סטנדרטי בשאר המפעלים הבינלאומיים, בליגות הבכירות באירופה, ואז גם ברוב הליגות המקצועניות.

מאז תחילית השימוש ב-VAR נרשמו לא אחת מקרים מעוררי מחלוקת בעקבות השימוש במערכת, או לפעמים גם בגלל אי השימוש. לא מעט תהיות עלו בנוגע לנחיצות השימוש ב-VAR, שלא אחת גורם לעצירות ארוכות של המשחק עד לקבלת ההחלטה של השופט.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully