וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר בלאט: "הגענו לפה יותר מדי לחוצים, חייבים לנצח את אסטוניה"

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 6:57

אכזבה גדולה בנבחרת ישראל אחרי ההפסד לפולין בהארכה. תמיר בלאט: "איבדתי יותר מדי כדורים". יובל זוסמן: "כל הנבחרת התקדמה קדימה ופספסנו את הפאול". כעס על התנאים בלובלין. וגם: תמונת הסיכויים לקראת המשך הדרך

אכזבה ענקית לנבחרת ישראל אחרי ההפסד אמש (חמישי) 90:85 אחרי הארכה לנבחרת פולין במחזור החמישי במוקדמות המונדובאסקט. בעקבות ההפסד תשחק ישראל בבית נגד אסטוניה ביום ראשון על העלייה לשלב הבתים השני, כשבמצב של הפסד היא תהיה חייבת שגרמניה תנצח את פולין, אחרת תסיים את דרכה במוקדמות ותעבור לשלב המוקדמות הראשון של יורובאסקט 2025.

ישראל פיגרה לאורך רוב שלבי המשחק, אבל הצליחה להפוך את המשחק כ-4 דקות לסיום ועלתה ליתרון 6 סמוך לסיום. בדקה האחרונה של הזמן הרגיל ביצעה ישראל מספר טעויות גדול, כולל פספוס של עבירה שהובילה לשלשה פנויה של פולין שכפתה הארכה. בחמש הדקות האחרונות המשיכה ישראל לירות מחוץ לקשת בדרך למספר מטורף של 47 נסיונות ל-3, והפסידה את המשחק.

בנבחרת באו בטענות למארגנים הפולנים שבחרו לארח את המשחק באולם ללא מזגן, במה שיצר תנאים קשים עד בלתי נסבלים. כבר באימון הצהריים באו שחקני הנבחרת בטענות על התנאים, אך לא הייתה אפשרות אחרת מלבד קיום המשחק.

גיא גודס, מאמן נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA.COM, אתר רשמי
הפסד מתסכל. גיא גודס/אתר רשמי, FIBA.COM

באזור חדר ההלבשה הסתובבו שחקני הנבחרת המומים. גיא פניני, שאמר לצוות השידור בטלוויזיה עוד לפני סיום המשחק על הטעויות שלו ושל חבריו "פראיירים", נראה מדוכדך במסיבת העיתונאים, וכך גם שאר השחקנים.

"זה מאכזב. בסופו של דבר שיחקנו לא טוב לאורך רוב המשחק, אבל הובלנו ביתרון 6 דקה לסוף, לא עשינו פאול בסוף, אם היינו משחקים יותר טוב לפני לא היינו מגיעים למצב הזה. איבדתי שמונה כדורים וזה לא מתאים לי. יש לנו ביום ראשון משחק גדול נגד אסטוניה. הגענו לפה יותר מדי לחוצים, כל המנטרה שחייבים לנצח, אני פחות מתחבר לזה כי זה מכניס את כולנו לסטרס, אם אנחנו באים במנטרה שרוצים לנצח זה ייראה הרבה יותר טוב", אמר תמיר בלאט בסיום.

יובל זוסמן הוסיף: "הפסדנו אבל ממשיכים קדימה. היה כיף להיות עם החבר'ה שוב פעם, אני מרגיש בבית, אני ישראלי וכיף להיות פה ולייצג את הנבחרת, להיות עם החברים שלי, זה חיבור שמעבר לקבוצה, חיבור של אנשים עם זיקה ואהבה למולדת, פשוט נהניתי היום. היה חסר הדברים הקטנים, הובלנו 6 הפרש דקה וכמה שניות לסוף המשחק, היינו צריכים להיות יותר חכמים, ניסינו לעשות פאול מהר מדי וכל הקבוצה התקדמה קדימה, פספסנו את הפאול וזה הוביל לשלשה חופשית".

תומר גינת, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA.COM, אתר רשמי
חייבים ניצחון על אסטוניה. תומר גינת/אתר רשמי, FIBA.COM

כאמור, ישראל תהיה חייבת לנצח את אסטוניה בבית, או לקוות שפולין תפסיד במשחק המקביל לגרמניה כדי לעלות לשלב הבא. אם ישראל תעלה עם שלושה ניצחונות, כלומר עם ניצחון על אסטוניה, היא תשמור לעצמה על סיכוי מסוים לעלות לאליפות העולם, כשהנבחרת שהיא תתחרה איתה על העלייה תהיה נבחרת פינלנד מהבית המקביל, שביחד עם סלובניה של לוקה דונצ'יץ' כבר הבטיחה את מקומה בשלב הבתים השני. גרמניה, שתעלה מהבית הישראלי במקום הראשון, נמצאת בעמדת זינוק מצוינת לקראת עלייה לאליפות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully