וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל שוב שמטה יתרון והפסידה בהארכה לפולין

השחקנים של גודס איבדו יתרון של 6 נקודות דקה וחצי לסיום 40 הדקות והיו מפוזרים גם בהארכה בדרך ל-90:85 מול נועלת הבית

שוב אכזבה לנבחרת ישראל. השחקנים של גיא גודס ירדו הערב (חמישי) מנוצחים בפעם השלישית ברציפות במוקדמות אליפות העולם, כאשר הפסידו 90:85 לפולין בתום הארכה. ההפסד סיבך את הכחולים-לבנים בנוגע לתמונת העלייה מבית ד' לשלב הבתים הבא, כאשר הם יוכלו לפחות להתנחם בכך שהפסידו בהפרש נמוך מאשר בו ניצחו את הפולנים בישראל (61:69 במחזור הפתיחה של הקמפיין).

הנבחרת פתחה רעה את המשחק ונקלעה לפיגור דו ספרתי במהלך הרבע השני, אך הצליחה לחזור למשחק בזכות יכולת טובה של ים מדר, רפי מנקו ורומן סורקין. גיא פניני ונמרוד לוי סיפקו מספר מהלכים גדולים ברבע הרביעי, כאשר התעלות של רפי מנקו הציבו את ישראל ביתרון 72:78 6 דקות לסיום. דווקא אז האורחת איבדה את הראש וראתה את הפולנים חוזרים עם שלשה שתי שניות לבאזר.

גם בהארכה הייתה ישראל מפוזרת, כאשר תמיר בלאט רשם משחק מבולגן עם 8 איבודים לצד 4 אסיסטים. בצד השני היו אלה מתאוש פונטיקה (23), איי. ג'יי. סלוטר (16) וירוסלאב ז'יסקובסקי (15) שהוליכו את הפולנים לניצחון, והמאזן שלה ושל ישראל עומד על שני ניצחונות ושלושה הפסדים.

במשחק המקביל בבית הישראלי, גרמניה הביסה בחוץ 57:88 את אסטוניה. מחוזקת בשחקן יוסטון רוקטס דניס שרודר, האורחת שניצחה פעמיים את נבחרת ישראל בחלון הקודם הצליחה להבטיח את ראשות הבית בסיום השלב הראשון, אך יש לזכור כי התוצאות משלב זה נגררות גם לשלב המוקדמות השני, כך שהיא לא תוכל לנוח על זרי הדפנה במחזור האחרון נגד פולין.

מנגד, אסטוניה עדיין יכולה להשיג את המקום השני או השלישי בבית, שמעניק גם כן את הכרטיס לשלב המוקדמות הבא, אם תנצח בחוץ את ישראל במחזור הסיום. כריסטיאן זנגפלדר בלט עם 23 נקודות, איסק בונגה תרם 21 ושרודר הוסיף 14 ו-9 אסיסטים. מאליק קאלב קוטסאר הוביל את קלעי המפסידה עם 13.

נמרוד לוי, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל נגד פולין. FIBA.COM, אתר רשמי
ישראל פתחה רע. לויי מול גרבאץ/אתר רשמי, FIBA.COM

מהלך המשחק

רבע 1:

המארחת פתחה טוב יותר וניצלה את ההגנה החדירה של ישראל כדי לעלות ל-0:7 מהיר. נקודה של סורקין מהקו לאחר קצת יותר משתיים וחצי דקות בתוך ההתמודדות הייתה הראשונה של הנבחרת במשחק. ישראל קלעה סל שדה ראשון פחות מארבע דקות לסיום הרבע, אך נמרוד לוי וג'ון דיברתולומאו הכניסו מעט אנרגיות וסייעו לאורחת לצמק את הפער למינוס 4. פולין ברחה שוב ונקודות של ים מדר על הבאזר הורידה את ישראל בפיגור 18:12 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

הנבחרת המשיכה להראות לא טוב והפולנים ניצלו זאת כדי לברוח ליתרון דו ספרתי בהובלת מתאוש פוניטקה המצוין. ים מדר ורומן סורקין הצליחו להחזיק את החבורה של גיא גודס בענייינים, וישראל הצליחה לרדת לקראת המחצית בפיגור סביר - 36:42 לפולין בהפסקה.

תומר גינת, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA.COM, אתר רשמי
ישראל הצליחה להפוך, אך נגררה להארכה ושוב ספגה הפסד מרגיז. גינת/אתר רשמי, FIBA.COM

רבע 3:

הפולנים מעט נחלשו ברבע השלישי, וישראל החלה לצמצם את הפער של היריבה יובל זוסמן היה טוב ברבע הזה כאשר מדר וסורקין המשיכו לבלוט גם הם למרות מספר הזדמנויות לרוץ השחקנים של גודס פספסו הזדמנות אחר הזדמנות ליטול את ההובלה וירדו לקראת הרבע המכריע בפיגור 57:55.

רבע 4:

הנבחרת שוב איבדה את הראש בפתיחת הרבע ופוניטקה והפולנים הענישו בדרך ל-8 הפרש, אך רפי מנקו היה טוב בדקות האלה ודאג להשאיר את הנבחרת קרובה. גיא פניני סיפק מהלכים גדולים כמו שרק הוא יודע, כאשר שלשה שלו ולאחר מכן אסיסט גדול לנמרוד לוי סידרה לחבורה של גודס יתרון ראשון במשחק - 68:69, 3:41 לסיום. הפולנים עלו ל-69:72, אך ריצת 0:9 ישראלית שכללה שתי שלשות גדולות של רפי מנקו הציבו את ישראל ביתרון 72:78 והפולנים נראו בהלם.

בשלב זה דווקא ישראל קפאה ולא הצליחה לקלוע, בעוד בצד השני שלחה את היריבה לקו, שם הצליחה פולין להוריד ל-75:72. קצת פחות מחצי דקה לסיום יצאה ישראל להתקפה, כאשר ים מדר סחט את השעון וזרק איירבול. הכחולים-לבנים לא עשו עבירה וראו את תומאש ז'לו קולע שלשה שתי שניות לסיום. ניסיון של מנקו לנצח את המשחק על הבאזר לא צלח, והמשחק נגרר להארכה. 78:78 בתום 40 דקות.

גיא פניני, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל נגד פולין. FIBA.COM, אתר רשמי
הנבחרת איבדה את הראש. פניני/אתר רשמי, FIBA.COM

הארכה:

תמיר בלאט קלע שלשה בפתיחת ההארכה, אך ישראל המשיכה להיות מפוזרת והרבתה לאבד. הפולנים הצליחו להשוות אך הרבו לאבד ולהחטיא גם הם. גיא פניני החטיא פעמיים מהקו, בעוד איי. ג'יי. סלוטאר קלע שלשה קריטית דקה ורבע לבאזר וקבע 82:85, מה שגרם לגודס להזעיק פסק זמן. ים מדר הצליח לתת מעט תקוות לכחולים-לבנים, אך הפולנים הצליחו להישאר רגועים בדרך לניצחון 85:90.

עידן זלמנסון, נמרוד לוי, שחקני נבחרת ישראל בכדורסל. FIBA.COM, אתר רשמי
קלע שלשה קריטית בהארכה. סלוטר/אתר רשמי, FIBA.COM

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: רפי מנקו (7 ריבאונדיםף 3 מ-11 ל-3) 15 נקודות, ים מדר 14, תמיר בלאט (3 מ-9 ל-3, 8 איבודים), יובל זוסמן (7 אסיסטים, 6 ריב') ונמרוד לוי 10 כ"א, רומן סורקין 9, גיא פניני 6 ו-6 אס', תומר גינת 5 ו-10 ריב', עידן זלמנסון 1.

הרבו לפולין: מתאוש פוניטקה (9 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 23 נקודות, איי. ג'יי. סלוטר 16 ו-5 אס', ירוסלאב ז'יסקובסקי 15, יאקוב גרבאץ 9, אלכסנדר בלאצרובסקי 8 ו-7 ריב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully