וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברזיל חושפים: זהבי ביקש מבוטאפוגו להחתים את עומר אצילי

אחרי הסירוב, בברזיל חושפים פרטים על המו"מ עם החלוץ, כולל הבקשה לצרף את כוכב מכבי חיפה שנענתה בשלילה. לפי הדיווחים, זהבי הצהיר בפני בעלי בוטאפוגו: "אין סיכוי שארוויח פחות מגביגול"

עשרת השערים היפים של ערן זהבי במדי פ.ס.וו איינדהובן/ספורט

אחרי שהודיע לבוטאפוגו שלא יצטרף לקבוצה, בברזיל חושפים פרטים על המשא המתן המייגע והסיזיפי עם ערן זהבי. זהבי שיחגוג 35 בדיוק בעוד חודש, בישר הבוקר (ראשון) לקבוצה הברזילאית שאין בכוונתו להגיע, למרות שכבר הגיע לסיכום עם ראשי הקבוצה ולפי התקשורת המקומית "היה קרוב מאוד לחתימה".

בברזיל טוענים שזהבי כבר כמעט הצליח לשכנע את בני משפחתו שהמעבר לריו דה ז'ניירו יהיה חלק, אבל שינה את דעתו לפני שבוע וחצי, אחרי התקרית בה תועדו אוהדי הקבוצה פולשים לחדר ההלבשה של בוטאפוגו אחרי הפסד.

"זאת הייתה הנקודה שממנה לא הייתה דרך חזרה", ציינו ב"גלובו". "בוטאפוגו חיפשה כל דרך כדי להפוך את המצב שוב ולשכנע את זהבי, אבל משום זה כבר היה קשה מאוד".

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן מאוכזב. BSR Agency, GettyImages
ג'ון טקסטור תופס את הראש. זהבי/GettyImages, BSR Agency

הכתב טיאגו פרנקלין ציין ש"בוטאפוגו עשתה הכל" כדי לשכנע את זהבי, כולל הקצאת משאבים כספיים (שכרו אמור היה לעמוד על כ-4 מיליון יורו לעונה) וביטחוניים (לפי דיווחים, זהבי ביקש מהקבוצה להקצות לו נהג פרטי, מאבטח ומדריך תיירים). לדבריו, הבעלים ג'ון טקסטור ראה בזהבי שחקן שיכול להפוך לדמות מפתח בהתברגות של בוטאפוגו חזרה בצמרת, בזכות הוותק שלו, האופי החזק שלו וכמובן המומחיות שלו בלכבוש שערים. "ג'ון טקסטור הוא האיש הכי מתוסכל מהסיטואציה", לדבריו.

כמו כן, פרנקלין חשף פרטים נוספים. לדבריו, מי שניהל את המשא ומתן עם זהבי באופן ישיר הוא איש העסקים הברזילאי מרכוס לייטה, שתיווך בין השחקן לבין ג'ון טקסטור.

"זהבי היה קשוח ושאפתן מאוד במשא ומתן, והבהיר מספר פעמים שהוא מאמין שהוא יהיה החלוץ הטוב בברזיל", כתב פרנקלין. "באחת השיחות הוא שאל את טקסטור, 'מי החלוץ הכי טוב בברזיל? כנראה שהולק. אבל לא הגיוני שאקבל פחות כסף משחקן כמו גביגול'".

כמו כן, לדבריו של פרנקלין, לזהבי הייתה רשימה ארוכה של בקשות מלבד הדרישות הכספיות. בין היתר הוא ביקש מבוטאפוגו לשכן אותו באיזור מגורים מבודד ויוקרתי, ביקש נהג פרטי ואף דרש מהקבוצה להחתים את עומר אצילי, כדי להקל על ההתאקלמות שלו בקבוצה. בוטאפוגו סירבה להחתים את כוכב מכבי חיפה, אחרי שסקאוטים של הקבוצה בדקו את האפשרות והחליטו שהוא לא מתאים לרמה שבוטאפוגו שואפת אליה. לפי הדוח של הסקאוטים, לאצילי אמנם היו יכולות טכניות מספיקות, אבל רמת התחרותיות שלו הוגדרה כ"בעייתית" וגרמה לקבוצה להטיל וטו על החתמתו.

עוד בוואלה!

"ערן זהבי הודיע סופית לבוטאפוגו שלא יגיע"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי. ברני ארדוב
בברזיל לא התרשמו מהאופי שלו, וסירבו לבקשה של זהבי. אצילי/ברני ארדוב

זהבי הוא לא השחקן הבכיר היחיד שהקבוצה לא מצליחה לצרף, על אף ניסיונות עיקשים. בחודשים האחרונים ניסתה בוטאפוגו להחתים שמות גדולים כמו אדינסון קבאני, לואיס סוארס ואפילו ססק פברגאס, אבל כולם סירבו להגיע לברזיל. כעת טקסטור ואנשיו מנסים לשכנע את חאמס רודריגס להצטרף, אבל לפי שעה נראה שגם הוא לא מעוניין בכך, ומתמקד באפשרות לחזור לכדורגל האירופי.

זהבי, מצידו, צפוי לחתום לשנתיים מלאות במכבי תל אביב ולרשום קאמבק למועדון בו הפך לסמל, שש שנים אחרי שעזב אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully