וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים מדר לא ישתתף השנה בליגת הקיץ ויתייצב למשחקי נבחרת ישראל

24.6.2022 / 16:39

הגארד לא ישחק במדי בוסטון ויגיע למפגשים מול פולין ואסטוניה במוקדמות אליפות העולם. הנבחרת הביסה את העתודה, צ'אצ'אשווילי שוחרר מהסגל

אלכסנדר דז'יקיץ' מוצג כמאמן הפועל ירושלים/צילום: אבי רוקח עריכת וידאו: אביעד בלילי

תמונת הסגל של נבחרת ישראל לקראת משחקי מוקדמות אליפות העולם נגד פולין בחמישי הבא ומול אסטוניה בראשון שלאחר מכן. המאמן גיא גודס ייאלץ להסתדר ללא גבי צ'אצ'אשווילי, לאחר שאיגוד הכדורסל הודיע שהוא שוחרר מהסגל לבקשתו כדי לנסוע לארצות הברית ולהתכונן לליגת הקיץ. שחקן הפנים של הפועל גליל עליון, שהיה אחת מתגליות העונה שעברה בליגת העל, ילבש את המדים של גולדן סטייט וינסה להרשים בליגת הקיץ בלאס וגאס.

מי שדווקא ייעדר השנה ממשחקי ליגת הקיץ ויתייצב למשחקי הנבחרת הוא גארד פרטיזן בלגרד, ים מדר. הרכז ששיחק אשתקד במדי בוסטון סלטיקס היה אמור לשחק רק במפגש מול פולין ולהיעדר מהמשחק נגד אסטוניה לאור הטיסה לארצות הברית, אך לבסוף הוא יהיה חלק מהסגל בשני משחקי הנבחרת.

גבי צ'אצ'אשווילי, שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
בניגוד למדר, הוא ישחק בליגת הקיץ. צ'אצ'אשווילי/ברני ארדוב

כמו כן, נבחרת ישראל גברה היום (שישי) 66:89 על נבחרת העתודה במשחק הכנה שנערך בדרייב אין. הנבחרת הבוגרת שיחקה ללא תמיר בלאט, יובל זוסמן, אדם אריאל וג'ון דיברתולומיאו וקיבלה משחק טוב מנמרוד לוי ורפי מנקו. נבחרת העתודה הראתה לא מעט ניצוצות כשמעל כולם היה הסנטר גלעד לוי.

הבוגרת פתחה בחמישייה עם בר טימור, רפי מנקו, נמרוד לוי, יפתח זיו ורומן סורקין. נבחרת העתודה פתחה עם עמית אהרוני, נועם דוברת, יובל לוין, רועי פריצקי וגלעד לוי. שלשה של רועי פריצקי נתנה לעתודה יתרון 8:10 אחרי 4 דקות. ריצת 2:9 בהובלת תומר גינת נתנה לבוגרת יתרון 5. העתודה התקשתה בדקות הסיום של הרבע הראשון ושלשה של בר טימור קבעה 15:25 לבוגרת בסיומו.

הבוגרת פתחה יתרון 14 בתחילת הרבע השני אלא שדקות טובות של גלעד לוי השאירו את העתודה בחיים. טל פלד ב-5 נקודות רצופות הוריד יתרון 17 ל-9 בלבד, אלא שהבוגרת ענתה עם 0:7 וסל של גל מקל קבע 31:47 לבוגרת במחצית.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב במשא ומתן עם לורנזו בראון

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל רפי מנקו. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
קלי קלות. רפי מנקו/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

שלשה של עמית אהרוני באמצע הרבע השלישי השאירה את הפער על 16, כשהמשחק של השחקנים של גודס לא שוטף. היכולת ההתקפית ברבע המשיכה לא להיות בשיאה וגל מקל בלייאפ קבע 44:65 אחרי 30 דקות. גלעד לוי פתח את הרבע האחרון נהדר עם בלוק על עוז בלייזר סל מריבאונד התקפה ואסיסט ליובל בר. שלשה של רפי מנקו קבעה 51:70, 7 דקות לסיום. בשלב הזה הגבירה הבוגרת את הקצב עם מנקו, בר טימור וים מדר וברחה ליתרון 26. הדקות האחרונות היו גארבג' טיים ובסיום: 66:89 לבוגרת.

קלעו לנבחרת הבוגרת: נמרוד לוי 17 ו-9 ריבאונדים, רפי מנקו 15, רומן סורקין 13, בר טימור 12, יפתח זיו 11, תומר גינת וים מדר 6 כל אחד, גל מקל 4, עידן זלמנסון 3, גיא פניני 2.

קלעו לנבחרת העתודה: גלעד לוי 16 ו-12 ריבאונדים, רועי פריצקי 10, הראל רינסקי 8, יובל בר, יובל לוין ועמית אהרוני (7 אסיסטים) 6 כל אחד, טל פלד 5, רון ציפר ונועם דוברת 3 כל אחד, אנטון אגייב 2, יהל פלג 1.

גלעד לוי שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
עשה צרות לנבחרת בצבע. גלעד לוי/אתר רשמי, אתר פיב"א

נבחרת ישראל מתכוננת לקראת החלון השלישי במוקדמות אליפות העולם 2023 בו יפגשו ביום חמישי הקרוב את נבחרת פולין בלובלין וביום ראשון לאחר מכן את נבחרת אסטוניה בהיכל שלמה. ניצחון אחד יבטיח לנבחרת את המקום השלב הבתים השני, אך ללא סיכוי אמיתי להעפיל ממנו לאליפות העולם. שני ניצחונות מנגד, יתנו לישראל הזדמנות אמיתית לחלום על אליפות העולם. תמיר בלאט ויובל זוסמן, שחקניה של אלבה ברלין, יחברו לאימונים מלאים עם הנבחרת ביום ראשון הקרוב.

נבחרת העתודה מתכוננת למשחקי אליפות אירופה לנבחרות עתודה שייערכו הקיץ בפודגוריצה. ישראל היא מחזיקת הטורניר בפעמיים האחרונות שהוא נערך, ב-2018 ו-2019, והיא רוצה לרשום הישג יפה גם השנה. השחקנים של אורן אהרוני ישחקו בבית המוקדם עם נבחרות יוון, פורטוגל ואיטליה, כשכל הנבחרות מעפילות לשלב שמינית הגמר, שממנו ועד הגמר משוחק בשיטת נוקאאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully