וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קשריו עם הימין הקיצוני? מרטין הינטרגר הודיע על פרישה

בגיל 29, חודש אחרי שזכה עם איינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית ומיד אחרי פרשה שהסתבך בה, הבלם האוסטרי החליט במפתיע לתלות את הנעליים

תקציר גמר הליגה האירופית: איינטרכט פרנקפורט - ריינג'רס 1:1 (4:5 בפנדלים)/ספורט1

סיפור יוצא דופן. הבלם האוסטרי מרטין הינטרגר, שרק לפני חודש זכה עם איינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית והוא בן 29 בלבד, החליט להודיע על פרישה מכדורגל. עדיין לא ברורה הסיבה לפרישה, אולם בגרמניה ובאוסטריה תוהים אם ייתכן שהיא קשורה לכך שרק לפני מספר שבועות נודע על קשרים לכאורה שהוא מנהל עם אדם מהימין הקיצוני שבוודאי שבעבר, לכל הפחות, היה מזוהה עם ארגונים ניאו-נאציים.

הינטרגר זכה בקריירה בחמש אליפויות אוסטריה, בארבעה גביעים באוסטריה ורק לפני כחודש זכה עם איינטרכט פרנקפורט בליגה האירופית. מהגמר מול ריינג'רס וממחזורי סיום העונה בבונדסליגה הגרמנית הוא אמנם נעדר בגלל פציעה, אבל הוא פתח בהרכב במרבית משחקי הקבוצה העונה ולא נראה היה שיש סיבה לכך שהוא לא ימשיך באיינטרכט גם בעונה הבאה, שבמהלכה תשחק הקבוצה בליגת האלופות בזכות הזכייה במפעל האירופי.

בלם איינטרכט פרנקפורט מרטין הינטרגר מקדים את חלוץ ברצלונה פייר אמריק אובמיאנג. Alex Grimm, GettyImages
עבר גם את ברצלונה, זכה בליגה האירופית ופרש. הינטרגר/GettyImages, Alex Grimm

כך הסביר הינטרגר את פרישתו בהודעה שפרסם: "היו לי מחשבות על סיום הקריירה בתום העונה כבר בתחילת סתיו, כי לא הצלחתי לשמור על יציבות בכל המשחקים. חגגתי את הזכייה בליגה האירופית בטירוף, כי כבר אז ידעתי שזה הניצחון האחרון בקריירה שלי ורציתי לחגוג אותו עם הקהל ועם המועדון מהעיר שהפכה לבית השני שלי", אמר האוסטרי שהגיע לפרנקפורט ב-2019 אחרי ששיחק גם בזלצבורג, ורוסיה מנשנגלדבאך ואוגסבורג.

למרות דבריו, בגרמניה תוהים אם פרישתו לא מגיעה בעקבות הפרשה שהעלתה אותו לכותרות בשבועות האחרונים. הינטרגר ארגן במקום הולדתו, שרניץ, טורניר שנקרא "גביע הינטי" - על שמו כמובן - אלא שנחשף כי שותפו לטורניר הוא היינריך שיקל.

עוד בוואלה!

זידאן מצהיר ביום הולדתו ה-50: "אעשה הכל כדי לסגור מעגל בנבחרת"

לכתבה המלאה

שיקל, גם הוא יליד שרניץ וסביר שמשם ההיכרות ביניהם, היה חלק ממועצת העיר גראץ מטעם מפלגת החירות הלאומנית של אוסטריה עד 2021 והתפרסם בעקבות קשרים ומגעים שניהל עם חברי הימין הקיצוני במדינה - כולל תנועות שסמלן אסור לשימוש ולפרסום באוסטריה מכיוון שהן מוגדרות על ידי הממשלה כ"ארגוני ימין קיצוני, גזעני, סקסיסטי, לאומני ובעל אוריינטציה אתנית". בצעירותו, במהלך שנות ה-90, שיקל גם היה חבר בארגון הניאו-נאצי החזית הלאומית, שהוצא מחוץ לחוק כבר ב-1992.

הינטרגר אמנם התנער מאותן האשמות ומהטענות שהוא בקשר עם שיקל, בין השאר טען ש"לא ייאמן שאדם אלמוני יכול לכתוב עליי דברים כאלה - כמו שיקל, גם אני יליד שרניץ ובסך הכל רציתי להביע את הערכתי ולומר תודה לכל מי שעזר, תמך ואהד באמצעות 'גביע הינטי'. אני בסך הכל רוצה שיתקיים טורניר כדורגל, אין לי מושג על עברו וכל קשר עסקי שיש למשפחה עם משפחתו ייפסק מיידית", אבל כך או אחרת החליט לתלות את הנעליים דווקא עכשיו ולא רמז לפרישה אפשרית מאז שהסתיימה העונה לפני כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully