וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרשן ופופוביץ' השלימו דאבל, מקינטוש הרשימה באליפות העולם בשחייה

יניב טוכמן וד"ר בוקי צ'יש

22.6.2022 / 21:06

הצרפתי הוסיף לעצמו זהב ב-200 מעורב אישי, הרומני זכה ב-100 חופשי, אבל הקנדית בת ה-15 גנבה את ההצגה בבריכה בבודפשט

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 22.6/ספורט1

אליפות העולם בשחייה לא סיפקה הערב (רביעי) שיאי עולם חדשים, אבל הציגה כמה מהכוחות העולים של הענף, כולל סאמר מקינטוש בת ה-15 שהייתה אחת משתי מדליסטיות הזהב של קנדה הערב בבריכה בבודפשט.

דויד פופוביץ' שחיין רומני. רויטרס
חתום על הזהב הראשון בתולדות רומניה ועכשיו גם על השני. דויד פופוביץ'/רויטרס

100 מטר חופשי, גברים

העילוי הרומני דויד פופוביץ' המשיך את האליפות הנפלאה שלו והשלים דאבל במשחה החופשי, אחרי שזכה בזהב גם ב-200. האלוף האולימפי קיילב דרסל נאלץ לפרוש בחצי הגמר בגלל בעיה רפואית והקרב הגדול נמנע, ופופוביץ' הקדים ב-6 מאיות בלבד את מקסים גרוסה הצרפתי עם זמן של 47.58 שניות. הקנדי ג'ושוע לינדו אדוארדס עם מדליית הארד.

עוד בוואלה!

אנסטסיה גורבנקו ורון פולונסקי לא העפילו לחצאי הגמר ב-200 חזה

לכתבה המלאה
לאון מרשן שחיין צרפתי. רויטרס
ברח בקטע החזה. לאון מרשן/רויטרס

200 מטר מעורב אישי, גברים

עוד אחד שהשלים דאבל הוא הצרפתי לאון מרשן, שהרשים עם זהב ב-400 וכעת עשה את זה גם ב-200. מרשן בן ה-20 ברח באמצעות שחיית החזה ושמר על יתרונו ב-50 המטרים האחרונים לפני שעצר את השעון על 1:55.22 דקות. קרסון פוסטר מארה"ב הסתפק במדליית הכסף, דאיה סטו היפני עם הארד.

סאמר מקינטוש שחיינית קנדית. רויטרס
והיא רק התחילה. סאמר מקינטוש/רויטרס

200 מטר פרפר, נשים

סאמר מקינטוש הייתה החברה הצעירה ביותר בנבחרת הנשים הקנדית בטוקיו וסיימה במקום הרביעי במשחה ל-400 מטר חופשי באולימפיאדה, ועכשיו היא אלופת עולם עוד לפני גיל 16. השחיינית מטורונטו, שהשיגה מדליית כסף ב-400 חופשי באליפות הנוכחית, עצרה את השעון על 2:05.20 דקות וקבעה שיא עולמי לנוער. היא הקדימה את האמריקנית היילי פליקינגר ב-88 מאיות, הסינית יופיי ז'אנג השיגה את הארד.

קיילי מאס שחיינית קנדית. רויטרס
קיילי מאס שחיינית קנדית/רויטרס

50 מטר גב, נשים

עוד זהב לקנדה, אם כי די צפוי. קיילי מאס, סגנית האלופה האולימפית, היא אלופת העולם בפעם השלישית ברציפות במשחה הזה. האמריקנית קתרין ברקוף נתנה פייט ראוי, אבל מאס הייתה הראשונה לגעת בקיר עם 27.31 שניות, בעוד ברקוף קבעה 27.39. אנליה פיגרה הצרפתייה סיימה שלישית.

4X200 מטר חופשי, נשים

קייטי לדקי הוסיפה לעצמה עוד מדליית זהב כחלק מנבחרת ארה"ב שקבעה שיא אליפות עם 7:41.45 דקות. קלייר וויינסטין, ליאה סמית' ובלה סימס שחו יחד עם לדקי והקדימו ביותר משתי שניות את אוסטרליה. קנדה עם הארד.

נבחרת ארה"ב בשחייה, נשים. רויטרס
נהנו מהניצחון. בנות נבחרת ארה"ב/רויטרס

היורש של פלפס / ד"ר בוקי צ'יש

  • היום היה יום מאכזב לישראלים בהשוואה לאתמול.
  • אתמול שלושה שחיינים בחצי גמר ושיא ישראלי נהדר לרון פולונסקי ב-200 מעורב אישי, והיום כלום. לא חצאי גמר לא שיאים ולמעשה חוסר עניין לצופה הישראלי.
  • הדבר הבולט היחיד שארצה להתייחס אליו הוא הכוכב הצרפתי העולה לאון מרשן. השחיין הצנום, רק בן 20, מתאמן במכללת אריזונה סטייט שבעיר פניקס באריזונה אצל מאמנו של מייקל פלפס, בוב באומן. הוא בשלב זה השחיין שצבר יותר נקודות מכל שחיין אחר.
  • ניצחון ב-400 מעורב אישי בתוצאה נפלאה שכמעט שפרה את שיאו של מייקל פלפס, מקום שני במשחה ההיסטורי בו כרישטוף מילאק קבע שיא עולם ב-200 פרפר והערב ניצחון ב-200 מעורב אישי בזמן טוב מאוד של 1:55.22 דקות. מרשן זכה בשתי מדליות זהב ואחת מכסף במשחים אישיים - יותר מכל שחיין אחר בתחרות עד כה.
  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully