וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרישטוף מילאק קבע שיא עולם מדהים ב-200 מטר פרפר

יניב טוכמן וד"ר בוקי צ'יש

21.6.2022 / 19:58

האליל המקומי נתן שואו לקהל בבודפשט וקטף את מדליית הזהב באליפות העולם עם זמן של 1:50.34 דקות. דרמה ב-800 מטר חופשי

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.6/ספורט1

אחרי שיא העולם שקבע אמש תומאס צ'קון האיטלקי, בבודפשט קיבלו הערב (שלישי) שיא עולמי שני באליפות העולם בשחייה, ועוד תוצרת הגיבור המקומי כרישטוף מילאק.

השחיין ההונגרי כרישטוף מילאק. רויטרס
איזו הופעה. כרישטוף מילאק/רויטרס

200 מטר פרפר, גברים

הקהל ההונגרי הגיע בהמוניו לראות את האליל המקומי כרישטוף מילאק ושיאן העולם סיפק את הסחורה בענק, עם שיא עולמי חדש. ההונגרי הנפלא לא ספר את מתחריו והקדים בפער את שיאו הקודם לאורך כל הדרך, לפני שעצר את השעון על זמן של 1:50.34 דקות - שיפור של 39 מאיות לשיאו הקודם. לאון מרשן הצרפתי, שזכה בזהב ב-400 מעורב אישי, סיים שני עם מדליית הכסף וטומורו הונדה היפני הסתפק בארד.

עוד בוואלה!

שיא עולמי ראשון באליפות העולם לצ'קון האיטלקי, עוד זהב ללדקי (כולל פרשנות)

לכתבה המלאה
השחיין האמריקאי בובי פינק. Tom Pennington, GettyImages
על הקשקש. בובי פינק/GettyImages, Tom Pennington

800 מטר חופשי, גברים

בובי פינק מארה"ב הוא אלוף העולם החדש. זה קרה לאחר פיניש דרמטי בקרב אדיר מול פלוריאן וולברוק הגרמני ומיכאילו רומנצ'וק האוקראיני, בו לראשונה בהיסטוריה של המשחה הזה באליפויות העולם, הפער בין שלושת הראשונים עמד על פחות משנייה! פינק קבע שיא אמריקני עם 7:39.36 דקות וקטף את הזהב, וולברוק הגיע 27 מאיות אחריו ורומנצ'וק בפיגור 69 מאיות בלבד.

ניק פינק שחיין אמריקני. רויטרס
שיא אמריקני. ניק פינק/רויטרס

50 מטר חזה, גברים

הצלחה הייתה לנבחרת ארה"ב גם במשחה הספרינט בחזה, כאשר ניק פינק קבע שיא אמריקני עם 26.45 שניות וחברו מייקל אנדרו לקח את מדליית הארד עם 26.72. ביניהם התברג ניקולו מרטיננגי האיטלקי שהוסיף לעצמו מדליית כסף עם 26.48 שניות, אחרי שניצח ב-100 מטר לפני יומיים.

נבחרת ארה"ב בשחייה, שליחים מעורבים. רויטרס
עוד זהב לארה"ב/רויטרס

4X100 מעורב אישי, שליחים מעורבים

פינק השלים דאבל מוזהב בערב מושלם, כשארה"ב שייטה לניצחון די קל בשליחים המעורבים. פינק שחה יחד עם האנטר ארמסטרונג והבנות טורי האסק וקלייר קורזאן, וארה"ב עצרה את השעון על 3:38.79 דקות. אוסטרליה הקדימה ב-20 מאיות את הולנד בקרב על מדליית הכסף.

יאנג ג'ונצ'ואן שחיינית סינית. רויטרס
זהב ראשון לסין. יאנג ג'ונצ'ואן/רויטרס

200 מטר חופשי, נשים

כולם דיברו על האוסטרלית המבטיחה מולי אוקלהאן בת ה-18, אבל הסינית יאנג ג'ונצ'ואן גנבה את ההצגה וזכתה בזהב עם 1:54.92 דקות. אוקלהאן סיימה שנייה, 30 מאיות אחריה, והארד גם הוא הלך לסין, כשמוהאן טאנג תפסה את המקום השלישי.

התגמול של הקהל / ד"ר בוקי צ'יש

  • לאחר היום הראשון באליפות אמרתי כי אליפות או אולימפיאדה צריכה להיערך במדינה בה הקהל מבין שחייה ואוהב שחייה. כרישטוף מילאק הוא כוכב העל של ההונגרים, והיום הוא החזיר להם בשיא עולם. כרגיל הוא פתח מהר, אבל הצליח לסיים ולקבוע שיא עולם 1:50.34. הוא נראה נהדר, גבוה על המים, שטוח בתנועה ארוך בסגנון ורק 20 המטרים האחרונים היו קשים וכבדים. הוא לא מימש את תקוותו לרדת את גבול ה-1:50, אבל זה עוד יגיע.
  • מסתבר שקשה ללמד שחיינים ותיקים טריק חדש. בטוקיו הופיע שחיין אמריקאי יחסית צעיר וממש טס בבריכה האחרונה לזהב ב-800 חופשי. חשבתי לתומי שהשלישיה המובילה בעולם - וולברוק, רומנצ'וק ופאלטריניירי - ילמדו את הטריק ויברחו לו מוקדם, אבל הוא נדבק אליהם וסגר את הבריכה האחרונה בזמן מדהים של 25.9 ועוד מדליית זהב. מה יקרה ב-1500 ביום האחרון? אנחנו נהיה כאן לחוות את החוויה.
  • רון פולונסקי, הלומד באוניברסיטת סטנפורד, כמעט עשה את הבלתי ייאמן, כששיפר את שיאו האישי מ-1:58.9 והעמידו על 1:57.9. הוא סיים תשיעי והוא סוגר פערים עם הצמרת העולמית. בנוסף אליו עלה גם גל כהן גרומי לחצי הגמר באותו משחה 200 מ.א, ואילו לאה אחותו של רון עלתה לחצי הגמר ב-200 פרפר.
  • המחצית הראשונה הסתיימה עם שני שיאי עולם אישיים ובשליטה כמעט מוחלטת של האמריקאים. ברוב המשחקים יש אמריקאי על הפודיום והם ימשיכו לשלוט.
  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully