וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולמי ראשון באליפות העולם לצ'קון האיטלקי, עוד זהב ללדקי (כולל פרשנות)

יניב טוכמן, ד"ר בוקי צ'יש (פרשנות)

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 22:22

תומאס צ'קון הדהים כשקבע 51.60 שניות ב-100 מטר גב והקדים את שיאן העולם מרפי. לדקי זכתה בזהב ה-17 שלה באליפויות עולם, זהב היסטורי לרומניה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 20.6/ספורט1

קייטי לדקי זכתה היום (שני) במדליית הזהב במשחה ל-1,500 מטר באליפות העולם בבודפשט, והשלימה זכייה בזהב ה-17 שלה באליפויות עולם. אחרי שזכתה ב-400 חופשי, היום האמריקאית השלימה ניצחון נוסף כשקבעה זמן של 15:30.15 דקות. לדקי פתחה חזק והייתה בקצב של שיא עולם, אבל למרות שהאטה לקראת הסיום עדיין הצליחה לנצח בפער של למעלה מ-14 שניות מהשנייה, קייטי גריימס, שהשלימה מקומות 2-1 עבור האמריקאיות, עם מדליה ראשונה אי פעם לשחיינית בת ה-16.

תומאס צ'קון שחיין איטלקי. רויטרס
שיא מדהים, ונשאר קול. צ'קון/רויטרס
דויד פופוביץ' שחיין רומני עם מדליית זהב באליפות העולם. רויטרס
היסטוריה לרומניה. פופוביץ'/רויטרס
קייטי לדקי שחיינית אמריקנית. רויטרס
ממשיכה לנצח. לדקי/רויטרס

שיא עולמי נרשם במשחה ל-100 מטר גב: תומאס צ'קון האיטלקי הוכתר כאלוף העולם אחרי שעבר את המרחק בזמן מדהים של 51.60 שניות ושיפר את השיא ב-25 מאיות. צ'קון גבר על שיאן העולם ריאן מרפי, שקבע גם הוא זמן מצוין (51.97) אבל הסתפק במדליית הכסף. האיטלקי, בנוסף לזהב, קיבל גם פרס כספי של 50 אלף דולר.

* דויד פופוביץ' הפך לרומני הראשון אי פעם שזוכה במדליית זהב באליפות עולם כשסיים ראשון במשחה ל-200 מטר חופשי. בן ה-17 ניפץ את שיא העולם לנוער כשקבע זמן של 1:43.21 דקות, כשהקדים את הקוריאני וואנג סון-וו ואת האלוף האולימפי טום דין הבריטי.

* רייגן סמית' זכתה בזהב עבור ארה"ב כשסיימה ראשונה במשחה ל-100 מטר גב ב-58.22 שניות, והשלימה זהב שלישי באליפויות עולם.

* את היום חתמה האיטלקייה בת ה-17, בנדטה פילאטו, שהצליחה להפתיע עם מדליית זהב ב-100 מטר חזה עם זמן של 1:05.93 דקה. היא השלימה יום נהדר לאיטליה, כשעל הדרך גם גברה על רוטה מיילוטיטה הליטאית, שחזרה מפרישה וסיימה שלישית.

להסיר את הכובע / ד"ר בוקי צ'יש

  • איך אפשר שלא להתייחס לילד דויד פופוביץ', שעוד לא מלאו לו 18 והוא כבר אגדה? איך אפשר להתעלם מהבחור שניצח את כל האריות באחד המשחים המרכזים של אליפות העולם? תנוחת הגוף שלו נהדרת, אורך התנועות שלו נשמר כמעט לכל אורך המשחה. הוא יודע מתי להוסיף עבודת רגלים חזקה ובמיוחד הוא לא פוחד מהשמות הגדולים, כולל אלוף אולימפי טרי. הוא הראה להם איך שוחים 200 חופשי.
  • תומס צ'אקון בן 21. הוא היה ילד מוכשר כחותר, התהפך על גבו והערב הראה למחזיק השיא הקודם ריאן מרפי איך שוחים 100 גב מהר מתחילת הדרך, ועם סיומת נהדרת שהובילה לשיפור משמעותי לשיא הקודם - 51.60 שניות, 35 מאיות השנייה פחות.
  • ההתייחסות האחרונה היא למשחה שהתוצאות בו היו מאכזבות, אבל היו בו שתי התרחשויות ראויות להדגשה לעולם השחייה. אמרו שאם היא שיאנית עולם ב-50 מטר חזה יהיה לה קשה לנצח את המאה. ברנדטה פילאטו האיטלקיה הייתה באמת ילדת פלא ברמה העולמית ב-50 חזה, והיום היא גם אלופת העולם ב-100 חזה.
  • ואם כבר 100 מטר זה, במשחקי לונדון 2012 הופיעה ילדה בת 15. אמרו שזהו, כאן היא תיגמר וואמנם לאחר מספר שנים הועם כוכבה ואז היא פרשה. לפני מספר חודשים רוטה מילוטוטה הליטאית חזרה לשחות והערב כאן בבודפשט הקאמבק שלה הושלם. היא שוב עלתה לפודיום וקיבלה את מדלית הארד. כן, אפשר גם אפשר לחזור גם 10 שנים אחרי זהב אולימפי.

ד"ר בוקי צ'יש הוא פרשן שחייה בכיר

  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully