וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשרים של אלמוג כהן ובדיקת הרקע: כך השיגה נתניה את הארטהרץ

22.6.2022 / 11:24

המנהל המקצועי ניצל את היכרותו עם השוק הגרמני, ולמרות ש"לא היה פשוט לשכנע אותו", היהלומים צירפו "שחקן ברמה גבוהה מאוד"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 22.6/ספורט1

מכבי נתניה הודיעה אמש (שלישי) על החתמתו של המגן הגרמני פלוריאן הארטהרץ לעונה אחת עם אופציה לשנה נוספת. הארטהרץ שסיים חוזה בפורטונה דיסלדורף מהבונדסליגה השנייה מגיע כשחקן חופשי, ואם לוקחים בחשבון את העובדה שנתניה קיבלה כ-300,000 יורו ממכירתו של זלאטן שחוביץ' לפרטיזן בלגרד, הרי שמעבר להצלחה בפן הכלכלי - מדובר בשדרוג מקצועי גדול מאוד לחוליית ההגנה של היהלומים.

"יש מצב שנפתח טוויטר בגרמנית, נעדכן", צייצו בהומור בדף הטוויטר הרשמי של מכבי נתניה, ולא בכדי. הארטהרץ הוא השחקן השלישי שמגיע למועדון מגרמניה בתוך פחות מחצי שנה, אחרי פטריק טוומאסי ואריך ברקו. מי שעומד כמובן מאחורי שלוש העסקאות הללו הוא המנהל המקצועי אלמוג כהן, שמנצל היטב את הקשרים שיצר עם סוכנים, שחקנים, מאמנים ואנשי מקצוע בתקופתו כשחקן בגרמניה.

"שחקן ברמה של הארטהרץ לא היה מגיע לנתניה בלי הקשרים של אלמוג כהן", הודה גורם במועדון. "זה אחד המגנים הטובים שהיו בליגה השנייה בגרמניה, לא היה פשוט לשכנע אותו להגיע לישראל. בשביל מגן גרמני, הצעה מישראל מן הסתם לא נמצאת בראש סדר העדיפויות, אבל בעזרת האנשים שאלמוג מכיר והשם הטוב שיש לו בקרב אנשי כדורגל בגרמניה, הצלחנו להחתים שחקן ברמה גבוהה מאוד".

פלוריאן הארטהרץ. Jeroen Meuwsen, GettyImages
פלוריאן הארטהרץ/GettyImages, Jeroen Meuwsen

מכבי נתניה הבינה כבר בתום העונה האחרונה ששחוביץ' יעזוב, והתחילה לחפש לו מחליף. במקביל לניסיונות לצרף את יהב גורפינקל שלא השיב להצעה שהוגשה לו, כהן החל לבדוק אופציות למגן זר ופנה לשוק הגרמני. הארטהרץ, שהפך כאמור לשחקן חופשי, סומן כמועמד המוביל ומסע השכנועים להבאתו החל כבר לפני שלושה שבועות. המנהל המקצועי מכיר אותו היטב, כיוון ששיחק מולו במהלך הקדנציה באינגולשטאט, כאשר הארטהרץ היה בארמיניה בילפלד, ובנוסף השניים השתייכו לאותה סוכנות שחקנים בפרנקפורט.

לפני שלוש שנים, החיזוק הטרי של נתניה ערך 32 הופעות בעונה העלייה של בילפלד לליגה הבכירה בגרמניה והיה מהשחקנים המרכזיים בקבוצה. כהן שוחח עם שחקנים ואנשי מקצוע שקשורים לליגת המשנה, ביניהם קשר דיסלדורף טוני פלדל שעמו שיתף פעולה באינגולשטאט, במטרה לשכנע את הארטהרץ להגיע לנתניה. בעיר היהלומים ידעו שזו לא תהיה משימה פשוטה לצרף שחקן עם רזומה שכזה ועוד בתחילת חלון ההעברות, בייחוד לאור הרזומה שלו. המטרה של אלמוג כהן ואנשי מכבי נתניה הייתה לגרום למגן להגיע להתרשמות בישראל, ומשם העבודה תהיה קלה יותר. ואכן כך היה.

עוד בוואלה!

המגן השמאלי פלוריאן הארטהרץ חתם לעונה אחת במכבי נתניה

לכתבה המלאה
אלמוג כהן, המנהל המקצועי של מכבי נתניה. ברני ארדוב
הקשרים בגרמניה עשו את שלהם. אלמוג כהן/ברני ארדוב

כהן ואדם נוסף נוסף שהופעל לצורך המשימה שוחחו עם מספר שחקנים ששיתפו פעולה עם הארטהרץ בקבוצותיו השונות בגרמניה. לכהן היה חשוב לשמוע כיצד מתפקד השחקן בחדר ההלבשה ומחוץ למגרש, והעדויות ששמע מחבריו לקבוצה בעבר היוו גורם מכריע ברצון לצרף את המגן השמאלי. מדובר במקצוען אמיתי, מהסוג שמגיעים ראשונים ועוזבים אחרונים בכל אימון.

אחרי מספר ימים בישראל, במהלכם התרשם מאוד ממתחם האימונים של מכבי נתניה והמועדון עצמו, הארטהרץ החליט להשיב בחיוב להצעה. בשורה התחתונה, נתניה מקבלת שחקן עם יכולות הגנתיות והתקפיות טובות מאוד, שאמור לשדרג משמעותית את חוליית ההגנה של בני לם ואין ספק שההחתמה מעלה עוד יותר את רף הציפיות מהקבוצה לקראת העונה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully