וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצעה של ריאל לאמבפה הייתה גבוהה יותר. זידאן? לא דיברנו איתו"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 22:55

נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי מדבר: "אמרו שאני משוגע שסירבתי ל-180 מיליון יורו על אמבפה, אבל ידעתי שהוא רוצה להישאר". המסר לעונה הבאה: "מי שלא רוצה להילחם יישב בצד. לא רוצים להיות נוצצים, עלינו להיות צנועים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 21.6/ספורט1

הודעה רשמית על סיום דרכו של מאוריסיו פוצ'טינו טרם פורסמה, אך עושה רושם שהחלטה על יורשו כמאמן הבא של פריז סן ז'רמן כבר התקבלה. לאחר שהארגנטינאי יפוטר, אלופת צרפת תמנה את מאמנה הנוכחי של ניס, כריסטוף גאלטייה, לאיש שיצטרך להצליח היכן שרבים וטובים כשלו לפניו - להניף את גביע אירופה.

נשיא המועדון, נאסר אל חלאיפי, התראיין ל"פריזיאן" וסיפר על הליך בחירת המאמן: "יש לנו רשימה של מאמנים. זה לא סוד שאנחנו מדברים עם ניס, מקווה שנמצא פתרון במהרה אבל אני מכבד את ניס ואת הנשיא שלה, כולם שומרים על האינטרסים שלהם".

נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן. רויטרס
נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן/רויטרס

מבין רשימת המועמדים לעמוד על הקווים בעיר האורות, שמו של זינדין זידאן היה המסקרן ביותר. המאמן שישב השנה בצד אחרי שעזב את ריאל מדריד הוזכר כיורש אפשרי לפוצ'טינו, אך עושה רושם שהמשרה שצדה את עיניו היא דווקא בנבחרת צרפת, בה הוא עשוי להחליף את דידייה דשאן אחרי המונדיאל בקטאר.

למרות כל הדיווחים שהיו, אל חלאיפי טוען כי זידאן מעולם לא היה על הרדאר של פ.ס.ז': "אני אוהב את זידאן. הוא היה שחקן פנטסטי, ברמה גבוהה. הוא גם מאמן נהדר שזכה בליגת האלופות, אבל אספר דבר אחד - מעולם לא דיברנו איתו, לא בצורה ישירה ולא עקיפה. הרבה קבוצות התעניינו בו, גם נבחרות, אבל פריז סן ז'רמן לא דיברה איתו. בחרנו באופציה אחרת, בחרנו במאמן שהכי יתאים למה שאנחנו רוצים לעשות".

עוד בוואלה!

"מסי לא הפסיק לקלל אותי, רצה להרוג אותי. רציתי ללכת הביתה"

לכתבה המלאה
ליאונל מסי, קיליאן אמבפה, ניימאר, שחקני פריס סן ז'רמן. Xavier Laine, GettyImages
"לא רוצים להיות נוצצים, צריכים להיות צנועים". מסי, ניימאר ואמבפה/GettyImages, Xavier Laine

בעונה החולפת, בה פ.ס.ז' הודחה בצורה כואבת במיוחד מליגת האלופות כבר בשמינית הגמר על ידי ריאל מדריד, קבוצת הכוכבים לא הצליחה לתרגם את הכישרון ההתקפי שלה לתוצאות. אל חלאיפי נשאל על כך שהאוהדים שחלמו על זידאן עלולים להיות מאוכזבים מכך שגאלטייה ימונה למאמן הקבוצה: "חלומות זה דבר אחד והמציאות היא דבר אחר. אנחנו צריכים להיות ריאלים, לא רוצים להיות נוצצים, נגמרה התקופה הזאת. עשינו דברים נהדרים ב-11 השנים האחרונות אבל בכל עונה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך מתקדמים ומשתפרים".

"מצפים מכל השחקנים לתת יותר מבעונה שעברה. לא היינו מספיק טובים כדי ללכת רחוק. צריך לתת את המקסימום ואז נראה את התוצאות, עלינו להיות צנועים. אתה צריך להימנע מפציעות, הרחקות ועבירות שמשנות משחקים. מי שרוצה להישאר באיזור הנוחות, שלא רוצה להילחם, יישב בצד. צריכים לבנות קבוצה אמיתית, השחקנים שאינם חלק מהפרויקט יצטרכו לעזוב. חלק מהשחקנים ניצלו את המצב לטובתם, עכשיו זה נגמר".

שחקני פריז סן ז'רמן ליאונל מסי, ניימאר, קיליאן אמבפה, סרחיו ראמוס. SEBASTIEN BOZON/AFP, GettyImages
"בעונה הבאה השחקנים יצטרכו לתת יותר". ראמוס, מסי, אמבפה וניימאר/GettyImages, SEBASTIEN BOZON/AFP

בנוסף, אל חלאיפי התראיין גם ל"מארקה הספרדי" ודיבר על סאגת קיליאן אמבפה: "יש לי הרבה כבוד לריאל מדריד, זה מועדון גדול, אבל אמבפה לא החליט לחדש חוזה בגלל הכסף. ההצעה של ריאל הייתה טובה יותר משלנו, לא דיברנו איתו על כסף עד הרגע האחרון. יותר מהכל, קיליאן התעניין בפרויקט שלנו. הוא פריזאי וצרפתי שרצה להישאר כדי לייצג את העיר, המדינה והמועדון שלו".

"במדריד אמרו שהוא רצה לשחק שם, אבל זה לא היה נכון. אנשים שאני סומך עליהם אמרו שאני משוגע כי סירבתי אשתקד ל-180 מיליון יורו כי הוא יוכל לעזוב בחינם, אבל עשיתי את זה כי ידעתי במשך שנה וחצי שהוא רוצה להישאר. הכרתי אותו היטב, ידעתי מה המשפחה שלו רוצה ושהם לא ישתנו בגלל כסף".

על מידת המעורבות של אמבפה בענייני המועדון מחוץ למגרש אמר אל חלאיפי: "אמבפה מעולם לא התערב בהחלטות מקצועיות שקשורות למאמן או לשחקנים. זה נכון שהוא הביע את דעתו על הפרויקט כי הוא רוצה לנצח, אך לא התערב מעבר לזה".

שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה עם נאסר אל חלאיפי. רויטרס
הנשיא ידע שהכוכב רוצה להישאר. אל חלאיפי ואמבפה/רויטרס

בעוד שתי הספרדיות הבכירות, ריאל מדריד וברצלונה, מסרבות יחד עם יובנטוס לוותר על הקמת הסופרליג, אל חלאיפי ופ.ס.ז' שהתנגדו ולא הצטרפו למיזם מלכתחילה לא רואים איך החזון מתגשם בפועל: "הסופרליג מתה מבחינתי. יאל מדריד זכתה בצדק בליגת האלופות, חגגה את זה כמעט במשך שבוע, אך מצד שני לא רוצה לשחק במפעל. זה המפעל הכי טוב שיש, אם אתה לא מרוצה אתה לא חייב לשחק בו".

על ההאשמות כי פ.ס.ז' מפרה את חוקי ה"פייר פליי" אמר הנשיא: "בכל שנה מדברים על זה. אנחנו יודעים מה אנחנו מסוגלים לעשות, את מי אנו יכולים להחתים, אנשים מבחוץ לא צריכים להגיד לנו מה אנחנו יכולים או לא יכולים לעשות".

דני בנעים, יוהאן גודין, סילבן אדמס, אן בונדו. קבוצת קומטק,
ההכנות לסופר קאפ הצרפתי בעיצומן. דני בנעים, יוהאן גודין, סילבן אדמס ואן בונדו/קבוצת קומטק

את עונת 2022/23 תפתח פריז סן ז'רמן בסופר קאפ הצרפתי, שכמו בשנה שעברה ייערך באצטדיון בלומפילד. לקראת המשחק מול מחזיקת הגביע בנאנט שיתקיים ב-31.7, איש העסקים סילבן אדמס, קבוצת קומטק ומנהלת הליגה הצרפתית מארחים משלחת רשמית של שתי הקבוצות כהכנה לקראת הגעתן לארץ.

אדמס סיכם: "זו השנה השנייה ברציפות שהסופר קאפ הצרפתי מגיע אלינו ויביא את פניה היפות של ישראל למאות מיליוני בתים ברחבי העולם. הקבוצות יגיעו לישראל וישהו פה מספר ימים ויהנו מנופיה המרהיבים של הארץ שלנו. אני בטוח שיהיה משחק מרתק, שתי הקבוצות מעוניינות בתואר ראשון לעונה והקהל הישראלי ייהנה מכדורגל אירופאי איכותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully