וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגש מעל הכל: הסיבות והשלכות הבחירה של תומר גינת בהפועל תל אביב

20.6.2022 / 19:30

מסכת הלחצים מהקהל שגרמה לו למחוק את הטוויטר, התזכורות מהאדומים על שחקנים שהקריירה שלהם התרסקה בצהוב, והאהבה שלא הותירה לו ברירה: כך נולדה החלטת הפורוורד על הקאמבק, במהלך שיכסה את עצמו מבחינת המועדון ויזניק את רף הציפיות לשמיים

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 20.6/ספורט1

פחות משעה לפני שתומר גינת הודיע להפועל תל אביב, ואחריה למכבי תל אביב, על החלטתו לבחור באדומים על פני הצהובים, אף אחד בשתי הקבוצות לא יכול היה לנחש שזה ייגמר כך. בהפועל היו כאלה שחשבו ברצינות על המועמדים האפשריים במקומו של הפורוורד, ואילו במכבי חלק מאנשי הקבוצה כבר ראו בגינת את שחקן החיזוק הישראלי הראשון לקיץ הזה: "הוא יהיה שלנו", אמר בביטחון אחד מאנשי הקבוצה.

אלא שזמן קצר לאחר מכן, בקרב הצהובים כבר מכנים את גינת "בר טימור השני", אחרי שהפורוורד בחר להפנות גב למכבי ברגע האחרון, בדיוק כפי שעשה חברו הטוב לפני חמש שנים. טימור עשה זאת בצורה דרמטית יותר, אחרי שכבר הביע הסכמה להגיע למכבי ואז חזר בו ונשאר בהפועל ירושלים, אבל גינת נחשב אולי להפתעה גדולה יותר, שכן בכל הנוגע לפן הכלכלי, הוא בחר בהצעה שנמוכה בכ-150,000 דולר לעונה בשביל להישאר במועדון אותו הוא אוהד. "במהלך אחד הוא נכנס לרשימה של הגדולים ביותר", סיכם אחד מאנשי הפועל.

שחקן הפועל תל אביב תומר גינת עם רמי כהן. דני מרון
נכנס לרשימת הגדולים ביותר. רמי כהן נפרד מגינת בתום הקדנציה הקודמת/דני מרון

עוד לפני שמכבי תל אביב נכנסה לעניינים, אי שם בתחילת העונה שזה עתה הסתיימה, החל גינת להעביר מסרים להפועל תל אביב שהוא מעוניין לשוב. בזמן שבסביבתו דיברו על שדרוג באירופה, הוא שמר על קשר עם כל אנשי הקבוצה, וסיפר כמה הוא מתגעגע ורוצה לחזור. בהפועל שמעו וחיכו לקיץ. הם ידעו שהם הולכים להסתער.

הכניסה של מכבי תל אביב לתמונה גרמה להפועל תל אביב לעבור לשלב השני בכל הנוגע לניסיונות להחזיר את גינת: לא רק חוזה מפלצתי בקנה המידה של המועדון האדום, אלא גם מעבר לפרוט על נפשו של השחקן עם הודעות ושירים מהאוהדים בטוויטר. התגובה של גינת לא איחרה להגיע. על פי מקורביו הוא מחק את האפליקציה שלא הפסיקה להתריע על עוד הודעה ועוד הודעה בה תויג.

בסוף השבוע הוא נפגש עם עודד קטש, ושמע על התוכניות של מכבי תל אביב גם לגביו. אחד ממכריו סיפר בשבוע שעבר כי גינת מאוד מעריך את קטש מקצועית, ולמרות שהמאמן העניק לו מקום בחמישייה של נבחרת ישראל, הפורוורד לא שכח גם את הדחתו מהסגל במהלך שנת 2020. למאמן הלאומי לשעבר יצא שם לא בטוב בכל הנוגע לשיתוף ישראלים בתקופתו בהפועל ירושלים, והאמירה שלו במהלך מסיבת העיתונאים של הצהובים אתמול, כי "התפקיד של מכבי תל אביב הוא לא לפתור את כל הבעיות של הכדורסל הישראלי", גם היא לא הוסיפה.

במסגרת אותה מסכת לחצים, אנשי הפועל תל אביב הזכירו לגינת על חלק מהכדורסלנים שהגיעו בשיא הקריירה למכבי תל אביב, ולא רק שלא השתכרו באותה רמה לאחר מכן, אלא שרובם גם התרסקו בצורה משמעותית, כשהדוגמא שחזרה פעם אחרי פעם היא זו של כרם משעור שהגיע לצהובים אחרי שנתיים נהדרות בבני הרצליה, ומאז ועד היום מתקשה להתאושש מהעונה הטראומתית שחווה בשורות הצהובים. בנוסף, הכניסה של האדומים ליורוקאפ ביום חמישי תרמה לבחירה.

"בסוף, האהבה של תומר להפועל ניצחה", אומר אחד מחבריו היום, "נכון שהיו לו גם טיעונים רציונליים למה לא לבחור בכסף ובשדרוג המקצועי שמכבי הציעה לו, אבל מה שגרם לו לחזור להפועל תל אביב היו הרגשות העזים שיש לו כלפי המועדון הזה וכלפי האנשים שבו".

עוד בוואלה!

תומר גינת חתם בהפועל תל אביב לחמש שנים

לכתבה המלאה
אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
אוהדי הפועל תל אביב יפוצצו את הדרייב אין/דני מרון

החוזה של תומר גינת יהיה הכבד ביותר בהפועל תל אביב בעונה הבאה, כשהאדומים מעריכים שאת מרבית עלותו, שמוערכת סביב 1.2 מיליון שקלים לשנה, תשלים הקבוצה דרך מכירת המנויים. בהפועל מצפים למכור כ-1,000 מנויים יותר ממה שתכננו מראש, מה שיכניס לקופת המועדון כמיליון שקלים, ובפעם הראשונה מאז שהוקם מחדש - יימכרו כל המנויים לדרייב אין. את הסכומים הנותרים מעריכים האדומים שיגייסו באמצעות ספונסרים.

הפועל תל אביב תחל בקרוב בקמפיין מכירת מנויים גם ליורוקאפ, שם מובטחים לה תשעה משחקים ביתיים שלא כלולים במנוי שמוצע למכירה נכון לעכשיו. בהפועל מצפים לכמות מנויים נכבדת גם באירופה, שתעזור להם לכסות את המהלך, עליו לא יקבלו כסף ממנהלת הליגה שלא מתגמלת קבוצות המשתתפות ביורוקאפ.

ומלבד הכסף שייכנס למועדון, דבר נוסף שיעלה בהקשר של הפועל תל אביב הוא רף הציפיות. האדומים מחזיקים כעת בסגל שלושה מהישראלים הטובים ביותר בליגה המקומית - בר טימור, תומר גינת ועידן זלמנסון, ביחד עם חבורה צעירה ומוכשרת שכוללת את גיל בני, רז אדם ולוטן אמסלם, קבוצת נוער שהגיעה לגמר אליפות המדינה, ובנוסף שני זרים מוכחים חתומים, בדמותם של ג'ייקובן בראון וג'יי פי טוקוטו. עם הסגל הזה, האדומים לא יסתפקו בפחות ממאבק על תארים בעונה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully