וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנת רוסיה חושפת: "לינוי אשרם הביעה תמיכה באחיות אברינה"

על רקע הניתוק והחרם של המתעמלות הרוסיות, המאמנת האגדית של נבחרת רוסיה בהתעמלות אמנותית מספרת: "דינה וארינה אברינה מתקשרות עם לינוי אשרם"

לינוי אשרם מודיעה על פרישה מהתעמלות אומנותית/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ליר שפיגל

המאמנת של נבחרת רוסיה בהתעמלות אמנותית, אירינה וינר אוסמנובה, שנחשבת לאגדה במדינתה, מספרת שהאחיות אברינה ולינוי אשרם היו בקשר ופרגנו זו לזו בתקופה האחרונה, על אף המתיחות ביניהן אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו.

כזכור, אשרם זכתה במדליית הזהב בטוקיו בקיץ שעבר, בהחלטה שעוררה זעם גדול ברוסיה וטענות כי השיפוט היה מוטה והפלה את דינה וארינה אברינה.

בראיון עמה אוסמנובה טענה שהספורט אמור להיות גשר בין העמים, ולהיות מנותק מפוליטיקה. מנגד, היא אמרה שרוסיה צריכה להגביר את שיתוף הפעולה הספורטיבי שלה עם סין ויכולה אפילו לעזור לבת בריתה להשיג הצלחה באירועים שבהם ספורטאים רוסים מוצאים את עצמם מוחרמים.

לינוי אשרם מתעמלת ישראלית עם דינה אברינה מתעמלת רוסיה. רויטרס
הרגע שהסעיר את רוסיה. אשרם על הפודיום/רויטרס
דינה אברינה מתעמלת אומנותית רוסיה. Jamie Squire, GettyImages
דינה אברינה מתעמלת אומנותית רוסיה/GettyImages, Jamie Squire

כידוע, כוכבי ההתעמלות האומנותית של רוסיה מושבתים כעת מתחרויות בעולם בעקבות השעיה שהטילה ההתאחדות הבינלאומית להתעמלות (FIG) במרץ, על רקע הכרזת המלחמה של רוסיה על אוקראינה. זו הסיבה שבגינה רוסיה ובלארוס לא השתתפו באליפות אירופה שנערכה בסוף השבוע בישראל, דבר שאולי שיפר את הסיכויים של הנציגות מישראל לזכות במדליות. דינה אברינה, שזכתה ב-18 מדליות באליפויות עולם, ואחות התאומה ארינה, ייעדרו מאליפות העולם שתתקיים בבולגריה בספטמבר 2022.

"יש לנו 600 אירועים תחרותיים מתוכננים בין רוסיה לסין השנה. המשימה שלנו היא להתחבר לסין הכי קרוב שאפשר, כי היא מעצמה חזקה. ולא רק בספורט", אמרה וינר-אוסמנובה, "הם חזקים מאוד בהתעמלות אומנותית... בהחלט נעבוד ביחד נלמד אחד מהשני. הם כמונו, ואנחנו כמוהם. מדינה מאוד מבטיחה לנו, במיוחד עכשיו. נתחרה ונתקדם".

וינר-אוסמנובה הוסיפה שלמרות שנאסרה ההשתפות של ספורטאים רוסים בתחרויות, כוכבים מרוסיה כמו התאומות אברינה למשל לא הוחרמו לחלוטין על ידי יריביהם הבינלאומיים.

"כמו שאמר הנשיא פוטין, אין לנו מדינות אויבות, לא יכולים להיות לנו ספורטאים לא ידידותיים", אמרה וינר-אוסמנובה, "יום אחד ספורטאים יבינו את זה. אפילו אלה שזועמים ועושים כמה התקפות כלפינו. אני בטוחה שמדובר בילדים שפשוט טעו.

"דינה וארינה אברינה מתקשרות עם לינוי אשרם, שניצחה באולימפיאדה. אשרם תמכה בהם, ובגלל זה גם זכתה לביקורות לא מחמיאות בארצה. גם ספורטאים בולגרים כותבים הודעות ידידותיות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully