וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "מכוער להטיל דופי ביושר שלי". בניון: "דאבור התנהל מדהים"

16.6.2022 / 12:35

מאמן נבחרת ישראל ערך סיכום ביניים לקמפיין ליגת האומות ודחה את הביקורות על זימונו של יואב ג'רפי. המנהל המקצועי הביע שביעות רצון מחלוץ הופנהיים: "יודע להתנהל בתוך הסיטואציה", וכבר בירך את סולומון לרגל המעבר לפרמיירליג: "בנוי לרמות הגבוהות"

אלון חזן ויוסי בניון מסכמים את פגרת הנבחרות של יוני/צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

נבחרת ישראל סיכמה פגרת נבחרות די מוצלחת מבחינתה, בה עשתה צעדים משמעותיים לקראת השגת המקום הראשון בבית בליגת האומות. הנבחרת של אלון חזן סיימה פעמיים ב-2:2 מול איסלנד וניצחה בחוץ 1:2 את אלבניה, מה שסייע לה להתבסס במקום הראשון בבית נכון לעכשיו. אם ישראל תנצח באצטדיון בלומפילד את אלבניה בחודש ספטמבר, היא תבטיח את המקום הראשון שיסדר לה עלייה לדרג א' של ליגת האומות ומקום בפלייאוף מוקדמות היורו.

עם סיום החלון, המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון קיימו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בתא הכבוד באצטדיון רמת גן בה סיכמו את השבועיים האחרונים שעברו על הנבחרת.

יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. שלומי גבאי
עוקב מקרוב אחרי סולומון. בניון/שלומי גבאי

יוסי בניון פתח ואמר: "לא חושב על נקודות, כמובן שרוצים לנצח כל משחק, אבל רציתי לראות דברים שתמיד דיברנו עליהם, מהיום הראשון שעבדנו ביחד. לפעמים זה לוקח זמן וקיוויתי לראות את הדרך במשחקים הראשונים, מאוד מרוצה מהמשחקים. השיטה שהחלפנו, הפילוסופיה, הלחץ הגבוה, המון דברים שראיתי במשחקים. עם הדברים הטובים שראיתי בשילוב הנקודות, אין ספק שמרוצים".

על סוגיית מונס דאבור אמר בניון: "לא הייתי צריך להפעיל קסמים. השיחה היחידה עם דאבור הייתה הרבה לפני ההתכנסות. דיברנו על המצב ורציתי לראות כמה הוא מחויב ורוצה להיות בנבחרת. הרגשתי במאת האחוזים שהוא מחויב ורוצה להיות איתנו ופה נגמר הסיפור. מהרגע שהוא הגיע הוא התנהל בצורה מדהימה, גם בחדר ההלבשה. ראיתי אותם שמחים אחרי משחקים, ואומרים שאלה שלא משחקים משפיעים בצורה אחרת, ראיתי שחקנים מחייכים ומתחבקים, ומונס היה אחד מהם גם כשלא פתח. אנחנו מסתכלים אך ורק על ההתנהלות הזו ובמבחינתי הוא התנהל בצורה מושלמת".

עוד אמר בניון על דאבור: "אף פעם לא נעים לקבל שריקות בוז מהקהל שלך, אבל הוא מתנהל בצורה הכי טובה. היינו רוצים שדברים כאלה לא יקרו, אבל הוא מספיק בוגר ויודע איך להתנהל, הוכיח את זה בהרבה משחקים טובים. רוצים שהקהל יהיה מאחורינו והחלום שלי הוא שנמלא מגרשים. מקווה ומרגיש את הווייב שהולך עכשיו וממה ששמעתי לפחות 7,000 צופים הבטיחו את מקומם מול אלבניה, קורא לכל הקהל לבוא ולתמוך כי אנחנו צריכים את הקהל מאחורינו והלוואי ויימנעו משריקות בוז".

על מנור סולומון אמר בניון: "מקווה שיגיע לפרמיירליג, זו הליגה הטובה בעולם וקפיצת מדרגה בשבילו. הוא הוכיח שהוא שחקן לרמות הגבוהות, צריך לשפר דברים מסוימים אבל הוא שייך לשם. שאלו למה הוא פותח אחרי שלא שיחק, אבל לא צריך לשים אותו בצד. צריך להראות שאנחנו רוצים לעזור לו כי אנחנו יודעים אילו יכולות יש לו".

"יגיע לרמה שלי? זה תלוי קבוצה. פולהאם רק עלתה ליגה, כשאני הגעתי לווסטהאם גם היא הייתה אחרי עלייה, שיחקנו כדורגל התקפי וזה שירת אותי, מקווה שזה יהיה גם עם מנור".

על אלון חזן אמר בניון: "מהרגע הראשון הרגשתי שאלון הוא המתאים להיות המאמן. זו הדרך שאני רוצה לראות, לנצל את האופי ההתקפי של השחקנים, לתת להם להתבטא. כולי תקוה שהכל יתחבר. כדי לעלות לטורניר גדול הכל צריך להתחבר, יש דברים לשפר. תוצאה אחת לא טובה ומתהפכים עליה בחזרה. לקראת המוקדמות כולם יהיו מאחורינו ונמשיך את הדרך שהתחלנו".

עוד בוואלה!

מחוץ למסגרת: סיכום פתיחת הקדנציה של אלון חזן בנבחרת ישראל

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן. שלומי גבאי
הזימון של ג'רפי? "הזוי שאני צריך להסביר את עצמי". חזן/שלומי גבאי

אלון חזן אמר: "צריכים לשפר כמה דברים, מבחינה הגנתית קבוצתית צריכים להיות מרוכזים. חוסר הריכוז בדקות קריטיות גורם לנו לשלם מחיר יקר. יש לנו שוערים מצוינים והגנה טובה. אנחנו יודעים לשמור על פרופורציות במה שהשגנו, לא מטפסים גבוה. שלכל השחקנים תהיה ציפייה מתי מתכנסים. יש רגעים שנהנים בהם ויש רגעים שלא, רוצים שהרגעים המוצלחים יימשכו ועובדים קשה בשביל זה. ברגע שיש לשחקנים את המחויבות, נגיע לספטמבר ונשתדל לעשות את הדברים הכי טוב".

חזן על האיזון בין שחקנים צעירים לוותיקים: "הייתי שחקן של שלמה שרף, והוא ידע כמו מאמנים מצליחים אחרים בעולם למצוא את האיזון, כי יש שחקנים שצריך לשמור להם אמון, היו תקופות שלא הייתי בשיא הכושר והוא ידע מה הוא יכול להפיק ממני ונתתי לו בחזרה. צריך לדעת למצוא את האיזון. שיקול הדעת תמיד יהיה ישר, נדאג שהשחקנים בכושר הכי טוב יהיו בנבחרת".

על השמועות שיש הפרדה בין השחקנים היהודים לשחקנים הערבים: "אני רואה 11 שחקנים של הנבחרת, לא מסתכל על ערבים או יהודים. אני חי את השחקנים ביום יום לפני שהם עולים לכר הדשא, שחקנים אצלנו בחדר ההלבשה מחוברים אחד לשני, לא רק ערבים בנפרד ויהודים בנפרד. אני די בטוח שאף אחד לא עולה במחשבה לראות איפה החבר היהודי ואיפה המוסלמי. מה שחשוב זה מה שקורה לפני העלייה לכר הדשא. כשרואים את הדברים האלה שם, לא מחפשים את זה בדברים של ההמנון".

על ביברס נאתכו אמר חזן: "אין אחד מהמשחקים האחרונים שמובטח לו מקום בהרכב בספטמבר. נאתכו הוא אישיות חשובה לנבחרת. יש אנשים שצריכים לדעת על צעירים שמשפיעים בנבחרת, ביברס הוא דמות, וכל עוד הוא דמות ויכול לשרת את הנבחרת, הוא יהיה. נגיע לקראת ספטמבר, נראה את הכושר של השחקנים ונשתדל לבחור את הטובים והראויים ביותר".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל מול איסלנד. אודי ציטיאט
"מתנהל מדהים". דאבור/אודי ציטיאט

על ההגנה אמר: "משחק ההגנה שלנו לא אידיאלי ואופטימלי. גם במשחק ההתקפה היו מספיק הזדמנויות להכריע ולא הצלחנו לעשות את זה. יש פער בהרבה נבחרות בעולם, גם בטובות ביותר. המטרה שלנו היא לצמצם את הפערים, מקווה שנעשה את זה כמה שיותר מהר. יש שיפור בהגנה, מיגל ויטור הוא מעבר לשחקן, אלא אישיות שמקרינה על אחרים. גם אם יש שערים שאנחנו לא רוצים לספוג והמחיר הוא בשילוב צעירים, זה מחיר שנצטרך לשלב. אם ויטור יהפוך את השחקנים סביבו ליותר טובים בעתיד, הרווח יהיה גם עכשיו ועוד יותר גדול בעתיד".

על זימונו של יואב ג'רפי והביקורות שהגיעו לאחר מכן: "מבחינתי זה הזוי שאני אצטרך להסביר למה זימנתי מישהו. לאחר קריירה עשירה, ועם חיים מפסיק ארוכים כבן אדם שמרגיש כישר או הגון עם עצמו, לא צריך להתנצל על מה שאחרים חושבים. להטיל דופי ביושר שלי זה מכוער וחמור, אבל אני לא במקום לחנך אנשים. לא מתנצל, עושה את הדברים בצורה ישרה וזה מה שמוביל אותי".

על מיגל ויטור: "אם היית בחדר ההלבשה היית חושב שוויטור הוא הוותיק בנבחרת. הוא צנוע, נטמע לתוך השחקנים ומשמש דוגמה עבור כל אחד מהם. מעבר לשחקן שהוא, ויטור הוא אישיות מדהימה. שכל אחד מהשחקנים יידע להעריך מה קיבל לצידו, הכדורגל שלנו יהיה במקום אחר. באימון השני היה נראה שהוא איתנו כבר תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully